لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه مشکل نمایش اشتباه فیلم ها در نرم افزار Plex را برطرف کنیم؟

مشکل نمایش اشتباه فیلم ها در Plex

اگر از برنامه ی پخش فایل های مدیای Plex استفاده می کنید و به تازگی متوجه شده اید که نمایش فیلم ها در آن به مشکل برخوردند، نگران نباشید. چندین راه برای حل این مشکل وجود دارد. ما در این جا قصد داریم نحوه ی صحیح فراداده ها یا متا دیتاهای تخریب شده در نمایش فیلم ها یا نمایش های تلویزیونی در Plex را به شما آموزش دهیم.

1 رفع مشکل در Plex

با راه اندازی فیلم ها و نمایش های تلویزیونی بسیار زیاد در طی سال ها، باعث شده که چیزهایی را در فهرست و لایبرری Plex دارید، به درستی نمایش داده نشوند. مثلا به جای نمایش نسخه ی اصلی فیلم سیندرلا، فیلم آپدیت شده ی نسخه ی 2015 را به نمایش می گذارد.

تمامی اطلاعات مربوط به فیلم یا نمایش تلویزیونی که در کتابخانه ی شما (library) نمایش داده می شود، از جمله نسخه ی چندم، کاور اثر، نام اثر و… متادیتا نامیده می شوند. گاهی Plex این متادیتا ها را به صورت اشتباه و غلط دریافت می کند. به خصوص اگر این اطلاعات در خود ویدئو به صورت ناقص یا اشتباه قرار داده شده باشد. اما نگران نباشید. به راحتی می توانید با روش های مختلفی این مشکل را بر طرف کنید.

راه حل ها

استفاده از ویژگی “Fix Match” در Plex

یک راه سریع و آسان برای رفع مشکل عدم تطابق نام فیلم یا نمایش های تلویزیونی، استفاده از ویژگی “Fix Match” بوده که به شما اجازه می دهد، فرا داده هایی که به صورت اتوماتیک انتخاب شده اند را نادیده گرفته و خودتان به صورت دستی آن ها را وارد کنید.

بدین منظور کار را با باز کردن سرور Plex و دسترسی به کتابخانه (library) شروع کنید. روی فیلم یا نمایش تلویزیونی که متادیتای نادرستی را نمایش می دهد، کلیک کنید. فقط حواستان باشد که باید روی پوستر فیلم کلیک کرده و روی دکمه ی play یا دکمه های دیگر تنظیمات نزنید.

2 رفع مشکل در Plex

سپس روی دکمه ی “More” که در گوشه ی سمت راست بالای صفحه قرار دارد بزنید.

3 رفع مشکل در Plex

در منویی که ظاهر شد، روی دستور “Fix Match” کلیک کنید.

4 رفع مشکل در Plex

در پنجره ی Fix Match نتایج بسیار زیادی که معمولا دسته ای از اطلاعات گوناگون می باشند را به خاطر داشتن سر تیترهای مشابه نمایش داده شده که امکان دارد با فیلم مورد نظر تطابق داشته باشند. عددی که مربوط به سال ساخت فیلم است در سمت راست نمایش داده شده که از طریق آن به راحتی می توان دریافت که آیا فیلم همان چیزی است که به دنبالش هستید یا نه. روی آن کلیک کرده و گزینه ی صحیح و سال ساخت آن نسخه از فیلم که مد نظرتان است را یافته و انتخاب کنید.

5 رفع مشکل در Plex

چند ثانیه ای را به Plex فرصت داده تا تغییرات را اعمال کند. زمانی که متادیتای صحیح اعمال شده و فیلم مورد نظر یافت شد، کار تمام است. به همین سادگی!

6 رفع مشکل در Plex

نمایش غلط نام فایل رسانه ای

زمانی که نام فایل به درستی نمایش داده نمی شود، مطالب زیر را مطالعه کنید.

برای جلوگیری از بروز این مشکل رایج، بهترین کار این است که در لایبرری یا کتابخانه، فیلم ها را به درستی نام گذاری کرده و به آنها عنوان دهید.

احتمالا همه ی فیلم هایتان را در یک پوشه گذاشته و برای پوشه نیز یک نام دلخواه انتخاب کرده اید. بهتر است هر فیلم را در یک پوشه جداگانه گذاشته و سپس نام پوشه را نام فیلم به همراه سال تولیدش در داخل پرانتز، بگذارید. مثلا “(Cinderella 1950)”. داخل پوشه نیز برای فیلم همان اسمی را بگذارید که برای پوشه گذاشته اید. داشتن سال تولید در کنار نام، به Plex یا هر برنامه ی مشابه دیگری کمک می کند تا تشخیص دهد، کدام یک از فراداده ها یا متادیتا را باید برای نمایش انتخاب کند. علاوه بر این داشتن فایل در یک پوشه به شما کمک می کند که آثار مشابه دیگر با فیلم که حاوی اطلاعات گوناگون در مورد فیلم است را نیز ذخیره کنید.

7 رفع مشکل در Plex

نمایش های تلویزیون کمی متفاوت تر است. از آن جایی که بسیاری از فیلم ها و نمایش های تلویزیونی فصل بندی داشته و مثلا در یک سال چند فصل از آن ها ارائه می شود، مهم است که فصل فیلم را نیز مشخص کنید. پس در این جا نیز ابتدا نمایش های تلویزیونی را به همان شکل گفته شده پوشه بندی کرده و براساس نام و سال تولید، نام گذاری کنید. بعد داخل پوشه ها، پوشه های دیگری ساخته و فصل های مربوط به همان سال را در آن قرار دهید. اگر فصل ها چندین قسمت بود، برای فصل ها نیز پوشه ساخته و قسمت های هر فصل را در پوشه ی مربوط به خودش بگذارید. این نظم به Plex کمک می کند تا فیلم ها را هر چه صحیح تر نمایش داده و هیچ گاه اشتباه نکند.

اگر تعداد فیلم هایتان بسیار زیاد است که نمی توانید همه ی آن ها را خودتان به روش گفته شده سازمان دهی کنید، از یک برنامه ی مدیریت فیلم (media manager program) استفاده کنید. این برنامه ها به صورت خودکار پوشه ها را (Rename) کرده و با فرمت و فراداده ای مناسب سازمان دهی می کنند تا برنامه هایی مثل Plex به راحتی به آن ها دسترسی یابند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا