سلامت

نحوه استفاده از اسانس های روغنی برای درمان بی خوابی و تجربه خواب عمیق

در دنیای امروزه ی ما عوامل بسیار زیادی وجود دارد که روی الگوی خوابمان تاثیر منفی گذاشته و باعث شده اند تقریباً اکثر افراد شب هنگام و به موقع نتوانند بخوابند. اما بدن انسان به خواب شبانه و استراحت نیاز دارد؛ و کم خوابی عامل مهمی در به وجود آمدن بسیاری از امراض است. به همین دلیل باید برای درمان بی خوابی چاره ای اندیشید. بهترین و طبیعی ترین چاره برای درمان بی خوابی، که هیچ گونه عوارض جانبی ندارد، استفاده از مواد طبیعی مثل اسانس های روغنی می باشد.

اما چگونه اسانس های روغنی موجب درمان بی خوابی می شوند؟

اسانس های روغنی به کاهش استرس، احساس افسردگی و اضطراب کمک می کنند. این اسانس ها بخش مهمی از سیستم لیمبیک در مغز را تحریک می کنند؛ که نقش مهمی در کنترل احساسات، رفتارها، توانایی های شناختی و حس بویایی ایفا می کند.

همچنین سیستم لیمبیک مسئول کنترل برخی از توابع فیزیولوژیک و ناخودآگاه انسان می باشد؛ مانند تنفس، ضربان قلب و فشار خون. تحریک این قسمت مغز کاری است که اسانس ها انجام داده و باعث آرامش و درمان بی خوابی می شود.

انواع اسانس ها

اسانس هایی که موجب افزایش آرامش، درمان بی خوابی و خواب عمیق می شوند را معرفی می کنیم.

1- روغن اسطوخودوس

1 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

اسانس اسطوخدوس دارای اثری معکوس بر اضطراب و افسردگی است. در نتیجه، می تواند به درمان بی خوابی و توانایی های شناختی کمک کند.

2- روغن کندر

2 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

روغن کندر دارای خواص درمانی بسیاری است؛ که یکی از آن ها توانایی در کاهش خستگی می باشد. فعالیت های آنکسیولیتیک و ضد نوروتیک این روغن در بدن همچنین باعث بهبود علائم اضطراب و افسردگی می شود. این خواص می تواند به آرامش در خواب کمک کند.

3- روغن چوب سدر

3 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

روغن چوب سدر حاوی ترکیبی به نام سدرول است؛ که در هنگام استنشاق خواص آرام بخشی نشان می دهد. این روغن می تواند به درمان بی خوابی شما کمک کند.

4- روغن و عصاره بابونه

4 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

روغن بابونه ذاتاً خواب آور و آرامش بخش می باشد.

5- روغن ترنج

5 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

روغن ترنج درمانی محبوب و معروف برای رفع علائم استرس و اضطراب است؛ که به حفظ آرامش کمک کرده و برای درمان بی خوابی نیز موثر می باشد.

6- روغن مرزنگوش

8 درمان بی خوابی با انواع اسانس روغنی

روغن مرزنگوش با کاهش سطح کورتیزول بدن باعث کاهش استرس می شود. اثر آرامش بخش این روغن می تواند به درمان بی خوابی نیز کمک کند. همچنین روغن مرزنگوش باعث درمان عفونت های تنفسی می شود.

هر کدام از اسانس های گفته شده را به انتخاب خود تهیه کنید؛ و سپس به روشی که در ادامه گفته می شود، از آن ها استفاده کرده و از خواص درمانی آن ها بهره لازم را ببرید.

فقط توصیه می کنیم برای استفاده از اسانس ها در اتاق خواب، و درمان بی خوابی ، دستگاه پخش عطر و خوشبو کننده هوا تهیه کرده و اسانس را با آن ها در فضا پخش کنید. این گونه با پخش شدن ذرات اسانس در فضا، تمام فضای اتاق را عطر اسانس فرا گرفته و اسانس با استشمام وارد بدن و مغزتان می شود؛ و عملکرد خود را هر چه بهتر نشان می دهد.

نحوه استفاده از این اسانس ها برای درمان بی خوابی:

1- دستگاه خوشبو کننده ی هوا را با آب پر کنید.

2- سه قطره اسانس مورد نظر را در آن ریخته و دستگاه را روشن کنید.

3- سعی کنید بخارات دستگاه را که عطر خوشی پخش می کند، عمیقاً استشمام کنید.

اگر دستگاه خوشبو کننده ی هوا ندارید، می توانید چند قطره اسانس روی بالش ریخته و بخوابید؛ تا در حین خوابیدن عطر آن وارد بدنتان شده و موجب خواب و آرامشتان گردد. حتی می توانید در یک بطری اسپری، آب و اسانس را مخلوط کرده و قبل از خواب در فضای اتاق اسپری کنید.

همچنین می توانید با انجام مدیتیشن و افزایش ملاتونین بدن باعث تنظیم چرخه خواب خود شوید. برای اطلاع از این عملکرد مقاله زیر را حتماً بخوانید.

>>> تکنینک مدیتیشن جهت افزایش ملاتونین بدن و تنظیم چرخه خواب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا