زیبایی

چگونه از تغییر رنگ موهای بلوند جلوگیری کنیم؟

رنگ بلوند برای مو ها بسیار محبوب است، اما نگهداری این موها می تواند کار دشواری باشد. یکی از مشکلات بزرگ برای موهای بلوند، برنجی رنگ شدن آن ها پس از گذشت یک تا دو هفته بعد از رنگ کردن موهاست. پس از گذشت این مدت، ناحیه های پراکنده ای از موها به رنگ زرد یا مسی در می آیند که به موهای بلوند شما ظاهری نامطلوب می بخشند. خوشبختانه راه هایی برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد. پس با فن تریکس همراه باشید تا شما را با این روش ها آشنا کنیم.


همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه پاک کردن رنگ موی آبی و سبز بدون دکلره کردن مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> پاک کردن رنگ موی آبی و سبز بدون دکلره کردن <<<


مدیریت رنگ ها

1- تشخیص رنگ های ثانویه موهای بلوند پس از گذشت زمان

با برنجی شدن موهای بلوند، ممکن است رنگ مو هایتان از نارنجی مایل به قهوه ای تا مسی متغیر باشد. به طور کلی اگر موهای بلوند تیره داشته باشید، رنگ آن با گذشت زمان به رنگ مسی تبدیل شده و اگر موهای بلوند روشن داشته باشید، سایه های زرد رنگی در موهایتان نمایان خواهند شد. پس برای جلوگیری از این مشکل ابتدا باید تشخیص داده که می خواهید مانع نمایان شدن چه رنگی در موهایتان شوید.

البته در هر صورت بازه ای از رنگ های زرد و مسی در موهایتان پدیدار می شود اما مهم، تشخیص رنگ غالب است.

2- هفته ای چند بار از شامپوهای رنگ آبی و یا بنفش استفاده کنید.

شامپو های رنگیِ بنفش، جلوی زرد شدن موهای بلوند، و شامپو های رنگیِ آبی جلوی مسی شدن موهای بلوند را می گیرند. طبیعتاً این موضوع به این خاطر است که رنگ های بنفش و آبی رنگ های مخالف زرد و نارنجی هستند و از زرد یا مسی شدن موها جلوگیری می کنند.

اگر نتوانستید رنگ سایه های ایجاد شده در موهایتان را تشخیص دهید و یا هر دو سایه ی زرد رنگ و مسی رنگ در موهایتان نمایان شده بود، از شامپو هایی استفاده کنید که شامل هر دو رنگ آبی و بنفش باشند.

از محصولاتی استفاده کنید که روی آن ها عبارت “مخصوص اصلاح رنگ” درج شده باشد و یا از فروشنده بپرسید کدام یک از محصولات را پیشنهاد می کند.

3- یکی در میان از شامپو ها و نگهدارنده های مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید.

نباید هر روز از شامپو های رنگیِ آبی و بنفش استفاده کنید. تنها دو یا سه بار در هفته به سراغ آن ها بروید و در این میان از محصولات مخصوص نگهداری موهای رنگ شده استفاده کنید. شامپو ها، نگهدارنده ها، ماسک ها و محصولات مختلفی وجود دارند که بدون وجود رنگ دانه های آبی و بنفش می توانند برای حفظ رنگ موها و مقابله با برنجی شدن به شما کمک کنند.

اگر هر روز از شامپوی رنگیِ بنفش استفاده کنید، موهای شما ته رنگ یاسیِ بنفش یا آبیِ کمرنگ به خود خواهند گرفت.

از محصولات شستشوی موی حاوی الکل خودداری کنید، چرا که باعث محو شدن رنگ موها و خشک شدن آن ها می شوند.

1 جلوگیری از تغییر رنگ موی بلوند

4- یک فیلتر آب روی دوش حمام خود نصب کنید.

ترکیبات کلر و آهن موجود در آب می تواند باعث برنجی شدن و محو شدن رنگ موهایتان شود. خرید یک فیلتر دوش ممکن است هزینه بر باشد، اما وقتی به هزینه های بالای رنگ مجدد موهایتان فکر می کنید، خرید یک فیلتر دوش یک سرمایه گذاری خوب به نظر خواهد آمد.

2 جلوگیری از تغییر رنگ موی بلوند

نصب یک فیلتر دوش نه تنها برای موهای شما بلکه برای پوست و سلامت کلی بدنتان نیز مفید است.

محصولات مناسب برای تقویت رنگ مو

1- استفاده از کف براق کننده

این براق کننده ها را باید بلافاصله پس از شامپو ها استفاده کرد. این کف ها باعث تقویت رنگ و درخشندگی موها می شوند. استفاده از این کف ها تنها چند دقیقه زمان می برد ولی نتایج بسیار مؤثری خواهند داشت. معمولاً با استفاده ی یکبار در هفته از این کف می توانید به نتیجه ی مطلوب برسید، با این حال استفاده ی بیشتر از آن، مشکلی را در پی نخواهد داشت.

3 جلوگیری از تغییر رنگ موی بلوند

بلافاصله پس از استفاده ی شامپو، کف را روی موهای خود بمالید و آن ها را از ریشه به سمت انتهای مو شستشو دهید. سپس می توانید بلافاصله کف ها را بشویید و یا حدود 3 دقیقه صبر کنید تا روی رنگ موها اثر بگذارند و سپس آبکشی نمایید. به دنبال آن از یک نگهدارنده ی خوب استفاده کنید.

برای کسانی که موهایی با سایه های خاکستری یا نقره ای دارند استفاده ی روزانه ی کف بعد از شامپو مناسب خواهد بود.

2- رنگ موهای خود را با رنگ مو های موقت تقویت کنید.

پس از شستن و خشک کردن موها، می توانید از رنگ موی موقت استفاده کنید. برای این کار تمامی موهای خود را به رنگ موی موقت آغشته کرده و از شانه برای توزیع یکنواخت آن در مو ها استفاده کنید. بعد از 20 دقیقه نیز موهای خود را آبکشی نمایید. به یاد داشته باشید که پس از آبکشی نباید از شامپو استفاده کنید. سپس موهایتان را به دلخواه سشوار کنید.

دلیل نامگذاری رنگ موی موقت به این دلیل است که تنها تا شستشوی بعدی روی موهایتان باقی خواهند ماند و با استفاده ی شامپو از بین خواهند رفت.

برای استفاده از این رنگ مو ها نیز مثل رنگ موهای معمولی باید از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

رنگ موهای موقت به طور خاص در فروشگاه های لوازم آرایشی به فروش می رسند.

3- از تونر مو استفاده کنید.

این محصولات به شکل مایع و یا کرم عرضه شده و ماندگاری آن ها حدود یک هفته خواهد بود. همچنین فاقد ترکیبات مضر بوده و در نتیجه آسیب قابل توجهی به موها نخواهند زد. بنابراین هفته ای یکبار استفاده از آن ها مناسب به نظر می رسد. همچنین می توانید مدل های مختلفی از آن را با قیمت های مناسب از داروخونه ها تهیه کنید.

4 جلوگیری از تغییر رنگ موی بلوند

تونر را روی موهای تمیز و خشک استفاده کرده و تا زمانی که موها به رنگ دلخواهتان درآیند صبر کنید. سپس آن ها را آبکشی نمایید. رنگ موها باید تا 3 الی 6 بار شامپو زدن حفظ شوند.

نباید بعد از استفاده از تونر بلافاصله شامپو بزنید. با این وجود اگر دوست داشته باشید می توانید بعد از آن از یک نگهدارنده استفاده کنید.

در پایان یادآور می شویم که اگر دوستدار موهای بلوند بوده ولی نمی خواهید موهای خود را با مواد شیمیایی رنگ کنید، می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس “آموزش رنگ کردن موها با مواد طبیعی” را مطالعه نمایید.

>>> رنگ کردن مو با مواد طبیعی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا