زیبایی

چگونه از رشد بی رویه موهای صورت جلوگیری کنیم؟

رشد بی رویه ی موهای صورت اغلب در اثر استفاده نادرست از روش های اصلاح صورت مثل تیغ و ژیلت، اپیلاسیون، موچین و … اتفاق می افتد و معمولا موها، نوک تیز و ضخیم می شوند. در واقع انتهای مو تقویت شده و موها به صورت تیغ تیغی رشد می کنند. عامه مردم فکر می کنند رشد موهای صورتشان دو برابر یا بیشتر شده است. این مشکل به مرور زمان باعث می شود که پوست زمان رشد موهای صورت، دچار خارش، التهاب و گاهی قرمزی شود. برای حل این مشکل راه حل های زیادی وجود دارد که با فن تریکس آن ها را می آموزید.

جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت با مراقبت از پوست

1- صورت خود را هر روز بشویید.

رشد موها زمانی که پوستی کثیف و چرب داشته باشید، سریع تر اتفاق می افتد. مخصوصا پوست صورت. پس صورت خود را هر روز با یک پاک کننده ی ملایم بشویید. تا از انسداد منافذ پوستی و رشد بی رویه ی موها جلوگیری شود.

2- پوست صورت را مرتب لایه برداری کنید.

لایه برداری باعث می شود پوست مرده از روی صورت برداشته شده و عاملی که باعث انسداد منافذ پوست و درنتیجه رشد مو می شود، از بین برود. بسته به نوع پوستی که دارید باید حداقل هفته ای سه بار پوستتان را لایه برداری کنید.

• با استفاده از دستورالعمل کرم های لایه بردار، پد آن را به صورت دورانی روی پوست مالش داده و لایه برداری را انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید که اطراف چشم پوستی حساس دارد. از اسکراب آن خودداری کنید.

• سپس صورت را با آب گرم شسته و از مرطوب کننده های حاوی هیدروکسی اسید که به عمل لایه برداری کمک می کنند، استفاده کنید.

• اگر نمی توانید کرم های لایه بردار تهیه کنید، می توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذا خوری جوش شیرین با یک قاشق غذا خوری صابون مایع، کرم لایه بردار خانگی تهیه کنید.

1 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

3- هر روز مرطوب کننده بزنید.

مرطوب نگه داشتن روزانه ی پوست باعث می شود موها در جهت صحیح رشد کنند. همین امر از گره خوردن موهای صورت درهم و پرحجم شدنشان جلوگیری می کند. به علاوه مرطوب کننده باعث می شود پوست صورت همیشه نرم باشد و هر چه پوست نرم تر باشد، موی کمتری رشد می کند. بهتر است برای به حداقل رساندن رشد موهای صورت از کرم های مرطوب کننده ی غیر کومدوژنیک استفاده کنید.

جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت با انجام اصلاح مناسب

1- زمانی که صورت کاملا خیس است آن را اصلاح کنید.

برای اصلاح، صورت را به مدت 5 دقیقه بشویید. موی خیس و مرطوب راحت تر بریده شده و خارش کمتری ایجاد می کند. در نتیجه فولیکول ها را برای رشد مو کمتر تحریک می کند. چرا که موهای خشک و سخت گاهی به سمت داخل برگشته و کنده نمی شوند. درنتیجه، تلنبار شدنشان باعث افزایش حجم موهای صورت می شود.

2- بهترین وسیله ی اصلاح را بیابید.

خانم ها بهتر است اغلب از بند استفاده کنند. اما در صورتی که از تیغ یا ژیلت استفاده می کنند، بهتر است مانند آقایان به جای استفاده از ژیلت های چندلبه و به اصطلاح سه تیغ از نوع یک تیغ استفاده کنند. این نوع تیغ ها سطح بیشتری از موها را از بین برده و شانس رشد مو را نسبت به انواع دیگر تیغ ها کاهش می دهد. در ژیلت های چند تیغه، تیغه ی اول آن موها را بالا کشیده و تیغه ی دوم عمل اصلاح را انجام می دهد.

2 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

3- استفاده از ماشین ریش تراش دستی

استفاده از این روش باعث می شود که شما به طور مرتب موهای صورت را اصلاح کنید. موهایی که با یک روش و در یک جهت و به طور مرتب اصلاح شوند، دو برابر نشده و بی نظم رشد نمی کنند و در واقع حجمشان زیاد نمی شود.

3 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

4- استفاده از ژل اصلاح در آقایان

اگرچه روش هایی که در بالا گفته شد، برای آقایان و خانم ها مشترک است. اما به دلیل اینکه ژل اصلاح برای موهای زمخت و بسیار پر حجم ساخته شده است، فقط برای اصلاح صورت آقایان مناسب است.

5- ریش ها را اصولی اصلاح کنید.

بسیار مهم است که موها قسمت به قسمت برداشته شوند. یعنی موهای یک قسمت را کامل برداشته و دیگر به آن قسمت برنگردید. زیرا اصلاح به صورت نامنظم و تکرار عمل در یک قسمت، باعث می شود موها کامل برداشته نشده و موهای ریزی باقی بماند و دو روز بعد رشد کنند. که شما احساس می کنید رشد موهایتان بی رویه است. پس برای جلوگیری از این مورد یک قسمت را کامل برداشته و بعد به سراغ قسمت بعدی بروید و در واقع اصولی اصلاح کنید.

6- موها را در جهت رشدشان اصلاح کنید.

این کار باعث می شود موها همیشه در یک جهت رشد کرده، برگشت مو صورت نگیرد و حجم موها زیاد نشود. علاوه بر آن هنگام اصلاح، چون همه ی موها در یک جهت هستند، همه با هم برداشته می شوند و کوچک ترین مویی روی صورت باقی نمی ماند. توجه داشته باشید که هیچ گاه تیغ یا ژیلت را در جهت عکس و به سمت بالا حرکت ندهید. زیرا موها را برنداشته و فقط آن ها را کوتاه می کند.

4 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

7- استفاده از ماشین اصلاح

موزرهای الکتریکی هم تا حد زیادی از رشد زیاد موها جلوگیری می کنند. زیرا به همان میزان که تیغ به شکل دقیق موها را از بین می برد، موزرهای الکتریکی نیز همین کار را انجام می دهند.

جلوگیری از رشد بی رویه موهای صورت با استفاده از مالش پوست

1- از کمپرس آب گرم استفاده کنید.

قبل از اصلاح صورت یک حوله ی گرم و مرطوب را روی صورت فشار دهید. این کار باعث می شود که منافذ پوست باز شود ورشد موها کمتر شود.

5 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

2- عضلات صورت را ریلکس کنید.

عضلات صورت هنگام اصلاح حتما باید شل باشند. اگر عضلات صورت سفت و محکم باشند، از بین رفتن تک تک موها بسیار سخت خواهد بود. زیرا فولیکول ها نیز سخت و محکم می شوند و مو را رها نمی کنند.

3- از محصولات مراقبتی بعد از اصلاح استفاده کنید.

بهتر است بعد از اصلاح صورت بلافاصله آب سرد، افترشیو و محصولاتی مشابه به پوستتان بزنید. این کار به نرم شدن و ترمیم پوست، مخصوصا پوست های بسیار حساس کمک می کند.

6 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

درمان رشد بی رویه ی موهای صورت

1- درمان خارش پوست

موهایی که اصولی اصلاح نشوند، هنگام رشد معمولا با خارش همراه است. گاهی این خارش بسیار آزار دهنده بوده و موجب قرمزی و التهاب می شود. برای درمان آن می توانید از آلوورا یا کرم آن استفاده کنید.

7 جلوگیری از رشد بی رویه موی صورت

2- آنتی بیوتیک مصرف کنید.

در مواردی نادر، صورت آلوده حین اصلاح موها، باعث بروز التهاب، قرمزی و عفونت می شود. اگر چنین مشکلی را مشاهده کردید و درد و زخم روی پوست ایجاد شد. باید حتما به پزشک مراجعه کرده و آنتی بیوتیک مصرف کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
41 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا

من نمیدونم خدا چرا به پسرا ریش داد! حالا داد یکم میداد نه این همه. شاید بعضیا دوست داشته باشن وافتخار کنن به ریش وسبیل ولی من واقعا با ریش راحت نیستم آدم گرمش میشه سنگینی میکنه اذیت میشه هر روز هم که نمیشه اصلاح کرد کاش صورتم کم مو… بیشتر بخوانید.

Hady

داداش لیزر کن دیگه هیچوقت در نمیاد

امیر

سلام من 15 سالمه ریشم در اومده چکار کنم از بین بره که حداقل 4 سال دیگه در بیاد

اکبر

من هروقت ریسمو میزنم بعد ۲روز در میاد سرعت رشد بالا نیس ولی همیشه بعد دو روز ته ریشم در میاد مشکل چیه و چگونه حلش کنم؟

فاطمه

سلام من دخترم ۱۲ سالمه زیر بینیم مو هست عین سیبیل چیکار کنم دیگه رشد نکنه؟

کاربر ناشناس

سلام من ۱۴ سالم یزره روی دهنم مو دراورره نمیخوام با تیغ یا ژیلت بزنم چون تیغ تیغی میشه میخوام با موادی بزنم روی صورتم تا از بین بره یا کم تر شه یا زود در نیاد

کاربر ناشناس

زرد چوبه به شما کمک میکنه کمتر رشد کنه؛و به جز این خیلی داروگیاهی هست پیشنهاد از داروهایه شیمیایی استفاده نکنید باعث سرطان پوست مخصوصا در صورت میشود

حسین

سلام من پسر ۱۶ ساله هسم و کم کم صورتم داره ریش بیرون میاد چیکار کنم ک سرعت رشدش کمتر شه
ایا تراشیدن ریش با ماشین موجب افرایش سرعت ان میشود؟؟

مبین

سلام من میان ریش هام خالی هست چه کنم پر بشه

علی

سلام من 16سالمه و صورتم ریش درآورده میخواستم بدونم به جز لیزر کردن راه دیگه ای هم داره که رشد ریش هام کم بشه یا اینکه دیر به دیر دربیاد.

ولی

من16 سالمه ارایشگر 1 بار اومد زد اولین لاربود هواسم نبود بگم نکن با ماشین زد ریش در میاد زیاد نبود ریشم ولی زده دیکه جی کار کنم …کم در بیاد

ارمین

من روی گونه هام مو در آمده چکار کنم از بین بره

کاربر ناشناس

بهتره از بند اانداختن برای از بین بردنشون ستفاده کنی.با طلا یا تیغ موهای ضخیمی درمیاد

ابوالفضل

سلام من ۱۶ سالمه و کار اشتباهی که انجام دادم این بوده که تیغ انداختم واقعا با ریش راحت نیستم ببخشید لیزر کنم هیچ مشکلی نداره فقط خواهش می کنم راه حل بگید به من یه دنیا ممنونتون میشم

ناشناس

سلام من دخترم 17سالمه بخاطر ریزش مو از محلول ماینوکسیدیل به مدت یک ماه و نیم استفاده کردم اما همون مدت کوتاه نه تنها موهاسرم رشد نکرد و بد تر ریخت حتی موهای صورتمم صد برابر شد و منم به همین دلیل سر خود مصرفشو قطع کردم موهای صورتم کرکی… بیشتر بخوانید.

حسن

سلام من چندبار پیرایشگر موهای جلوی پیشانیمو گرفت الان زیاد شده بنظرتون چیکارکنم تا رشتشون کم شه یا ازبین برن

امیر

سلام من ۱۵ سالمه ریش در آوردم زیر چونم خیلیه و رو صورتم هم یه مقداری در اومده و زیر چشمم هم به صورت کرکی مو دارم. لطفا جواب بدین چیکار کنم ریشام از بین بره من خیلی ریش بدم میاد و واقعا ب زیباییم آسیب زده میخواستم بدونم اگه… بیشتر بخوانید.

ابوالفضل

سلام من ۱۵ سالمه موهای صورتم خیلی رشدش زیاد شده خودم دو روز یه بار اصلاح نکنم صورتم پر مو میشه حتی میرم بیرون خجالت میکشم هر وقت هم اصلاح میکنم بعد میام تو آینه خودمو نگاه میکنم میبینم که هنوز روی صورتم مو هستش مجبور میشم دوباره اصلاح کنم… بیشتر بخوانید.

ناشنا

با ماشین مو زن بزن

حمید

سلام من از بالای ریش هام تا زیر چشمم. مو در آومده و به زیبایی من آسیب زده
میترسم اگر انهارا با ماشین اصلاح کنم به ریش تبدیل شوند
برا از بین بردنشان چه کنم؟

یاسین

سلام منم مشکل تو رو داشتم فقط کافیه یه ماشین مخصوص ریش بگیری که در حد ژیلت صفر زن هم هست

Admin

باسلام اگه میخواید کلا ازبین بره باید لیزر کرد ولی اگرموقتا باشه اینکه دیردیربیاد ازشمع یا بند استفاده کنید.
باتشکر…

یاسین

سلام میشه بگی منظورت از شمع یا بند چیه

mohammad

منظورش وکسه.من خودم با وکس میزنم دیر دیر در میاد خداروشکر ولی به شرط اینکه خونوادت چرت و پرت نگن.متاسفانه به من خیلی حرف میزنن راجب این موضوع

امیر

ببخشید شمع چیه

امیر

شمع رو میتونی از اونایی که لوازم آرایشی میفروشن بگیری …
بگو شمع سکه ای میخوام میدن بعد آوردی بزار تو یه چیزی بزار رو حرارت تا آب بشه بعدش بزن رو موهای زائد یا ریش بعد اینکه خشک شد بکش

محمد امین

با سلام و ادب خدمت ادمین گرامی این سایت خیلی خوب و خوش طراحی.نظر من در مورد مطلبی که ذکر شده این هست که هیچ وقت از تیغ بدئن اینکه صورت شسته شود استفاده نشه زیرا باعث زخم شدن و خارش و زود رشت کردن مو میشود بنده این تجربه… بیشتر بخوانید.

عرفان

سلام رو گونم مو در اومده تا الان دس نزدم بهش چکار کنم. که کلا از بین برع. بعدشم سیبلم تیغ تیعیه اکه اپیلاسیون کنم چطور میشه. اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

محمد

سلام ایا تراشیدن موهای زیر چشم باعث تبدیل انها به ریش میشود

کاربر ناشناس

بله میشود

کاربر ناشناس

سلام ببخشید من ریشمو با میشین میتراشم و ندانسته موهای زیر چشممم با ماشیت تراشیدم به نظرتون از ان قسمت هم ریش در میاد

امیرمحمد

سلام ، من یه پسر شانزده ساله هستم که صورتم رو از این سن شروع به اصلاح کردم،، اشتباه بزرگی که انجام دادم و ندانسته بود اینه که من پوست اصراف چشمم را هم تیغ زدم ،، حالا حتی از اطراف چشم و زیر پلکمم ریش داره در میاد ،،،… بیشتر بخوانید.

نصرت الله

سلام .فکر نمیکنم غیر از لیزر کردن راه دیگه ای داشته باشه

کاربر ناشناس

سی کن کوکا تو دیگه کاری نمی‌توانی انجام بدی هر وقت در اومد دوباره بزن. دوباره در اومد باز بزن تنها راهش همینه.

سیدمحمدموسوی

سلام خسته نباشی من 38سالمه کلا ریش درنیاوردم هرکاری میکنم ریش درنمیارم چکارکنم اگرجواب درتلگرام به آیدی ………. بدی یه دنیاممنون میشم هرچه زودترجواب بدی ممنونم باتشکر ازشما

محمد

خوش به حالت. مو مخوای چیکار.

پیام

من دنبال اینم برم صورتمو لیزر کنم ریش در نیارم کلا! ریش جز دردسر چیزی نداره

ناشناس

دقیقا ، به نظر منم همین کار رو کن
منم میخوام برم لیزر کنم از شرش خلاص شم

mohammad

واقعا هم خیلی میخارونه صورت رو.فقط باید بری لیزر یا اینکه نگه داری برا موقعی که موهات کم پشت شد با موهای سرت پیوند بدیشون وگرنه بدرد هیچی نمیخوره

علی

زدن ریش حرام است.همه مراجع تقلید گفتن .تازه ریش نشانه مرد بودنه اون کسی ریششو میزنه که فکر کنه زنه یا هنوز بچه اس.زدن ریش باعث عفونت هایی هم میشه

گم نام

اولا که ریش به مرد بودن نیست چون گربه هم سیبیل داره مرد بودن اگه به ریشه که ادم های خلافکارو قاتل هم مرده اره؟؟؟ بعدم یکی خوشش نمیاد حتما بعدم اصن سنگینی میکنه توصورت همش هم باید بزنن خوب خسته میشن اصن همربطی به این چیزا نداره

دکمه بازگشت به بالا