تغذیهسلامت

خواص برگ تمشک قرمز برای بارداری و چگونگی استفاده از آن

خواص و فواید مصرف برگ تمشک قرمز

برگ تمشک قرمز از جمله گیاهانی است که به عنوان داروی گیاهی در بسیاری از کشورها شناخته شده و بسیار محبوب می باشد. بسیاری از افراد حتی اگر بیماری خاصی هم نداشته باشند به خاطر وجود خواص فوق العاده و مفید در این برگ ها، از آن ها به شیوه های مفیدی از جمله دم کرده یا تهیه ی مولتی ویتامین با آن و یا عصاره ی آن استفاده می کنند.

2 خواص برگ تمشک قرمز

مزه ی برگ های تمشک با طعم خود میوه بسیار متفاوت بوده و طعمی همچون چای سیاه دارد. اما بدون کافئین!

از جمله مهم ترین خواصی که باعث شده است برگ تمشک قرمز در میان مردم به عنوان گیاهی پر خاصیت شناخته شود، فواید فوق العاده ی آن برای دوران بارداری است. این گیاه و مواد مغذی آن به حدی در سلامت زنان نقش دارد که گفته می شود زنان در هر مرحله از عمر یعنی در دورانی غیر از بارداری نیز از آن استفاده کنند. چرا که از همه جهت به سلامت زن کمک می کند.

شاید به همین دلیل است که در بسیاری از کشورها به برگ های تمشک قرمز، ” گیاه زنان” نیز می گویند. چرا که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد که یک خانم برای سلامتی به آن ها نیاز دارد. از جمله: منیزیم، پتاسیم، آهن، کلسیم و ویتامین های B، A، C و E.

میزان بالای ویتامین B موجود در برگ های تمشک قرمز، در برطرف کردن حالت تهوع، گرفتگی عضلات و بهبود خواب که مواردی برجسته در دوران بارداری می باشد، نقش مهمی دارد.

ویتامین C موجود در برگ ها نیز از آنجایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند برای دوران ضعیفی و مریضی و به خصوص سرماخوردگی بسیار مفید است. تهیه ی دمنوش این گیاه و مصرف آن در این دوران در شکست مریضی بسیار نقش دارد. به خصوص اینکه طعم و مزه ی بدی نداشته و برای کودکان هم هیچ ضرری ندارد. پس می توان برای بهبود حال کودکان نیز از آن به راحتی استفاده کرد.

بارداری و زایمان

ترکیب مواد مقوی در این گیاه باعث شده است که برگ تمشک قرمز برای دستگاه تناسلی زنان بسیار مفید باشد. چرا که رحم و عضلات رحم را تقویت کرده و باعث می شود زنان، بارداری بهتر و زایمانی راحتتر و با مدت زمانی کوتاه ه تر را تجربه کنند.

البته تحقیقاتی هم برای اثبات این گفته انجام شده است. 108 زن برای انجام تحقیقاتی در این زمینه انتخاب شدند. تقریبا به 50 درصد آن ها برگ تمشک قرمز در دوران بارداریشان داده شد. به وضوح مشاهده شد زنانی که برگ تمشک قرمز را مصرف کرده بودند، احتمال سقط جنین، القای زایمان، سزارین، زایمان با فورسپس و وکیوم در آن ها بسیار کمتر از افرادی بود که هیچ گونه برگ تمشکی استفاده نکرده بودند.

برای خانم ها

همان طور که گفته شد، این برگ های با ارزش علاوه بر مفید بودن در بارداری برای سلامت خانم ها در حالت عادی نیز موثر می باشد. به گونه ای که بسیاری از خانم ها بر اساس تجربیاتشان اظهار داشته اند که مصرف این گیاه در کاهش علائم: سندرم پیش از قاعدگی، آندرومتریوز و یائسگی بسیار نقش دارد. برخی زوج ها نیز می گویند استفاده از برگ های تمشک زمانی که اقدام به بارداری می کنند بسیار یاری دهنده و مفید می باشد. این به خاطر وجود درصد بالایی از ویتامین ها و مواد مفید موجود در این گیاه است که کمک می کند هورمون ها متعادل بوده و دیواره ی رحم و لگن تقویت گردد. از طرفی به دلیل اینکه همه ی این مواد معدنی و ویتامین ها به جای قرص و مکمل، از یک منبع غذایی وارد بدن می شوند، بهتر است و بیشتر توسط بدن جذب می شود.

دیگر فواید

تانن های موجود در این گیاه باعث شده که برگ های تمشک قرمز طعمی گس داشته باشند و همین امر موجب می شود که گیاه تسکین دهنده باشد. استفاده ی موضعی از دم کرده یا عصاره ی برگ ها در تسکین آفتاب سوختگی، بثورات و اگزما و کهیر بسیار موثر است. همچنین دهانشویه کردن عصاره یا دم کرده ی برگ های آن برای لثه ها عالی بوده و علائم بیماری و التهاب لثه را کاهش می دهد.

چگونگی استفاده

می توان آن را مانند چای دم کرده و روزانه یک فنجان نوش جان کرد. در دوران بارداری بهتر است آن را با گزنه همراه کرد و به نسبت 4 برگ تمشک به 1 گزنه، دم کرده و مصرف شود. در صورتی که در اوایل بارداری بوده و حالت تهوع داشتید، برای رفع آن می توانید به برگ تمشک و گزنه یک مقداری نعناع هم اضافه کرده و میل کنید.

– برای افرادی که سعی دارند باردای خود را بهبود بخشند و به هر دلیلی در باردار شدن مشکل دارند، توصیه می شود روزی 3 فنجان یا بیشتر از دمنوش برگ های تمشک استفاده کنند. از آنجایی که طعم آن مانند طعم چای سیاه معمولی است، خوردن آن نمی تواند مشکل باشد. به خصوص برای چای خورها!

– عصاره ی این گیاه اگر روی پوست مالیده شود برای پوست بسیار عالی است. طرز تهیه ی عصاره ی آن دقیقاً مانند نحوه تهیه ی عصاره ی بابونه می باشد. همچنین جویدن برگ های گیاه، به کاهش درد و خونریزی شدید در قاعدگی و مشکلات مربوط به آن و همچنین مشکلات مربوط به بارداری نیز کمک می کند.

در پایان باید ذکر کرد که قبل از هر کاری حتماً با پزشک خود در مورد مصرف این دمنوش ها مشورت کرده و طبق دستورات وی عمل کنید.

برای اطلاع از طرز تهیه اسموتی تمشک و زنجبیل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه اسموتی تمشک و زنجبیل در خانه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا