تغذیه

نحوه خشک کردن گردو در خانه

گردو های تازه چیده شده باید در دو مرحله خشک شوند. اولین مرحله زمانی است که پوسته ی سبز گردو ها را جدا می کنیم اما هنوز آن ها را نشکسته ایم. مرحله ی بعد هم زمانی است که گردو ها را می شکنیم.

چندین روز طول می کشد تا مغز گردو ها به خوبی خشک شوند. خشک کردن صحیح گردو ها به راحت تر شکستن پوستشان کمک می کند تا مغزها حین شکستن آسیب کمتری ببینند.

در ادامه مقاله با فن تریکس همراه باشید تا طرز صحیح و اصولی خشک کردن گردو را بیاموزید…

پوست کندن و شستن گردو ها

1- گردو ها را به موقع بچینید.

زمان مناسب برای چیدن گردو ها، زمانی است که بتوان پوسته ی آن ها را به راحتی و با فشار انگشت جدا کرد. البته توجه داشته باشید که پوسته ی آن هنوز باید سبز رنگ بوده و قهوه ای نشده باشد. به این ترتیب می فهمیم که گردو ها کاملاً رسیده و باید چیده شوند.

اگر می خواهید حین چیدن گردو ها دستانتان سیاه نشود حتماً از دستکش استفاده کنید.

1 خشک کردن گردو

2- گردو ها را پوست بکنید.

دقت داشته باشید حتی زمانی که گردو ها رسیده باشند، کندن پوسته ی سبز رنگ آن ها کمی مشکل است و به راحتی جدا نمی شوند. روش های خوبی برای کندن پوست گردو ها بدون استفاده از دست وجود دارد.

برای مثال می توانید بعد از پوشیدن یک کفش محکم، پای خود را روی گردو ها بکشید تا پوستشان جدا شود و یا یک تخته ی سنگین چوبی یا هر وسیله ی سنگین دیگری را روی گردو ها قرار داده و روی آن ها بکشید.

دقت داشته باشید که با انجام این کار گردوها شکسته نشوند.

2 خشک کردن گردو

3- گردو ها را بشویید.

یک ظرف را با آب سرد پر کرده و گردو ها را درون آن بریزید. حالا گردوها را خوب بشویید. گردوهایی را که روی سطح آب قرار می گیرند دور بریزید. چرا که قرار گرفتن آن ها روی سطح آب نشان دهنده ی خالی بودن یا به اصطلاح “پوچ” بودن آن هاست.

3 خشک کردن گردو

4- گردو ها را در یک مکان با تهویه ی کافی خشک کنید.

پارچه ای نازک را روی محل مناسبی از کف پارکینگ، زیر زمین یا جای دیگری که دارای تهویه ی هوای مناسب بوده و دور از نور مستقیم خورشید است، پهن کرده و گردو ها را روی آن بریزید. گردو ها باید حداقل برای دو هفته در معرض جریان هوا بوده تا پوست سخت قهوه ای رنگ آن ها به خوبی خشک شود.

اگر احتمال بارندگی وجود ندارد، می توانید گردو ها را در محیط باز هم خشک کنید. اما توجه داشته باشید که در معرض نور مستقیم خورشید نباشند.

هر چند روز یکبار گردو ها را روی پارچه جا به جا کنید تا همه ی قسمت های پوست آن ها در معرض جریان هوا قرار گرفته و خشک شود.

4 خشک کردن گردو

5- خشک بودن پوست گردو ها را کنترل کنید.

چند گردو را بشکنید تا ببینید به خوبی خشک شده اند یا نه. یک گردو زمانی به خوبی خشک شده است که پوست و مغز آن ترد و شکننده شده باشد. اگر گردو ها هنوز نمناک هستند به خشک کردن آن ها ادامه بدهید. نگهداری گردو ها بدون آن که به خوبی خشک شده باشند باعث رشد قارچ و فاسد شدن آن ها می شود.

5 خشک کردن گردو

6- گردو ها را تا زمان استفاده نگهداری کنید.

اگر می خواهید گردو ها را با پوستشان نگهداری کنید، زمانی که پوست گردو ها به خوبی خشک شدند آن ها را درون کیسه های توری و یا داخل سبد ریخته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. همچنین می توانید آن ها را در فریزر قرار دهید. بسته به کیفیت گردو ها می توان آن ها را برای یک تا دو سال نگهداری کرد.

6 خشک کردن گردو

شکستن گردو ها

1- پوست گردو ها را بشکنید.

از آنجایی که پوست گردو ها بسیار سخت و محکم است، گردو شکن ها معمولاً مفید نخواهند بود. (در واقع احتمال شکستن خود گردو شکن از پوست گردو بیشتر است).

برای همین بعضی افراد از روش های زیر برای شکستن گردو ها استفاده می کنند:

– گردو ها را برای دو ساعت داخل آب بریزید. سپس آن ها را برای یک شب در یک ظرف درب دار قرار دهید. زمانی که پوست گردو ها نرم شدند آن ها را بشکنید.

– گردو ها را داخل یک کیسه بریزید و با چکش از روی کیسه به گردو ها ضربه بزنید تا شکسته شوند. سپس مغز گردو ها را از پوستشان جدا کنید.

7 خشک کردن گردو

2- مغز گردو ها را به مدت دو روز خشک کنید.

درست است که در مراحل قبلی پوست گردو ها را خشک کردیم، اما مغز گردو ها همچنان نمناک است. خشک کردن مغز گردو ها زمانی لازم است که شما قصد داشته باشید به جای گردو های نشکسته، مغز گردو ها را نگهداری کنید. چرا که اگر هنوز خیس باشند نگهداری آن ها باعث کپک زدن و فاسد شدنشان می شود.

8 خشک کردن گردو

3- گردو ها را مصرف و یا نگهداری کنید.

اگر قصد نگهداری گردو ها را دارید آن ها را در یک ظرف دربسته در انباری و یا یخچال نگهداری کنید. اگر دوست دارید می توانید آن ها را کمی تفت داده و سپس نگهداری کنید.

9 خشک کردن گردو

برای اطلاع از نحوه تفت دادن و مزه دار کردن گردو، شیرین کردن مغز گردو و تهیه روغن گردو به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش تهیه گردو بوی داده <<<

>>> نحوه شیرین کردن مغز گردو <<<

>>> طرز تهیه روغن گردو در منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد

سلام، من گردو هام بعد چند روز که در دمای اتاق گذاشتم خشک بشن ، الان که مغز میکنم کلا همشون چوب شدن و فقط دوستشون داخل چوب گردو هست ؟ علت چیست ؟ من بد خشک کردم یا گردوها مشکل داشتن ؟ زمانی که خیس بودند مغزدار و تپل… بیشتر بخوانید.

مجید اقبال

با سلام یه گونی گردو با پوست سبز خریدم پهن کردم در سایه و پنکه ای را مقابلش روشن کردم بعد از دو سه روز پوست سبزش ترک خورده و خیلی راحت جدا میشد کمک چاقو تقریبا در پنج شش ساعت همه گردوها (۳۰ کیلو ) را پوست گیری کردم… بیشتر بخوانید.

امیرحسین

نکته هایی که گفته بودین مثل تشخیص پوچ بودن گردو یا راحت شکستنشون خیلی جالب و مفید بود. موفق باشید

کاربر ناشناس

من پارسال گردوها را ریختم تو آفتاب و خشک کردم و تقریبا همشون سیاه و کپکی شدن. امیدوارم امسال به روش شما ضرر نکنم

کاربر ناشناس

خب مشکل همون جلو افتاب گذاشتنتون بوده

دکمه بازگشت به بالا