زیبایی

نحوه مراقبت و حالت دادن مدل موی افرو آفریقایی

اهمیت دادن به مدل موی افرو (مدل موی کوتاه محبوب آفریقایی) تا زمانی که شما از محصولات مرغوبی استفاده کنید و با مدل موهایتان به درستی رفتار کنید، راحت است! قبل از اینکه مدل موهایتان را به حالت افرو در بیاورید باید آن ها را مرتب کنید. بهترین حالت این است که هنگام خیس بودن موها آن ها را شانه بزنید. برای اینکه رطوبت موهایتان حفظ شود بهتر است از روغن های طبیعی و یا از نرم کننده ی مو استفاده کنید. موهایتان را کم کم شانه بزنید و در همین حین که در حال شانه زدن هستید آن ها را بپیچانید. یکبار که موهایتان را شانه زدید آن ها را بالا ببندید و سپس دوباره از ریشه تا نوک را شانه کنید. به آرامی موهایتان را پایین بیاورید تا یک حالت دایره ای شکل زیبا تشکیل دهد. اگر کمی صبور بوده و در درست کردن مدل افروی موهایتان حوصله به خرج دهید، حتماً موی شما به درستی شکل می گیرد و زیبا می شود!


همچنین با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با “چگونگی مراقبت، شستشو و حفظ حالت مدل موی بافت آفریقایی” آشنا شوید.

>>> چگونگی مراقبت، شستشو و حفظ حالت مدل موی بافت آفریقایی <<<


از بین بردن گره خوردگی مو

1- موهایتان را مرتب کنید.

به منظور جلوگیری از آسیب به موهایتان، زمانی که رطوبت دارد، آن را مرتب کنید. اگر در زمانی که موهایتان خشک است آن ها را به حالت افرو شانه بزنید، فولیکول مو دچار آسیب دیدگی می شود و در نتیجه مو می شکند. تا آنجایی که می توانید با این روش از موهای خود محفاظت کنید، موهایتان را بلافاصله بعد از دوش شانه بزنید و یا اگر موهایتان خشک شده آب را روی مو اسپری کرده و سپس شانه بزنید.

1 نگهداری و حالت دادن موی افرو

2- از نرم کننده برای موهایتان استفاده کنید.

زمانی که موهایتان را مرتب می کنید، آن ها باید هیدراته یا مرطوب باشند تا آسیب نبینند. برای نتیجه بهتر سخاوتمندانه از نرم کننده استفاده کرده و تمام موهایتان را به آن آغشته نمایید.

نرم کننده مو ها را لیز می کند و در نتیجه شانه روی مو سُر می خورد.

اگر نرم کننده ندارید موهایتان را مرطوب کنید و سپس شانه بزنید. برای موهایتان از شانه ای استفاده کنید که دارای دندانه های پهن می باشد و در حالی که موهایتان لیز است آن ها را شانه بزنید. بعد از شانه زدن آن را آب کشی کنید.

2 نگهداری و حالت دادن موی افرو

3- از روغن های طبیعی برای موهایتان استفاده کنید تا آن ها را هیدراته و سالم نگه دارید.

علاوه بر نرم کننده ها شما می توانید از روغن های طبیعی همچون نارگیل، زیتون، بادام یا روغن جوجوبا قبل از اینکه موهایتان را شانه بزنید، استفاده نمایید. آغشته شدن فولیکول های موهایتان به روغن باعث می شود غلافی در تارهای مو به وجود بیاید که از مو در برابر آسیب دیدگی حفاظت می کند. یک چهارم روغن را روی دستتان بریزید سپس موهایتان را از ریشه تا نوک به آن آغشته کنید. اگر لازم است از روغن بیشتری استفاده کنید تا تمام موهایتان به آن آغشته شود.

شما می توانید روغن های مختلفی را روی موهایتان تست کنید تا بهترین آن ها را بیابید.

به علاوه شما می توانید روغن ها را با هم ترکیب کنید تا آسیب های موهایتان را بهتر برطرف کنید و در نهایت نتیجه بهتری بگیرید.

3 نگهداری و حالت دادن موی افرو

4- به منظور مرتب کردن راحت موها، آن ها را به 4 – 8 قسمت تقسیم کنید.

قسمت به قسمت موهایتان را شانه بزنید و در نهایت از اینکه تمام موهایتان مرتب شده اند اطمینان خاطر پیدا کنید. موهایتان را از بالا، پایین، چپ و راست جدا جدا کرده و سپس این قسمت ها را به تعداد بیشتری تقسیم بندی کنید در این تقسیم بندی، طول و ضخامت موهایتان را نیز در نظر بگیرید. به منظور خراب نشدن این تقسیم بندی ها، آن ها را با کلیپس ببندید. می توانید از گیره های پلاستیکی مخصوص مو و یا کلیپس های نوک پهن استفاده کنید.

4 نگهداری و حالت دادن موی افرو

5- برای اینکه گرهی در موهایتان باقی نمانده باشد موهایتان را با دست شانه بزنید و آن ها را از بالا به پایین لمس کنید.

قبل از اینکه از شانه استفاده کنید، آن ها را دسته دسته کنار بگذارید تا از باقی ماندن گره در موهایتان جلوگیری شود. این روش از آشفتگی و در هم شدن موها و همچنین وجود گره در موها جلوگیری می کند و در نهایت شما را به هدفتان می رساند.

استفاده از انگشتان برای شانه زدن موهایتان خیلی راحت تر از این است که شما بعداً بخواهید گره موهایتان را از هم باز کنید.

5 نگهداری و حالت دادن موی افرو

6- برای جداسازی موهایتان شانه های نوک پهن انتخاب کنید.

بعد از اینکه موهایتان را با انگشتان خود کنار زدید از شانه برای مرتب کردن موهایتان استفاده کنید. موهای خود را از ریشه تا نوک، شانه بزنید و این کار را از اولین تقسیم بندی آغاز کنید. برای شانه کردن موها بهترین شانه ها دارای دندانه های پهن هستند؛ زیرا آن ها کمترین آسیب ممکن را به موها می رسانند.

علاوه بر این شانه کردن موها باعث می شود موها از حالت پراکندگی خارج شده و مرتب گردند.

6 نگهداری و حالت دادن موی افرو

7- بعد از اتمام شانه کردن، هر قسمت را بپیچانید.

برای اینکه موهایتان از آشفتگی خارج شود، انتهای موهایتان را بگیرید و آن ها را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و انتهای موهایتان را با کش یا کلیپس ببندید. بعد از مرتب کردن هر قسمت از موهایتان این کار را انجام دهید و همچنین شما می توانید مقدار باقی مانده موهایتان را نیز به همین روش مرتب کنید.

به علاوه شما می توانید موهایتان را ببافید. برای بافتن موها آن ها را به سه قسمت تقسیم کنید، قسمت چپ مو را با دست چپ و قسمت راست مو را با دست راست بگیرید، قسمت چپ و راست را روی قسمت وسط قرار دهید و قسمت وسط را بگیرید و از قسمت چپ رد کنید و این کار را تا انتهای مو ادامه دهید و در نهایت پایین مو را ببندید.

می توانید موهایتان را دو رشته ای بپیچید. برای این کار موهایتان را به دو قسمت تقسیم کنید و از قسمت راست به چپ بروید. اگر تمایل دارید انتهای موهایتان را ببندید ولی این کار ضروری به نظر نمی رسد.

7 نگهداری و حالت دادن موی افرو

8- این کار را برای هر قسمت از موهایتان تکرار کنید و بعد از اتمام کلیپس را از موهایتان باز کنید.

هنگام شانه کردن موهایتان زمان بگیرید و تا جای ممکن از موهایتان محافظت کنید.

بعد اتمام کار می توانید در صورت تمایل از مدل بافت یا فر کردن موها به جای مدل افرو استفاده کنید.

8 نگهداری و حالت دادن موی افرو

حالت دادن مو به روش افرو

1- اگر می خواهید مدل افرو کوچک درست کنید، کلیپس موهایتان را باز کنید.

اگر مدل موی افروی شما کوتاه باشد به راحتی می توانید موهایتان را از بیرون ببندید. برای این کار موهایتان را باز کنید و انگشتانتان را به آرامی بین موهایتان حرکت دهید تا یک حالت اولیه برای خودتان ایجاد کنید.

9 نگهداری و حالت دادن موی افرو

2- اگر موهای بلندی دارید موهایتان را تقسیم بندی کنید و تقسیمات را از بیرون ببندید.

اگر موهایتان بلندتر از 6 اینچ یا 15 سانتی متر است، بستن آن به قسمت های کوچک تر کار راحت تری به نظر می رسد. برای این کار موهایتان را به سادگی در حالت بافت یا پیچ رها کنید و یکباره یک قسمت از آن را بگیرید، این کار را از جلو شروع کنید و به سمت عقب مو حرکت دهید و موها را محکم بگیرید.

10 نگهداری و حالت دادن موی افرو

3- اگر می خواهید موهایتان آسیب نبیند از دانه های روغنی استفاده کنید.

اگر موهای بلندی دارید، احتمالاً تمایل به استفاده از حالت دهنده های دیگری برای بستن موهایتان پیدا می کنید. این رنگدانه ها از فولیکول های موهایتان، وقتی که بسته شده است محافظت می کند. یک چهارم روغن را بردارید و در کف دست هایتان پخش کنید، سپس کف دست هایتان را به هم بمالید و موهایتان را کاملاً با روغن پوشش دهید.

همچنین شما می توانید انگشتانتان را بین موهای خود حرکت دهید و موهایتان را روغن مالی کنید.

11 نگهداری و حالت دادن موی افرو

4- نوک موی خود را به فرق سر برسانید و از این طریق ریشه موهایتان را روغن مالی کنید.

زمانی که نوک موهایتان را به عقب می برید تا ریشه آن روغن مالی شود، موی شما کشیده می گردد. تا آنجا که می توانید نوک موی خود را به پیشانی نزدیک کنید تا ریشه کاملاً آغشته به روغن شود.

12 نگهداری و حالت دادن موی افرو

5- انتهای موهای خود را کوتاه کنید.

کوتاه کردن انتهای مو در جلوگیری از آسیب رساندن به مو بسیار اهمیت دارد.

این کار حجم موهای شما را زیاد می کند تا جایی که بتوانید بهترین شکل را به موهایتان بدهید.

13 نگهداری و حالت دادن موی افرو

6- موهایتان را از بالا، عقب و هر دو طرف بپیچانید.

برای مدل های کوتاه از بالای سرتان شروع کنید و به دو طرف موهایتان حرکت کنید. اگر موهایتان را تقسیم بندی کنید بسیار به شما کمک می کند تا از عقب به جلو روی موهایتان کار کنید. این حرکات را از عقب به جلوی موهایتان تکرار کنید تا  بتوانید شکل افرو را روی موهایتان پیاده کنید.

14 نگهداری و حالت دادن موی افرو

7- انتهای موها را با دستانتان نوازش کنید تا حالت بگیرد.

بعد از اینکه موهایتان را نوازش کردید، دستان خود را از بین آن ها حرکت دهید تا به حالت دلخواهتان برسید. دست هایتان را متناوباً از عقب و جلو حرکت دهید تا موهای شما از همه طرف شکل افرو را به خود بگیرد. شما می توانید از بالا به اطراف حرکت کنید.

نوازش پشت موهایتان را فراموش نکنید.

موهایتان را چند بار به سمت پایین نوازش کنید تا آن ها شکل مدل افرو را بگیرند.

8- بقیه موهایتان را متفاوت ببندید.

خود را در آینه نگاه کنید و از اینکه مدل افرو موهایتان عالیست، مطمئن شوید. اگر نقاط گره خورده ای در موهای شما وجود دارد، آن ها را از بالا به پایین نوازش کنید. این عمل را تا کسب رضایت کامل از مدل افرو موهایتان ادامه دهید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا