زیباییسلامت

خواص و فواید ماسک و پاک کننده شیر و عسل چیست؟

ماسک و پاک کننده شیر و عسل

آیا صورتتان پر از آکنه و جوش بوده و از نگاه کردن در آینه متنفرید؟ آیا از سالم، صاف و لطیف نبودن پوستتان رنج می برید؟ حتماً تاکنون هزاران راه حل، مواد و شوینده یا ماسک به شما پیشنهاد شده و شاید چندتایی از آن ها را نیز استفاده کرده باشید. اما اگر ماده ای فوق العاده موثر که هم نوعی پاک کننده ی صورت و هم ماسکی بسیار مفید است را امتحان نکرده اید، پیشنهاد می کنیم که استفاده از آن را از دست ندهید. ماسک یا پاک کننده ی شیر و عسل برای کسانی که مشکلات پوستی دارند بسیار مفید و موثر است. همچنین کسانی که پوست کاملاً سالمی دارند، برای مراقبت و پاک کنندگی پوست بسیار به کارشان می آید.

1 خواص پاک کننده و ماسک شیر و عسل


فن تریکس در لینک زیر روش ها و راهکارهایی را برای متوقف کردن آکنه و جوش به شما پیشنهاد می دهد.

>>> روش های متوقف کردن آکنه و جوش پوست صورت <<<


ماسک یا پاک کننده ی شیر و عسل را می توانید به صورت تجاری در بازار بخرید. همچنین می توانید خودتان آن را در منزل تهیه کنید. موضوع مهم، خواص آن است که پیشنهاد می کنیم آن را در ادامه مطالعه کرده و اصلاً این ماسک را از دست ندهید.

خواص عسل و شیر:

عسل دارای خواص بسیار زیادی است؛ که به بهبود پوست خشک و پوسته پوسته کمک می کند. همچنین نرم کننده ای طبیعی بوده و پوست را هیدراته و آبرسانی می کند. عسل و شیر هر دو دارای خواص ضدباکتریایی زیادی هستند؛ که به تمیز کردن پوست کمک می کنند. همچنین عسل مرطوب کننده ای می باشد که به رادیکال های آزادی که به پوست آسیب می زنند حمله کرده و در حین آبرسانی به پوست؛ آن ها را نیز از بین می برد.

برای ساخت این ماسک در منزل:

بسته به اینکه هدف شما تهیه ماسک است یا پاک کننده، دستور ساخت کمی فرق می کند. ماسک شیر و عسل تمام خواصی که در بالا گفته شد را به شما می دهد. درحالیکه پاک کننده ی شیر و عسل با حذف پوست های خشک و آلودگی های صورت، نرمی و لطافت را به پوستتان هدیه می دهد.

برای ساخت پاک کننده ی شیر و عسل:

– ½ پیمانه شیر کاملاً ساده و بدون طعم و افزودنی
– ½ پیمانه عسل را آماده کنید.

1- شیر و عسل را با هم مخلوط کرده و تقریباً دو دقیقه هم بزنید؛ تا کاملاً با هم مخلوط شده و به خورد هم بروند.

2- با نوک انگشتانتان مواد را برداشته و حدود دو دقیقه روی پوست ماساژ دهید. سپس آن را به صورت یکنواخت روی پوست خود پخش کنید.

3- بعد از اینکه تمام پوست به صورت یکنواخت با مواد پوشش داده شد، اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند.

4- بعد از گذشت زمان گفته شده با آب ولرم صورتتان را بشویید.

برای ساخت ماسک شیر و عسل:

– یک قاشق غذاخوری ماست ساده ی بدون طعم و مواد افزودنی
– یک قاشق غذاخوری عسل خام و خالص تهیه کنید.

1- ماست و عسل را دو دقیه هم زده تا کاملاً در هم مخلوط شوند.

2- با نوک انگشتانتان ماسک را به صورت یکنواخت روی تمام صورت پخش کنید.

3- اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

4- ماسک را با آب گرم بشویید.

ماسک و پاک کننده ی شیر و عسل چه مزایا، خواص و فوایدی دارد و چه تاثیری روی پوست می گذارد.

1- روشن سازی پوست

به محض اینکه ماسک شیر و عسل را می شویید، به سرعت درخشندگی پوست را حس می کنید. خواص آنتی اکسیدانی شیر و عسل می تواند از پوستتان در یک روز طولانی آفتابی محافظ کرده و از برنزه شدن آن جلوگیری کند.

2- درمان لب ها

استفاده از ترکیب عسل و شیر بر روی لب، می تواند لب های چاک دار و ترک خورده را به سرعت و به طور موثر درمان کند. مخصوصاً ترک های عمیقی که در اثر سرما و خشکی هوا در زمستان به وجود می آید. استفاده منظم از این ترکیب چاک لب را فوق العاده سریع درمان می کند.

3- از بین بردن اسکار و جای زخم

شیر و عسل سال هاست که به عنوان درمان کننده ی جای زخم و اسکار شناخته شده است. در حقیقت، نه تنها به حذف آکنه و سایر رنگدانه های پوست کمک می کنند، بلکه جای جوش و چاله های ایجاد شده ناشی از آن را نیز از بین می برند. استفاده روزانه از عسل و شیر بهترین نتایج را به شما می دهد.

4- جلوگیری از پیری پوست

ممکن است باور نکردنی باشد، اما استفاده از شیر و عسل روی صورت، می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک هایی که باعث ایجاد پیری پوست شده اند کمک کند. ماسک عسل و شیر شامل بسیاری از آنتی اکسیدان هایی است که به جلوگیری از ظهور خطوط و چین و چروک روی پوست کمک می کند.


برای اطلاعات بیشتر در رابطه با درمان ترک خوردگی و چین و چروک پوست به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> درمان ترک خوردگی پوست صورت <<< 


5- درمان جوش و آکنه

اگر از جوش و آکنه رنج می برید، این ماسک نجات دهنده ی شماست. استفاده ی منظم و مکرر از این ماسک به درمان قرمزی، تکرر و تداوم جوش کمک می کند. عسل به تنهایی برای درمان جوش بسیار موثر شناخته شده و هنگامی که با شیر مخلوط می شود خواص آن چند برابر می گردد.

همچنین می توانید مقالات زیر را در رابطه با درمان جوش و آکنه روی پوست صورت مطالعه کنید.

>>> درمان آکنه و جوش با روغن میخک <<<

>>> درمان آکنه و جوش با انواع اسانس های روغنی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا