زیباییسلامت

چگونه با روغن طبیعی به موهای فر حالت دهیم؟

تکنیک های تقویت موهای فر

۱- روغن‌ها طبیعی‌ترین و بهترین حالت دهنده‌های مو هستند؛ زیرا شیمیایی نبودنشان ریسک تولید و تجمع چربی را افزایش نمی‌دهند.

اینکه از چه روغنی برای موهایتان استفاده کنید بستگی به بافت مو و ترجیح شخصیتان دارد. روغن جوجوبا روغنی بسیار سبک است که کمتر از دیگر گزینه‌ها حساسیت ایجاد می‌کند و برای انواع موی فر مناسب بوده اما برای موهای فر شکننده و آسیب پذیر مناسب‌تر است. روغن زیتون هم روغنی مناسب است که البته برای موهایی با ضخامت متوسط تا زیاد بهتر می باشد. این را هم بدانید که روغن زیتون در کنار ترمیم و درخشندگی موها باعث ایجاد خارش یا سوزش پوست سر می‌شود؛ و همچنین بویی بسیار قوی دارد که خوشایند همه نیست.

1 تقویت موهای فر با روغن

۲- روغن را با آب گرم حرارت دهید.

روغن گرم برای استفاده روی مو مناسب‌تر است. زیرا به صورت مایع می‌باشد و بیشتر توسط مو جذب می‌شود. هرگز روغن را در مایکروویو یا روی اجاق گاز گرم نکنید؛ چون ممکن است بسوزد، بلکه ظرف روغن را در یک کاسه حاوی آب گرم گذاشته  تا به دمای دلخواه برسد. این را هم بدانید اگر از روغن نارگیل استفاده می‌کنید آن را باید آنقدر حرارت دهید تا ذوب شود. روغن نارگیل در دمای محیط منجمد است.

2 تقویت موهای فر با روغن

۳- مواظب لباس‌هایتان باشید.

روغن باعث لک شدن لباس می‌شود پس، از پیشبند مو یا لباس پلاستیکی استفاده کنید تا یک لک ساده باعث امتناع شما از این روش عالی نشود.

۴- حال روغن مناسب را انتخاب کرده و به موهایتان بزنید.

حدوداً ۳۰ میلی لیتر برای شروع کافی است، در صورت لزوم از مقدار روغن بیشتری استفاده کنید. از انتهای موهای خود شروع کرده و در حالی که از انگشتان یا یک شانه‌ی دانه درشت برای جداکردن موها استفاده می‌کنید روغن را به سمت بالا و ریشه‌ی مو حرکت دهید. مراقب باشید که روغن مستقیماً روی پوست سر کشیده نشود که باعث انسداد منافذ پوستی می‌شود.

3 تقویت موهای فر با روغن

۵- اجازه دهید روغن، موهایتان را برای ۵ تا ۲۰ دقیقه اشباع کند.

این کار کمک می‌کند تا مواد مغذی، حفظ شده و باعث ترمیم آسیب شود. همین که روغن برای ۵ دقیقه روی موهایتان بماند کافی است اما اگر موهایتان بسیار آسیب دیده است تا ۲۰ دقیقه از آن استفاده کنید.

4 تقویت موهای فر با روغن

۶- موها را با آب سرد آبکشی کنید.

شستشو با آب سرد می‌تواند به درمان مو از طریق روغن کمک کند. شستشوی روغن ممکن است بسیار طولانی‌تر از شستشوی شامپوی نرم کننده باشد بنابراین مطمئن شوید که روغن کاملاً شسته شده است. چرا که اگر روغن روی موها باقی بماند موهایتان چرب به نظر می رسد. اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند و از سشوار استفاده نکنید.

فن تریکس مطالعه مقالات زیر را نیز به شما توصیه می کند…

>>> طرز استفاده از کرم صاف کننده مو

>>> استفاده از روغن بهیرنگراج برای تقویت و رشد مو

>>> روش های حالت دادن به موهای مصنوعی

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا