بیشتر بدانید

دانستنی هایی در مورد بوی باد شکم و مدفوع و ورود مولکل های آن به بدن

دانستنی های جالب در رابطه با باد شکم

تصور کنید روزی مانند تمام روزهای دیگر طبق عادت روتین و روزانه تان در حال قدم زدن در خیابان باشید که به طور ناگهانی هوس کنید در پارک توقف کرده، عضلات بدنتان را بکشید و در میان گل ها و شکوفه های پارک دراز بکشید. جایی که آنقدر زیباست که اگر در طول شب هم آن را تماشا کنید، سمفونی رنگ های گل را می بینید. در حالی که در حال لذت بردن از این طبیعت زیبا هستید و انتظار دارید عطر خوش گل ها را با تمام وجودتان استشمام کرده و به ریه هایتان بفرستید، اتفاقی عجیب می افتد و بوی بد و عجیبی سراسر فضای اطرافتان را بر می دارد. خراب کاری برخی انسان های بی فکر در گوشه و کنار پارک باعث شده است بوی بد ، ناخوشایند و کشنده ی باد شکم و مدفوع جایگزین بوی خوش گل ها و گیاهان شود.

1 انستنی های بوی باد شکم و مدفوع

بوی باد شکم و مدفوع که تمام فضا را اشغال کرده است وارد دماغتان شده و از استخوان شاخک تحتانی بینی (nasal concha) که بالاتر از حفره بینی قرار دارد عبور می کند. بعد از آن این بو به روپوشهٔ بویایی (olfactory epithelium) رسیده که یک بافت ویژهٔ پوششی در درون حفره بینی است و میلیون ها گیرنده ی بویایی دارد. این گیرنده ها با مولکول های بو تحریک شده و سیگنال را به پیاز بویایی که در قسمت تحتانی مغز قرار دارد می فرستد. حال مغز انسان می تواند از این اطلاعات برای تفسیر بو استفاده کند. در مجموع، انسان می تواند حدود 10،000 بوی مختلف را شناسایی کند. با این حال هر فردی بوها را به شکل متفاوتی تفسیر می کند. حتی اگر آن بو کاملاً یکسان باشد.

جالب است این نکته را نیز بدانید که برای درمان برخی بیماری ها از پیوند مدفوع یا باکتریوتراپی استفاده می کنند.

اما چه اتفاقی می افتد اگر بینی متوجه شود که بو، بوی بد و ناخوشایندی مانند بوی مدفوع است؟ آیا شما در این موارد و زمانی که بوی بد مدفوع به مشامتان می رسد، واقعاً مولکول های مدفوع را به بدنتان می فرستید؟

بوها زمانی در بینی ما ثبت می شوند که مولکول های میکروسکوپی چیزهای اطرافمان از قهوه ی دم کرده و گل تازه چیده شده گرفته تا توالت عمومی و چاه فاضلاب، در فضا منتشر شوند. از گازهایی که حاوی نیتروژن، اکسیژن، متان، هیدروژن و دی اکسید کربن هستند، متیل سولفید های فرار، و به میزان کمتر، گاز سولفید هیدروژن و متان ‌تیول به عنوان مسئول بوی بد مدفوع شناخته شده اند. همه ی این گازها محصول تولید شده از باکتری های سیستم گوارشی هستند که توسط بینی به عنوان ترکیب آلی فرار شناخته می شوند.

البته چنین شرایطی و استشمام چنین بویی خیلی کم پیش می آید. با این حال ممکن است باعث استنشاق چیزی بیش از یک گاز شود. یک پرستار شک داشت که آیا باد شکم باعث آلوده شدن اتاق عمل می شود، از یک میکروب شناس خواست که مسئله را بررسی کند. نتیجه از این قرار شد که باکتری ها معمولاً فقط در روده و پوست یافت می شوند و این بدان معنی است که وقتی بوی بد مدفوع یا باد شکم به دماغتان می خورد، باکتری هایی را به بدنتان می فرستید که مملو از ذرات ریز مدفوع می باشند.

همچنین بدانید که بعضی از باکتری های مفیدی در خانه موجود می باشند که بر سلامت افراد تاثیر می گذارند.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما پیشنهاد می دهد.

>>> رفع بوی نامطبوع بدن در نبود حمام <<<

>>> نحوه از بین بردن بوی بد در دوران قاعدگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
health




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا