سلامت

روش های درمان طبیعی و خانگی سندرم استفراغ دوره ای CVS

اگر دچار بیماری سندرم استفراغ دوره ای باشید، به طور منظم حالت تهوع و استفراغ را تجربه می کنید. پزشک می تواند با اسکن سیستم گوارشی آن را تشخیص داده و تایید کند. اما متاسفانه درمان قطعی و دقیقی برای این سندرم وجود ندارد. با این حال می توان از راهکارهایی طبیعی برای به حداقل رساندن تاثیر بیماری بر زندگی استفاده کرد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا این راهکارها را فراگیرید.


برای اطلاع از نحوه جلوگیری از استفراغ هنگام حالت تهوع به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه جلوگیری از استفراغ هنگام حالت تهوع | قسمت اول <<<

>>> نحوه جلوگیری از استفراغ هنگام حالت تهوع | قسمت دوم <<<


روش های درمان طبیعی و خانگی جلوگیری از استفراغ‌:

1- از خوردن غذاهایی که موجب استفراغتان می شوند، اجتناب کنید.

یک دفترچه یادداشت برداشته و چیزهایی که در طول روز می خورید را به همراه زمان سرو آن یادداشت کنید. سپس به محض اینکه استفراغ کردید، غذاها و خوراک هایی که قبل از آن خورده بودید را علامت بزنید. این کار به شما کمک می کند تا بدانید از خوردن چه خوراک و غذاهایی باید اجتناب کرده تا از رنج این سندرم بکاهید.

– پنیر، شکلات و گوشت های یخ زده دارای نگه دارنده و مواد حاوی کافئین و نیترات، مثل هات داگ از جمله موادی هستند که موجب استفراغ می شوند. بهتر است از مصرف آن ها خودداری کنید.

2- وعده های غذایی کوچک و غنی از کربوهیدرات میل کنید.

خودتان را سیر نگه دارید، اما معده را پر نکنید. این ساده ترین راهکار برای جلوگیری از استفراغ است. هر سه ساعت یکبار یک میان وعده یا وعده غذایی کوچک بخورید. مثلاً کراکر پنیری هم ته دلتان را می گیرد و هم به شما انرژی می دهد. به یاد داشته باشید که غذا خوردن قبل از خواب و سریع غذا خوردن، می تواند موجب استفراغ شود.

– منظم غذا خوردن در شرایط شما بسیار اهمیت دارد. کالری که از دست می دهید را حتماً باید به دست آورید. غلات کامل و غذاهای مغذی کم کالری مثل آجیل ها را مصرف کنید.

– اگر دائماً حالت تهوع دارید، یک آبنبات زنجبیلی یا لیمویی بمکید. زنجبیل و میوه های اسیدی باعث تسکین معده می شوند.

3- موقع خواب از دستگاه بخور گرم یا تصفیه کننده هوا استفاده کنید.

این کار باعث تصفیه ی هوا شده، سینوس ها را باز می کند و عوامل آلرژی زای موجود در محیط که اغلب موجب استفراغ می شوند را از بین می برد.

1 جلوگیری از سندرم استفراغ دوره ای

4- از موقعیت ها و مکان های سرشار از استرس دوری کنید.

نهایت سعی خود را بکنید تا احساساتتان را در سطح یکنواختی نگه دارید. در موقعیت ها و رویداد های خاصی که باعث استرستان می شود، از نفس های عمیق متوالی، حمام گرم یا مدیتیشن استفاده کنید.

2 جلوگیری از سندرم استفراغ دوره ای

5- زمانی که سوار اتومبیل، قطار یا هر وسیله ی حرکتی دیگری شده و احتمال می دهید که دچار استفراغ می شوید، از قرص ضد استفراغ استفاده کنید.

از آنجایی که ممکن است با وجود قرص نیز استفراغ رخ دهد، خود را برای آن آماده کنید.

6- میگرن خود را حتماً درمان کنید.

میگرن با سندرم استفراغ دوره ای در ارتباط است. داروهای مربوط به آن را تهیه کرده و هنگام احساس درد میگرن، شدت آن را کاهش دهید. وگرنه احتمال شدید شدن سندرم استفراغ دوره ای وجود دارد.

نحوه جلوگیری از بروز استفراغ

1- نفس های عمیق بکشید.

هنگامی که احساس استفراغ به سراغتان می آید، در محلی آرام نشسته و از بینی نفس بکشید؛ تا شش هایتان کاملاً پر شده، بسط یابد و آن را در قفسه ی سینه ی خود حس کنید. سپس دهان خود را باز کرده و نفس را بیرون دهید. این کار را تا جایی ادامه دهید که احساس خوبی پیدا کنید.

2- خودتان را خنک کنید.

جلوی پنکه نشسته، لباس های خنک بپوشید و پارچه ای مرطوب روی گردن یا پیشانی تان بگذارید. نوشیدنی یخی نوشیده و در طول روزهای داغ تابستان در خانه بمانید. هر چه دمای بدن را پایین نگه دارید، از ریسک استفراغ کاسته اید.

3 جلوگیری از سندرم استفراغ دوره ای

3- نشانه های خستگی را در خودتان کشف کرده و به خودتان استراحت دهید.

خستگی بیش از حد موجب استفراغ می شود. مشکل در تنفس، صورت قرمز، سستی و بی حالی، نشانه های خستگی بسیار زیاد است.

4 جلوگیری از CVS

در پایان با مطالعه مقاله زیر از وب سایت فن تریکس با روش های جلوگیری از استفراغ ناشی از ورزش کردن آشنا شوید.

>>> روش های جلوگیری از استفراغ ناشی از ورزش <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا