سلامتکودک

چگونه خارش بدن بچه ها را در خانه درمان کنیم؟

جو دو سر گیاهی از خانواده گندم است که قرن هاست به عنوان تسکین دهنده و درمان خانگی خارش های پوستی استفاده می شود و در تسکین انواع خارش از جمله گزش حشرات، آلرژی، حساسیت های پوستی و… مؤثر بوده است. همچنین جو دو سر خواصی دارد که می تواند باعث نرم و مرطوب کردن پوست های خشک شده و در پی آن خارش ناشی از خشکی پوست را نیز برطرف کند. از آنجایی که برای خارش پوست کودکان و خردسالان از هر نوع درمانی نمی توان استفاده کرد، بهترین گزینه برای درمان خارش پوستیِ آن ها استفاده از جو دو سر است که کمترین عوارض و بیشترین تأثیر را داشته و خیال والدین را از هر بابتی راحت می کند. اگر شما هم دلبندتان دچار خارش پوست شده و روش برطرف کردن آن را نمی دانید با فن تریکس همراه باشید.

همچنین می توان از روغن درخت چای برای درمان خارش پوست استفاده کرد.

حمام کردن با جو دو سر

1- یک بسته جو دو سر بخرید.

جو دوسر ماده ای فوق العاده است که علاوه بر خواص خوراکیِ بالا دارای خواص دارویی، درمانی، آنتی اکسیدان و ضد التهابی نیز می باشد. همچنین از آفتاب سوختگی جلوگیری کرده و موجب تسکین دادن التهاب و سوختگی های ناشی از آفتاب شدید نیز می شود. پس این گیاه ارزشمند را همیشه در منزل خود داشته باشید و با روش های گفته شده در هنگام حمام کردن برای خارش های پوستی از آن استفاده کنید. برای حمام کردن با جو دو سر بهتر است از خود جو و نه بلغور آن استفاده کنید. همچنین از جو بو داده و معطر آن استفاده نکنید جو باید کاملاً خام باشد.

2- یک کیسه ی جو بسازید.

برای حمام کردن کودک و یا خردسال یک سوم فنجان جو دو سر را تهیه کرده و آن را در یک کیسه و یا هر چیزی شبیه به آن بریزید و سر آن را گره بزنید؛ سپس در وان حمام کودک که از آب پر شده است قرار دهید. هدف ما در این مرحله ساخت کیسه ای است که محتوای آن درون آب پخش نشود و در عین حال آب در کیسه نفوذ کند تا جو خواصش را به آب پس دهد.

1 درمان خارش بدن کودک

3- وان کودک را پر کنید.

درجه ی آب را به گونه ای که برای کودک مناسب باشد تنظیم کنید. آب را به قدری گرم کنید که هم برای بدن و هم برای فعال کردن خواص جو دو سر مناسب باشد.

4- کیسه ی حاوی جو را در وان بگذارید.

کیسه را در آب وان رها کرده و کمی صبر کنید. بعد از گذشت چند دقیقه مشاهده می کنید که مایعی مشابه شیر از کیسه آزاد می شود که همان تسکین دهنده ی خارش پوست است.

2 درمان خارش بدن کودک

5- کودک را درون وان بنشانید.

هنگامی که جو به خوبی خیس شد و مایع را از خود آزاد کرد، کودک را درون وان بنشانید. فقط مراقب کودک خود باشید؛ چرا که آب وان به دلیل وجود مایع خارج شده از جو لیز شده و کف وان را لغزنده می کند.

6- کودک را به آرامی با آب وان شستشو دهید.

اجازه دهید کودک به مدت 15 تا 20 دقیقه درون وان باشد. کیسه را از آب خارج کنید و کودک را با آب وان که حاوی عصاره ی جو دو سر است بشویید. آب را بر روی بدن کودک بریزید و به آرامی مالش دهید.

3 درمان خارش بدن کودک

7- کودک را در حوله بپیچید.

کودک را در حوله ای نرم بپیچید و در آغوش بگیرید و اجازه دهید بدن مرطوب کودک خشک شود. استفاده از حوله ی سفت و محکم موجب افزایش خارش های پوستی می شود.

4 درمان خارش بدن کودک

حمام کردن با جو دو سر کلوئیدی

1- جو دوسر کلوئیدی بخرید.

جوهای کلوئیدی گونه ی خاصی از جو هستند که مانند جو دو سر معمولی جنبه ی خوراکی نداشته و پودری است که برای مصارف دیگری مانند ساخت شامپو، ژل اصلاح و کرم های مرطوب کننده به فروش می رسند. جو دو سر کلوئیدی دارای سطوح بالایی نشاسته است که علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی دارای خاصیت مرطوب کنندگی پوست نیز می باشد. این ماده در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی و یا داروخانه ها به فروش می رسد. اما اگر به هر دلیلی نتوانستید آن را تهیه کنید با روش گفته شده خودتان آن را درست کنید.

2- جو کلوئیدی درست کنید.

برای این کار احتیاج به یک دستگاه غذاساز دارید. یک بسته جو معمولی (و نه بلغور) را تهیه کرده آن را در غذاساز ریخته تا پودر شود. توجه داشته باشید که همه ی جوها باید تبدیل به پودر شوند و اصلاً تکه ای جو درشت در آن دیده نشود. مقدار استفاده از جو بسته به سن کودک و میزان خارش بدن وی داشته که تشخیص آن بر عهده ی خودتان می باشد.

5 درمان خارش بدن کودک

3- وان حمام را آماده کنید.

تفاوت این مرحله با مرحله ی قبلی در نحوه ی استفاده از پودر در آب وان می باشد. در این روش، پودر به صورت مستقیم درون آب مخلوط شده و یک محلول کلوئیدی ساخته می شود. اگر جوها به خوبی آسیاب و پودر شده باشند در آب حل می شوند و به کف وان نمی چسبند. هنگامی که پودر در درون آب ریخته شد، آب را هم بزنید تا پودر درون آب حل شود.

6 درمان خارش بدن کودک

4- بقیه ی مراحل را مانند مراحل گفته شده ی قبلی انجام دهید.

کودک را درون آب گذاشته و پوست او را با آب حاوی جو کلوئیدی شستشو دهید و در پایان کار خود، کودک را در یک حوله ی نرم بپیچید تا خشک شود.

با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با طرز ساخت اسپری ضد خارش و خنک کننده بدن آشنا شوید.

>>> طرز ساخت اسپری ضد خارش و خنک کننده بدن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا