موبایل و تبلت

کدام برنامه و اپلیکیشن های گوشی هوشمند را بهتر است حذف کنیم؟

حذف برنامه ها و اپلیکیشن های گوشی هوشمند

گوشی های هوشمند، به عنوان برترین تکنولوژی و اختراع قرن 21 شناخته شده اند. اگر چه در این قرن موارد و روش های نوینِ زیادی نظیر پیشرفت علم ژنتیک و ژن درمانی، بسیار نمود پیدا کرده است، اما مردم با گوشی های هوشمند بیشتر سر و کار داشته و روی زندگی مردم و اقتصاد آنها تأثیر گذارتر است. به دلیل وجود میلیون ها برنامه و اپلیکیشن در جهان، چیزی که سبب شده گوشی های هوشمند تا این حد مورد توجه قرار بگیرند، همین اپلیکیشن ها و برنامه ها می باشند. اپ استورِ اپل (Apple’s App Store) بیشتر از 2.2 میلیون برنامه و پلی استور گوگل (Google’s Play Store) چیزی حدود 2.8 میلیون برنامه در خود دارند.

1 حذف اپلیکیشن غیرضروری

تعداد برنامه هایی که در گوشی های هوشمند وجود داشته و به کار می روند، در حال افزایش است. براساس گزارشی از App Annie در می 2017، هر کاربر به طور متوسط حدود 60 تا 90 برنامه در گوشی هوشمند خود دارد، که روزانه از 9 تای آنها استفاده می کند. این پیشرفت در اپلیکیشن ها، سبب پیشرفت و محبوبیت گوشی های هوشمند نیز شده است.

ممکن است شما هم از برخی برنامه ها خسته شده و با حذف برخی برنامه ها بخواهید برای افزایش حافظه گوشی خود، یک سم زدایی دیجیتالی انجام دهید. پس سری به گوشی خود زده و به دنبال اپلیکیشن هایی بگردید که خیلی کاربرد نداشته و به درد شما و کارتان نمی خورد.


فن تریکس در لینک زیر “نمایش مواردی که حافظه گوشی را پر کرده است” به شما آموزش می دهد.

>>> نمایش مواردی که حافظه گوشی را پر کرده است <<<


اگر نمی دانید کدام اپلیکیشن ها را حذف کنید به پیشنهادات ما توجه کنید:

حذف اپلیکیشن هایی که شما را افسرده کرده و روی احساسات شما تأثیر منفی دارند.

اپلیکیشن های مربوط به شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن اتفاقات زندگیتان و در ارتباط بودن با آنهایی که دوستشان دارید بسیار عالی است. اگر چه زمانی که “like” می خورید یا هر گونه بازخورد مثبتی در صفحات اجتماعی دریافت می کنید، بسیار برای شما خوشحال کننده است و ترشح دوپامین (پیام رسان شادیِ مغز) در بدن شما افزایش می یابد، اما این احساسِ موفقیت و لذت، موقتی و زودگذر است. استفاده از برنامه های شبکه های اجتماعی در طولانی مدت، موجب احساس افسردگی و انزوای افراد می شود. نتایج یک پژوهش در سال 2013 نشان داد، بیشتر افرادی که از فیس بوک استفاده می کنند، افسرده تر بوده و احساسات بدتری دارند. همچنین برنامه های دیگری مانند اینستاگرام، اسنپ چت، تویتر و… از این قاعده مستثنی نبوده و عزت نفس افراد را پایین می آورند. بنابراین، اگر این اپلیکیشن ها موجب افسردگی شما می شود و روی احساسات شما تأثیر منفی دارند، چرا آنها را حذف نمی کنید؟!

اپلیکیشن هایی که وقت شما را تلف می کنند (وقت گیر هستند)

شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که گوشی های هوشمند بسیار وقت گیرند. برخی اپلیکیشن ها و برنامه ها به گونه ای هستند که وقتی آنها را باز می کنید طوری حواستان را پرت می کنند که اصلاً متوجه گذر زمان نمی شوید. (مانند بازیِ کندی کراش).

نتایج پژوهشی اخیر توسط یک روانشناس بریتانیایی می گوید، شما نیمی از زمانی که با گوشی خود هدر می دهید را اصلاً در نظر نمی گیرید. محققان دیگر نیز دریافتند که هر فرد به طور متوسط، 23 روز از سال و 3.9 سال از سال های زندگیش را صرف کار با گوشی همراهش می کند.

اما چه برنامه هایی از گوشی های هوشمند، بیش از حد وقت گیر هستند؟

علاوه بر برنامه های شبکه های اجتماعی، برخی بازی ها نظیر بازی ویدئویی ahem، Threes و کندی کراش نیز در تلف کردن وقت شما نقش بسزایی دارند. تیندر (Tinder) نیز به عنوان یک اپلیکیشن تلفن همراه برای مچ میکینگ، برنامه ای وقت گیر می باشد؛ به طوری که شما وقت کافی برای اینکه با افراد حاضر در این نرم افزار آشنا و دوست شوید را نخواهید داشت! همچنین، برنامه هایی نظیر ردیت (Reddit) که شامل هزاران موضوع بوده و می توانید با افرادی که هیچ وقت آنها را حتی ندیده اید و نمی شناسید، به بحث و تبادل نظر بپردازید، بسیار وقت گیر هستند.

اپلیکیشن‌ هایی که پول شما را هدر می دهند (پولی هستند)

گوشی های هوشمند به اندازه کافی گران هستند و اگر بخواهید برنامه هایی را هم نصب کنید که پولی هستند، برای شما بسیار پر هزینه می شود. بسیاری از اپلیکیشن ها به گونه ای طراحی شده اند که جهت استفاده از آنها باید مقداری پول هزینه کنید. برای مثال، فری میوم (freemium) یا رایگان پایه، یکی از موفق ترین روش های کسب و کار و درآمد بوده که شرکت ها از آن استفاده می کنند. در این روش یکسری نرم افزار، اپلیکیشن یا بازی به صورت رایگان برای دانلود در اختیار افراد قرار می گیرد. اما افراد برای دسترسی به امکانات و ویژگی های جانبی آنها، باید هزینه ای را پرداخت کنند. بازی هایی مانند پوکی مان گو (Pokémon GO)، کندی کراش ساگا، کلش آف کلنز (Clash of Clans) و کلش رویال در این گروه قرار دارند. در سال 2017، مردم چیزی حدود 37 بیلیون دلار، صرف همین اپلیکیشن ها و برنامه ها کردند. ببینید که این برنامه ها چقدر ما را از اقتصادمان دور می کنند!

همچنین در این قسمت، می توان از شرکت های تجاری الکترونیک و کلان فروشگاه هایی مانند آمازون، گروپن (Groupon) و وال مارت (Walmart) نام برد.

اپلیکیشن‌ هایی که تمام 24 ساعت هر روز هفته را با آنها کار می کنید.

عجیب ترین چیزی که در مورد گوشی های هوشمند وجود دارد این است که در هر زمان و هر جایی می توانید به هر کسی که می خواهید دسترسی داشته، یک پیام متنی بفرستید، ایمیل بزنید یا تماس تصویری برقرار کنید. اما این موضوع، در کنار راحتی افراد، یکی از بزرگ ترین مشکلات نیز می باشد. این وسایل ارتباطی خارق العاده تا جایی پیش رفته اند که افراد به سختی می توانند از محل کارشان دل کنده و به جمع خانواده ی خود بپیوندند و بسیار غرق در آنها می شوند.

مطمئناً این افراد در تعطیلات آخر هفته هم که باید بیشتر وقت خود را با خانواده ی خود با آرامش سپری کنند، صرف انجام وظایف مربوط به کار خود می کنند. به این معنی که زود به زود ایمیل های محل کار خود را چک کرده و به پیام های اسلک (Slack) پیش از رسیدن به اداره و پس از ترک آنجا، پاسخ می دهند.

به هر حال، استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن ها باید به گونه ای باشد که در عین راحتی در انجام کارها، زندگی را برای شما لذت بخش تر کند، نه اینکه موجب هدر رفتن پول و وقتتان شود یا به هر نحوی روی زندگیتان تأثیر منفی بگذارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
fastcompany




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا