آموزش های ویدئوییخانه و کاشانه

چگونه الیاف متراکم بالش های سفت شده را باز کنیم؟

نحوه نرم کردن بالش های سفت شده

نرم کردن روزانه بالش ها و باز کردن الیاف متراکم و گلوله گلوله شده در آن، نه تنها باعث زیبا و خوش فرم شدن آن می شود، بلکه عمر بالش را نیز افزایش می دهد. همه ی بالش ها به استثنای آن هایی که از فوم ساخته شده اند، باید نرم شده تا الیاف متراکم و سفت شده داخل آن ها، باز شوند. انجام این کار بسیار ساده است و اگر آن را هر روز انجام دهید، اصلاً نیازی به حلاجی بالش نخواهید داشت. فقط کافی است با فن تریکس همراه باشید.


می توانید برای اطلاع از اصول شستشوی ملحفه، روتختی و لحاف زمستانی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول شستشوی ملحفه و روتختی <<<

>>> اصول شستشوی لحاف زمستانی <<<


برای این کار:

1- بالش را به صورت افقی نگه داشته و دو انتهای آن را بگیرید.

مانند فیلم زیر، بالش را به سمت داخل باز و بسته کنید. این کار را باید بسیار سریع انجام داده و دو سر بالش را آنقدر محکم به هم بکوبید تا الیاف داخل آن باز شوند. بعد از باز شدن الیاف مچاله شده داخل بالش، با دستتان آن را مرتب کرده و روی آن بکوبید؛ تا دقیقاً شکل اولیه خود را به دست آورد. یعنی فرم بالش را بگیرد.

– برای انجام این کار مطمئن شوید که به الیاف داخل بالش آلرژی نداشته یا بیماری آسم ندارید. در حین کار ممکن است ذرات الیاف وارد دستگاه تنفسی شده و برایتان مشکلی ایجاد کند.

2- اگر مواد پر کننده ی بالش از پَر تشکیل شده است، نیازی به انجام مرحله ی بالا نیست. زیرا بالش خراب می شود.

فقط پر های جمع شده و متراکم داخل بالش را از هم باز کنید (مانند ویدئو). این بالش ها، بالش های حساسی هستند و پرها به سادگی از بالش خارج می شوند. پس ضرباتی بسیار آرام بزنید.

3- یکبار هم باید بالش را به صورت عمودی نگه داشته و مرحله ی یک را برای آن تکرار کنید. با این کار مواد داخل بالش به طور یکنواخت ضربه دیده و نرم می شوند.

اگر بالش را شسته اید و مواد داخل آن متراکم و سفت شده است، تا قبل از اینکه بالش خشک شود:

1- بالش را به همراه یک توپ تنیس یا هر چیزی شبیه به آن در خشک کن ماشین لباسشویی بگذارید.

چرخش سریع خشک کن و ضربات توپ به بالش باعث می شود بالش نرم شده و شکل اولیه خود را پیدا کند. شما می توانید از این روش ماهی یکبار استفاده کنید. فقط یادتان باشد که توپ را داخل جورابی گذاشته، سر جوراب را گره بزنید و بعد آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

2- بعد از آن بالش را به مدت 3 تا 4 ساعت در زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.

دقت داشته باشید که بالش را به صورت تخت در آفتاب قرار داده و آن را از بند رخت آویزان نکنید. مانند تصویر زیر.

4 جدا کردن الیاف متراکم شده بالش

– این کار را هر روز برای بالش هایتان انجام دهید. با این کار هوا در بالش جریان یافته و مانع از سفت و تخت شدن آن می شود و شما مجبور نیستید سریع آن ها را تعویض کنید. توصیه می شود بالش و روبالشتی را هفته ای یکبار شسته و هر چند سال یکبار بالش ها را تعویض کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا