سلامت

روش های درمان خانگی و طبیعی بیماری مری بارت

مری بارت نوعی بیماری بوده که در آن بافت مری، که به صورت طبیعی سفید رنگ و نرمال است به بافتی صورتی و قرمز شبیه به داخل معده تغییر می کند؛ این اتفاق معمولاً به دلیل رفلاکس معده به وجود می آید. بیماری مری بارت می تواند باعث ناراحتی های موقتی شود و همچنین حملاتی مانند حمله قلب ایجاد کند. شرایطی که ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد؛ اما خوشبختانه می توان آن را با دارو، عمل جراحی، تغییر در رژیم غذایی و سبک زندگی کنترل و درمان کرد. نکات زیر را در کنار توصیه های پزشک در نظر دشته باشید تا بیماری مری بارت را هرچه سریع تر و راحت تر درمان کنید.

روش های درمان بیماری مری بارت

با تغییر در رژیم غذایی از سوزش معده جلوگیری کنید.

1- غذاهای چرب را به طور کلی از رژیم غذاییتان حذف کنید.

غذاهای چرب و سنگین باعث سوزش معده می شوند و معمولاً هم هنگام هضم غذا، درد و ناراحتی در قفسه سینه به وجود می آورند. با قطع کردن غذاهای چرب و مصرف بیشتر غذاهای سالم مانند میوه ها و سبزیجات می توان از بروز این درد خودداری کرد. فست فودها، پیتزا، آبگوشت و کله پاچه، سس ها و دسرهای سنگین و سایر غذاهای چرب و سنگین این چنینی را کامل فراموش کنید تا از بروز بیماری مری بارت پیشگیری کنید.

2- به جای خوردن غذاهای پر ادویه غذاهایی را مصرف کنید که چاشنی های گیاهی و نمک بسیار کمی دارند.

ادویه ها می توانند باعث تحریک سیستم گوارشی شده و سوزش معده را ایجاد کرده و درنتیجه باعث ایجاد بیماری مری بارت شوند. نمک بسیار کم، جعفری و رزماری و انواع چاشنی های گیاهی را جایگزین سیر، فلفل (به خصوص فلفل تند)، کاری، زردچوبه و ادویه های این چنینی کنید.

3- از خوردن گوجه فرنگی و مرکبات خودداری کنید.

پرتقال، گریپ فروت، لیمو و انواع مرکبات، توت فرنگی، انگور و گیلاس میوه هایی هستند که باعث تولید اسید زیادی در معده شده، مری را تحریک کرده و ایجاد رفلاکس می کنند. سس، رب و آب گوجه فرنگی و مرکبات نیز همین گونه می باشند.

1 درمان خانگی بیماری مری بارت

4- خوردن قهوه و نوشیدنی های گاز دار نیز توصیه نمی شود.

مصرف نوشیدنی ها نقش بسیاری در جلوگیری از سوزش معده و دیگر علائم مری بارت دارند.

از خوردن قهوه و نوشیدنی های گازدار که موجب سوزش معده می شوند، بپرهیزید و به جای آن آب و دمنوش های گیاهی که برای معده کاملاً ملایم هستند را مصرف کنید.

با تغییر در سبک زندگی رفلاکس معده را کنترل کنید.

1- از بالش بلند استفاده کنید تا سرتان در هنگام خواب 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) بالاتر از بدن باشد.

بالا نگه داشتن سر در شب باعث می شود اسید معده در معده باقی بماند و رفلاکس اتفاق نیوفتد. با گذاشتن وسایلی مثل کتاب یا بالش های سفت پاهایتان را نیز 15 تا 20 سانتی متر بالا بیاورید.

2 درمان خانگی بیماری مری بارت

2- از مصرف سیگار و دیگر انواع تنباکو و مواد مخدر خودداری کنید.

توتون، تنباکو و مشتقات آن می توانند موجب تولید رفلاکس معده و در نتیجه بیماری مری بارت شوند. دخانیات، اسفنکتر پایین مری را شل می کند و باعث می شود اسید معده دوباره به داخل مری برگردد.

3- اگر اضافه وزن دارید برای کاهش وزن 5 روز در هفته ورزش کنید.

زیرا وزن اضافی می تواند روی مری فشار آورد و احتمال خطر ابتلا به مشکلات گوارشی مانند رفلاکس اسید را بیشتر نماید. پیاده روی، شنا و دوچرخه سواری بهترین ورزش ها برای کاهش و کنترل وزن است.

4- سه ساعت قبل از خواب غذا نخورید.

خوابیدن بعد از خوردن غذا باعث اختلال در روند هضم و ایجاد رفلاکس اسید می شود. حداقل سه ساعت قبل از خواب غذا بخورید تا بدن فرصت کافی برای هضم درست غذا داشته باشد تا دچار بیماری مری بارت نشوید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “جلوگیری از ناراحتی معده ناشی از مصرف ویتامین ها“، “درمان خانگی فلج معده” و “درمان رفلاکس معده با حرکات یوگا” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرداد

ممنون از فن تریکس بابت این مطلب خیلی خوب
لطفا از این دست مطالب بیشتر قرار بدید

دکمه بازگشت به بالا