پوشاک

چگونه از چروک شدن لباس ها هنگام شستشو جلوگیری کنیم؟

یافتن لباس هایی که همیشه شما را راضی نگه دارد، یعنی از هر نظر با آن احساس راحتی و خوش تیپی کرده و هیچ گونه مشکلی با آن نداشته باشید، سخت و در واقع می توان گفت تقریباً غیر ممکن است. با این وجود همه ی ما همیشه انتظار داریم لباس هایمان همیشه مثل روز اول شیک، اتو کرده و زیبا باشد. یکی از چیزهایی که در مورد لباس ها دائماً ما را اذیت می کند، چروک شدن دائمی آن ها به خصوص بعد از شستشو با دست یا ماشین لباسشویی است. چرا که برای بسیاری از ماها اتو کردن بعد از هر بار شستشو سخت است. خوشبختانه با ترفندهایی می توان از چروک شدن لباس بعد از شستشو چه با دست و چه با ماشین لباسشویی جلوگیری کرد.

روش های جلوگیری از چروک شدن لباس بعد از شستشو

1 جلوگیری از چروک شدن لباس هنگام شستشو

1- برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها در ماشین لباسشویی، لباس ها را با آب سرد بشویید.

یعنی چرخه ماشین لباسشویی را روی سرد (cold) تنظیم کرده و از پودری استفاده کنید که مخصوص شستشو با آب سرد است؛ تا مطمئن شوید که با آب سرد نیز لباس ها تمیز می شوند.

2- همچنین لباسشویی را روی چرخه شستشوی لباس های ظریف (delicate) تنظیم کرده تا شکل طبیعی لباس ها حفظ شده و لباس بد فرم و چروک نشود.

این چرخه در فرآیند شستشوی از حرکات آهسته لباس استفاده کرده و چرخش کوتاه تر و آهسته تر برای تخلیه ی آب، لباس ها را کمتر بد فرم و چروک می کند.

– توجه داشته باشید که گاهی در برخی لباسشویی ها چرخه ی شستشوی ظریف به طور پیش فرض روی شستشو با آب گرم تنظیم شده است. باید آن را به صورت دستی روی شستشو آب سرد تنظیم کنید.


همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است ماشین لباسشویی به خوبی عمل نکرده و روی شکل لباس ها تاثیر بگذارد. اما چگونه باید این مشکل را حل کنیم؟

با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس می توانید به سوال بالا پاسخ دهید.

>>> چرا شستشوی لباس در لباسشویی، لباس ها را خراب می کند؟ <<<


3- برای جلوگیری از چروک شدن، لباس های نخی، کتان و ابریشم را با دست شسته و حدالامکان از پودرهای قوی استفاده کنید. همچنین از چلاندن لباس ها خودداری کنید.

4- شستشوی لباس های پشمی و کشمیری را به خشکشویی ها بسپارید.

برچسب و لیبل روی لباس، جنس لباس را مشخص می کند. اگر لباستان از جنس پارچه های گفته شده است، برای جلوگیری از چروک شدن و از دست دادن شکل و ظاهر و کم شدن عمرشان، حتماً برای شستشو، آن ها را به خشکشویی بدهید. زیرا اتو کردن این نوع لباس ها نیز سخت و حرفه ای است. پس بهتر است از چروک شدن آن جلوگیری کرد. پشم، پارچه ای گران و ظریفی است و احتیاج به مراقبت ویژه دارد.

نکات زیر را نیز حتماً در نظر داشته باشید.

1- در صورتی که به هر دلیلی قصد داشتید لباس ها را با آب گرم بشویید، برای به حداقل رساندن چروکی از کمترین دمای آب استفاده کنید.

دمای متوسط و بالای آب، صد در صد لباس را چروک می کند.

2- بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه از فرآیند خشک شدن، لباس ها را از لباسشویی در آورید. توجه داشته باشید که اجازه ندهید فرآیند خشک کن طولانی شده و لباس ها خوب خشک شوند.

لباس ها را باید به صورت نم دار از لباسشویی درآورده و روی رخت آویز پهن کنید تا چروک نشوند.

3- اجازه دهید لباس ها در معرض هوای آزاد قرار گرفته و خشک شوند.

فقط به یاد داشته باشید که لباس ها را در باد و طوفان پهن نکنید، زیرا آسیب دیده و چروک می شوند. لباس های پشمی را نیز هرگز در زیر نور مستقیم خورشید پهن نکنید.

4- حتماً قبل از شستشوی لباس، لیبل آن را مطالعه کرده تا با انجام بهترین نوع شستشو که برای لباس توصیه شده است از آسیب زدن به لباس و چروک شدن آن جلوگیری کنید.

5- لباس ها را بر اساس جنس دسته بندی کنید. سعی کنید برای جلوگیری از چروک شدن و آسیب دیدن، لباس های هم جنس را با هم بشویید.

6- بلافاصله بعد از اتمام کار لباسشویی و خاموش شدن آن، لباس ها را در آورده و پهن کنید.

اگر لباس ها در لباسشویی بمانند، هم بوی بدی گرفته و هم چروک می شوند.

برای اطلاعات بیشتر در این باره مقالات زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه از بین بردن چین و چروک لباس جین <<<

>>> چگونگی استفاده از بخارشوی دستی برای اتوکشی لباس ها <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
میترا

سلام من به نکته هاتون عمل کردم .واقعا چروک لباسام کمتر شدند .حتی چندتاشون دیگه نیازی به اتو کشی نداشتن.به دوستامم گفتم خیلی استقبال کردن.مرسی.

دکمه بازگشت به بالا