زیبایی

چگونه سلول های چربی باعث جوان شدن صورت می شوند؟

جوان شدن صورت با سلول های چربی

کودکان لپ ها و چانه هایی بسیار بامزه و گوشتالو دارند و ما را به یاد طراوت، جوانی و شادابی می اندازد. اغلب افراد، تپل بودن صورت را نشانه ی جوان به نظر رسیدن آن می دانند. چرا که توپر و گوشتالو بودن صورت بیشتر افراد را به دوران کودکی و سن پایین تر نزدیک کرده و در نتیجه پوست صورت را جوان تر می کند. شاید به همین دلیل است که گونه گذاشتن و عمل هایی مثل پروتز، ایمپلنت، بوتاکس و پر کردن گونه ها از جمله عمل های زیبایی رو به افزایش است. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، ایمپلنت های گونه از سال 2016 تا 2017 هشت درصد و از سال 2000 تاکنون 37 درصد افزایش داشته است.

1 جوانسازی پوست صورت با سلول های چربی

همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که کودکان به علت داشتن پوستی زیبا، نرم و لطیف نیاز به مراقبت های ویژه ای دارند. پس می توانید ماسک مخصوص مراقبت از پوست صورت کودکان را خودتان در خانه بسازید.

جالب است بدانید که کاشتن چربی برای پر کردن گونه های صورت تنها یک عمل ساده ی زیبایی نیست. همچنین تحقیقات جدید یک ارتباط و همبستگی بین فیبروبلاست های پوستی (سلول های چربی) و جوانی، نرمی، لطیفی و شاداب به نظر رسیدن پوست یافته اند.

دوباره کودکان را به یاد آورده و توجه کنید که چگونه پوستشان همه ی فاکتورهایی که برای داشتن یک پوست عالی لازم است را در بر دارد؛ یعنی کلاژن غنی، نرمی، لطافت، انعطاف پذیری و … . تمام چیزی که باعث به وجود آمدن چنین پوستی شده، همان فیبروبلاست پوست صورت است.

فیبروبلاست های پوست به طور طبیعی باعث افزایش کلاژن و همچنین تولید لامینین، فیبرونکتین و دیگر مولکول های پروتئینی می شوند، که از پوست صورت محافظت می کنند.

این مواد گفته شده در تمامی ساعات در جهت ترمیم و بهبود پوست با یکدیگر کار کرده و با تولید پـِپتیدها با عفونت های باکتریایی مبارزه می کنند.

حال وقتی فیبروبلاست های پوستی کم می شود چه اتفاقی می افتد؟

پس از 20 سال، کلاژن و الاستین پوست شروع به کاهش کرده و پوست شل و ول تر می شود. هر چه سن بالاتر می رود از حجم صورتمان کاسته شده و در نتیجه گونه ها خالی و مسطح می شوند؛ به طوری که گویی صورت افتاده باشد. بنابراین با از دست رفتن حجم صورت، ظاهر زیبا، توپر و گوشتی بودن صورت نیز از بین می رود. وقتی جوان هستیم فرم صورتمان مانند یک مثلث برعکس و یا مانند قلب است. هر چه پیرتر می شویم صورت مربع تر شده و قسمت پایینی آن حجیم تر می شود؛ که ظاهری خسته و پیر را به وجود می آورد.

بنابراین سلول های چربی نقش بسیار زیادی را در جوان بودن صورت ایفا می کنند. اما این موضوع اصلاً به این معنا نیست که می توانید برای جوان به نظر رسیدن، با ولع هر چه تمام تر غذاهای چرب بخورید!

زیرا فرآیند چربی های مربوط به جوان سازی صورت، با فرآیند چربی اضافه وزن کمی متفاوت تر و پیچیده تر است. مثلاً محققان کشف کرده اند که فیبروبلاست های پوستی مسئول محافظت از پوست در برابر عفونت های باکتریایی هستند. با این حال فیبروبلاست افرادی که اضافه وزن دارند، این توانایی خود را از دست می دهند. زیرا به لطف پروتئینی به نام فاکتور رشد تغییردهنده بتا (TGF-β)، تبدیل به سلول های چربی دوستدار سیستم ایمنی می شوند.

بنابراین بهتر است به جای خوردن چربی روی تغذیه ای تمرکز کنید که سرشار از آنتی اکسیدان ها و غذاهای ضد پیری است.

ماهی، حبوبات، آجیل، دانه ها، کلم بروکلی، سبزیجات برگ تیره مانند کلم کالی، کیوی، انواع توت ها و مرکبات از جمله ی این مواد هستند. زیرا سرشار از ویتامین سی، اسیدهای چرب امگا3 و آنتی اکسیدان ها بوده و به طور طبیعی کلاژن را افزایش داده و باعث بازیابی و بهبود تولید آن می شوند. علاوه بر این جلوی سمومی که باعث تخریب پوست صورت شده را گرفته و سرعت گردش و جا به جایی سلول ها را افزایش می دهند. فرآیندهایی که برای داشتن پوستی سالم و درخشان ضروری است.

مصرف قند را نیز محدود کنید. ملکول های قند و شکر می توانند خود را به کلاژن متصل کرده که روی انعطاف پذیری پوست صورت تاثیر می گذارد.

سایر مواد مغذی و ویتامین هایی که ممکن است کمک کننده باشند عبارتند از: روی و مس. زیرا آنزیم هایی که با تشکیل کلاژن در ارتباط هستند را فعال می کنند. پس مواد زیر را نیز به رژیم غذاییتان اضافه کنید.

جگر
تخم مرغ
لبنیات
قارچ شیکاته
شکلات دارک
غلات کامل

در نهایت باید بدانید که پروتز و ایمپلنت های صورت و چانه می تواند آخرین گزینه برای پر کردن، بازیابی و جوان سازی صورت باشد.

در پایان می توانید با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس طرز تهیه اسکراب زیره سبز با خاصیت آنتی اکسیدانی مخصوص پوست صورت را فراگیرید.

>>> طرز تهیه اسکراب زیره سبز با خاصیت آنتی اکسیدانی مخصوص پوست صورت

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
healthline




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا