ورزش

ورزش های مناسب برای تناسب اندام کدامند؟

تمرینات مخصوص ماهیچه‌های بالا تنه

منظور از ماهیچه‌های بالاتنه همان ماهیچه‌های اطراف شکم است. برای کاهش وزن خود و از بین بردن چربی‌های اطراف شکم بهتر است از ورزش‌های مخصوص ماهیچه‌های بالاتنه استفاده کنید.

این تمرینات عبارت است از:

۱- حرکت پلانک

حرکت پلانک یکی از بهترین روش‌های کاهش چربی در اطراف شکم است. شما هر روز می‌توانید با انجام چند دقیقه حرکت پلانک به تقویت ماهیچه‌های شکمی کمک کنید. به طرف شکم بر روی زمین دراز بکشید و با حفظ دست‌ها و پنجه‌های پا بر روی زمین، بدن خود را به سمت بالا بیاورید و تا جایی که می‌توانید در همین حالت باقی بمانید. سپس به حالت اول خود برگردید.

1 ورزش برای تناسب اندام

۲- حرکت کرانچ

طوری بر روی زمین دراز بکشید که کمرتان روی زمین باشد. پاهای خود را از زانو خم کرده طوری که با ران پا زاویه نود درجه داشته باشد. دست‌ها را به هم قفل کرده و در پشت سر قرار دهید. شانه‌ها را بلند کرده و بدن خود را به سمت جلو حرکت دهید به طوری که کمر شما روی زمین ثابت بماند. و دوباره به عقب برگردید و در حالت شروع قرار بگیرید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

2 ورزش برای تناسب اندام

۳- حرکت دراز و نشست

این حرکت شبیه به حرکت کرانچ است، با این تفاوت که شما باید خود را کاملاً از ناحیه کمر به سمت جلو بلند کنید و دست‌ها را روی قفسه سینه خود قرار دهید. دوباره روی زمین دراز بکشید و حرکت را تکرار کنید.

3 ورزش برای تناسب اندام

۴- حرکت ورزشی پل

مانند حرکت کرانچ بر روی زمین دراز بکشید و پاهای خود را در حالت نود درجه نسبت به ران پا قرار دهید. دست‌ها را در کنار بدن و روی زمین قرار دهید. سپس سعی کنید بدن خود را از قسمت ران پا تا قفسه سینه بلند کنید و دوباره به وضعیت اول برگردید.

4 ورزش برای تناسب اندام

ورزش‌های تعادلی

۱- حرکت تاچی

تاچی یک نوع هنر رزمی چینی است که به شما کمک می‌کند به خوبی تعادل جسمی و روحی خود را حفظ کنید و حالت ریلکس داشته باشید. این نوع حرکت می‌تواند تمرکز ذهنی و فیزیکی شما را بالا ببرد و انعطاف‌پذیری شما را افزایش دهد. البته حرکات تاچی را باید به وسیله یک مربی یا با شرکت در کلاس‌های مخصوص تاچی آموزش ببینید. البته می‌توانید از کتاب یا دی‌وی‌دی‌ها هم استفاده کنید.

5 ورزش برای تناسب اندام

۲- حرکت جابجایی وزن

به این صورت که با هر دو پا بر روی زمین بایستید و پاها را به عرض شانه باز کنید. سپس همه وزن خود را روی یکی از پاهای خود انداخته و پای دیگر را از زمین جدا کنید و در راستای عرض به سمت بیرون حرکت دهید. سعی کنید ۱۰ ثانیه به همین حالت بایستید و سپس به موقعیت اول برگردید. همین کار را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید.

6 ورزش برای تناسب اندام

۳- حرکت بالانس پا

به حالت ایستاده قرار بگیرید. سپس یکی از پاهای خود را از قسمت زانو به سمت پشت خم کنید. باید سعی کنید که برای چند ثانیه به همان حالت ایستاده و تعادل خود را بر روی یک پا حفظ کنید.

7 ورزش برای تناسب اندام

ورزش‌های انعطافی

۱- حرکت پیلاتس

برای این حرکت به سمت پشت بر روی زمین دراز بکشید و دست‌ها را در کنار بدن قرار دهید و پاهای خود را در حالی که  با زاویه نود درجه خم شده‌ است، به سمت بالا ببرید. دست‌های خود را نیز به سمت بالا نگهدارید. این حرکت را می‌توانید از طریق کلاس‌های آموزشی و یا دو‌وی‌دی‌ها نیز  بیاموزید.

8 ورزش برای تناسب اندام

۲- یوگا

یوگا یک نوع تکنیک هندی برای تمرکز فکری است که معمولاً برای کاهش اضطراب و استرس توصیه می‌شود. یوگا می‌تواند حس انعطافی و تعادلی خوبی را در شما ایجاد کند. برای یادگیری یوگا به کلاس‌های آموزشی مراجعه کنید. هر چند می‌توانید از دی‌وی‌دی‌های آموزشی در منزل هم کمک بگیرید.

9 ورزش برای تناسب اندام

۳- حرکات موزون

حرکات موزون یا رقص، یکی از حرکات انعطافی به شمار می‌آید. انواع رقص مانند رقص باله می‌تواند انعطاف‌پذیری شما را بالا ببرد و در شما احساس شادی و هیجان ایجاد کند.

10 ورزش برای تناسب اندام

۴- حرکات کششی

حرکات کششی جزء ورزش‌های انعطافی است. بعد از ورزش کردن باید با انجام حرکات کششی بدن خود را سرد کنید تا ماهیچه‌ها دچار آسیب نشوند و همچنین انعطاف‌پذیری ماهیچه‌ها افزایش یابند.

– حرکت کششی پا: در این حرکت باید چهار زانو بنشینید. یک یا هر دو پای خود را به سمت جلو دراز کنید و با خم شدن بدن (بدون خم شدن پا) نوک انگشتان دست را به انگشتان پا برسانید.


برای آموزش نحوه انجام حرکات کششی برای افزایش انعطاف پذیری پاها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> حرکات کششی برای افزایش انعطاف پذیری پاها <<<


– حرکت کششی پروانه‌: در این حرکت باید روی زمین نشسته و پاهای خود را باز کنید. سپس با دست‌های خود هر دو قوزک پا را بگیرید. باید سعی کنید که پاهای خود را از قسمت زانو به زمین فشار دهید.

– حرکت کششی شانه: در این حرکت باید دست خود را از قسمت آرنج به سمت شانه مخالف خود حرکت دهید و بازوی دست مخالف خود را فشار دهید.

– حرکت کششی به کمک دیوار: در این حرکت باید رو به روی دیوار بایستید. دست‌های خود را تا جایی که می‌توانید بالا آورده و روی دیوار قرار دهید. سپس از ناحیه کمر خود را خم کنید و به عقب بروید تا پاهای شما از دیوار در وضعیت دورتری قرار بگیرند. در این حرکت کف پاهای شما باید کاملاً روی سطح زمین باشد.

11 ورزش برای تناسب اندام

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربر ناشناس

از سایت خوبتون سپاسگذارم…

دکمه بازگشت به بالا