زیبایی

چگونه فیس براش کلاریسونیک را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

استفاده از یک دستگاه فیس براش روش بسیار موثری برای داشتن پوستی تمیز، براق و سالم است. اما چون هر روزه و با هر بار استفاده از آن، دستگاه در معرض کثیفی، چربی و باکتری های صورت قرار می گیرد، مراقبت و تمیز نگه داشتن آن در زمینه مراقبت های پوستی بسیار مهم است. اگرچه تمیز کردن کثیفی و جرم های فرچه می تواند کار سختی باشد، اما از آنجایی که فرچه این دستگاه ضد آب است، شستن دسته و محیط خارجی آن کار بسیار راحتی می باشد. پس اگر استفاده از آب و صابون برای تمیز کردن فرچه موثر نیست، از جوش شیرین، پراکسید و یا کمی سرکه استفاده کنید تا قدرت پاک کنندگی را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که حتی اگر بهترین روش ها را برای تمیز کردن فرچه بکار ببرید، باز هم سر فرچه را باید هر چند وقت یکبار و به طور منظم تعویض کنید.


برای اطلاع از نحوه و اصول صحیح برس کشیدن پوست خشک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه و اصول صحیح برس کشیدن پوست خشک <<<


نحوه تمیز کردن دسته فیس براش

1- سر فرچه را جدا کنید.

تمیز کردن دسته فیس براش در حالی که سر فرچه آن جدا شده باشد، کار راحت تری است. سر فرچه را محکم گرفته و آن را به سمت داخل فشار دهید. سپس آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، به آرامی سر فرچه را از دسته جدا کرده و آن را کنار بگذارید.

● برای جلوگیری از پراکنده شدن آلودگی ها، جرم ها و باکتری ها، سر فرچه را پس از جدا کردن از دسته، رو به بالا بگذارید.

1 تمیز کردن برس صورت

2- دسته را زیر آب گرم بگیرید.

دسته فیس براش ضد آب است، بنابراین می توانید مراحل تمیزکاری را با شستن آن آغاز کنید. تا زمانی که تمام سطح دسته خیس شود، آن را زیر آب گرم بگیرید.

● از ریختن آب زیاد در قسمتی که سر فرچه به دسته متصل می شود، جلوگیری کنید.

2 تمیز کردن برس صورت

3- کمی صابون را روی دسته ریخته و سر تاسر آن پخش کنید.

زمانی که دسته نم دار است، کمی مایع ظرفشویی یا صابون را روی آن ریخته و با انگشتان تمیز، صابون را سرتاسر دسته بمالید؛ برای از بین بردن کثیفی ها، تا کف کردن صابون به این کار ادامه دهید.

● برای تمیز کردن دسته فیس براش ، می توانید از تمیزکننده های صورت هم استفاده کنید.

4- دسته را زیر آب شستشو دهید.

پس از پخش کردن کف صابون در همه نقاط، دسته فیس براش را دوباره زیر آب گرم برده و صابون ها را به طور کامل بشویید.

5- دسته را با حوله خشک کنید.

پس از شستشوی کامل دسته، چند بار آن را تکان داده تا رطوبت اضافی آن از بین برود، سپس دسته را با حوله خشک کرده و کنار بگذارید تا وقتی که سر فرچه برای اتصال دوباره به آن آماده شود.

● شستشوی هفتگی دسته فیس براش ، می تواند روش خوبی برای خلاص شدن از هر گونه کثیفی باشد.

● از خشک شدن رطوبت فضای داخلی فرچه اطمینان حاصل کنید. حتی می توانید از یک حوله یا تکه پنبه ای کوچک برای خشک کردن محل اتصال سر فرچه به دسته استفاده کنید.

تمیز کردن سر فرچه با آب و صابون

1- سر فرچه را زیرآب گرم بشویید.

بعد از جدا کردن سر فرچه از دسته، آن را زیر آب گرم گرفته تا رشته های سر فرچه کاملاً خیس شوند.

● حتی می توانید پس از استفاده از فیس براش که هنوز فرچه آن مرطوب است، آن را تمیز کنید.

3 تمیز کردن فیس براش کلاریسونیک

2- میان رشته های فرچه، کمی صابون بزنید.

زمانی که سر فرچه خیس شد، رشته های آن را به کمی مایع صابون آغشته کنید. اگر دوست دارید، می توانید از پاک کننده صورت و مایع دستشویی هم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

● ضرورتی برای استفاده از صابون های آنتی باکتری نیست، چون سر فرچه ها از نایلون های نانو منفذ ساخته شده اند؛ اینگونه نایلون ها برای جلوگیری از تجمع جرم و باکتری در یک محل موثرند.

3- صابون را بین رشته های سر فرچه پخش کنید.

بعد از ریختن صابون روی فرچه، رشته ها را با انگشت یا دست خود پس و پیش کرده تا صابون تاثیر بهتری داشته باشد و در همه جا پخش شود. 30 ثانیه تا 1 دقیقه این کار را انجام دهید تا از تمیز شدن کامل آن مطمئن شوید.

● اگر همچنان سر فرچه کثیف به نظر می رسد، برای پاک کردن صابون از بین رشته های سر فرچه، می توانید از یک مسواک تمیز استفاده کنید.

4- سر فرچه را زیر آب بگیرید.

وقتی که کارتان با صابون و سر فرچه تمام شد، آن را زیر آب گرم گرفته تا همه چربی ها، جرم ها و باقیمانده های صابون از بین برود.

5- اجازه دهید تا سر فرچه کاملاً خشک شود.

پس از تمیز کردن سر فرچه، می توانید دوباره آن را به دسته متصل کرده تا خشک شود؛ یا آن را جداگانه روی حوله ای قرار داده و تا خشک شدن کامل آن صبر کنید.

● همچنین می توانید سرپوش فرچه را در حین خشک شدن روی آن بگذارید. سر پوش فرچه، برای تهویه دارای سوراخ های ریزی بوده که به هوا اجازه ورود و خروج می دهد؛ بنابراین فرچه در این حالت هم می تواند خشک شود.

● حداقل هفته ای یکبار، فرچه را به طور کامل تمیز کنید. اما شستن فرچه بعد از هر استفاده باید صورت بگیرد.

● با وجود همه این کارها و تمیز کاری ها باید هر سه ماه یکبارسر فرچه فیس براشتان را تعویض کنید.

4 تمیز کردن فیس براش کلاریسونیک

استفاده از جوش شیرین و هیدروژن پراکسید برای سر فرچه

1- جوش شیرین و هیدروژن پراکسید را با هم مخلوط کنید.

در بشقابی کوچک به نسبت دو به یک جوش شیرین را به هیدروژن پراکسید اضافه کنید. این ترکیب را آنقدر هم زده تا ترکیب خمیری شکلی مانند ماست به دست آورید.

● اگر ترکیب خیلی خشک شد، از هیدروژن پراکسید بیشتری استفاده کنید.

● اگر ترکیب خیلی آبکی شد، از جوش شیرین بیشتری استفاده کنید.

2- کمی آب لیمو به ترکیب اضافه کنید.

پس از اینکه ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید به نسبت درست رسید، آبِ دو تا سه تکه لیموی کوچک را به ترکیب اضافه کرده و خوب هم بزنید؛ تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند.

● با افزودن آب لیمو به ترکیب، آزاد شدن گاز و فش فش کردن آن طبیعی است.

3- برای 1 دقیقه سر فرچه را داخل ترکیب بچرخانید.

زمانی که سر فرچه به دسته فیس براش متصل است، آن را روشن کرده و داخل ترکیب فرو ببرید. سپس اجازه دهید از 30 ثانیه تا 1 دقیقه داخل آن بچرخد تا رشته ها کاملاً به ترکیب آغشته شوند.

● اگر نمی خواهید حین تمیز کردن، دستگاه را روشن کنید؛ سر فرچه را از دسته جدا کرده و به مدت 30 ثانیه آن را داخل ترکیب فرو ببرید. سپس برای اثر کردن ترکیب، تمیز کننده فرچه را کف دستتان بمالید.

5 تمیز کردن فیس براش کلاریسونیک

4- سر فرچه را با حوله تمیز کنید.

پس از استفاده از تمیز کننده، به مدت 1 تا 2 دقیقه سر فرچه را با حوله تمیز کرده تا همه کثیفی ها و پسماند های ترکیب از بین بروند.

● آلودگی و کثیفی هایی که در اثر تمیز کردن فرچه خارج می شود، ممکن است روی حوله لکه بجا بگذارد؛ پس، از حوله ای استفاده کنید که کثیف شدنش برایتان مهم نباشد.

5- سر فرچه رابا آب بشویید.

در حالی که فیس براش روشن است، آن را زیر آب گرم شسته تا همه کثیفی ها و باقیمانده های پاک کننده از بین برود.

6- این مراحل را تا زمانی که فیس براش تمیز و خشک شود تکرار کنید.

اگر فیس براشتان هنوز کثیف است، تمام مراحل را دوباره تکرار کنید. پس از راضی شدن از تمیزی آن، سر پوش را گذاشته و اجازه دهید تا کاملاً خشک شود.

● برای تمیز کردن سر فرچه، می توانید به صورت هفتگی از ترکیب جوش شیرین و هیدروژن پراکسید استفاده کنید. همچنین می توانید این ترکیب را برای استفاده مجدد، نگهداری کنید.

ترکیب سرکه و صابون برای تمیز کردن فرچه فیس براش

1- سرکه، مایع ظرفشویی، اسانس و آب را با هم ترکیب کنید.

1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) مایع ظرفشویی، 1 قاشق چای خوری سرکه، سه قطره اسانس ضد قارچ (دلخواه) و آب گرم به مقدار کافی (حدوداً یک کاسه کوچک یا یک شیشه مربا، در حدی که سر فرچه را بتوان در آن خیساند) را با هم مخلوط کنید.

● برای پاک کنندگی می توانید از سرکه سفید یا سرکه سیب استفاده کنید.

● برخی اسانس های ضد قارچ برای استفاده در این ترکیبات شامل عصاره موادی مثل: لیمو، اسطوخودوس یا لاوندر، آویشن، پونه کوهی، درخت چای، شمعدانی، بابونه و چوب سدر است. اسانسی که دارای لیمو باشد، به براق شدن فرچه ها هم کمک می کند.

2- فرچه را داخل ترکیب بخیسانید.

پس از ساختن ترکیب پاک کننده، فرچه را به صورت برعکس (سر فرچه به سمت پایین) داخل ترکیب قرار داده و اجازه دهید تا حدود 30 دقیقه در آن خیس بخورد تا ترکیب تمیز کننده تاثیر خودش را بگذارد.

● می توانید فرچه را به صورت جداگانه یا متصل به دسته داخل ترکیب قرار دهید. فقط حواستان باشد که سر فرچه رو به پایین باشد.

6 تمیز کردن فیس براش کلاریسونیک

3- دستگاه فیس براش را تمیز کنید.

پس از اینکه رشته های فرچه در تمیز کننده خیسانده شدند، آن را از ترکیب خارج کرده و به وسیله یک پارچه یا مسواک سر فرچه و دسته را تمیز کنید تا باقیمانده های ترکیب و جرم ها از بین بروند.

4- کل دستگاه را شستشو دهید و با حوله خشک کنید.

وقتی فرچه و دسته فیس براش کاریسونیک را کاملاً تمیز کردید، آن را زیر آب گرم گرفته تا همه جرم و کثیفی های باقیمانده شسته شود. سپس آن را با یک حوله کاملاً خشک کنید تا برای استفاده بعدی آماده باشد.

● حتی پس از خشک کردن با حوله، تا قبل از استفاده مجدد اجازه دهید دستگاه در محیط کاملاً خشک شود.

در پایان با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس طرز تمیز و ضدعفونی کردن برس شستشوی سینک و ظروف را فراگیرید.

>>> طرز تمیز و ضدعفونی کردن برس شستشوی سینک و ظروف <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا