زیبایی

تفاوت بالیاژ Balayage و هایلایت Highlights مو در چیست؟

امروزه با گسترش مد و مدگرایی، استفاده از انواع رنگ موها، بسیار رایج شده است. هر سالن آرایشی یا هر کانال آرایش را که باز می کنید، پر است از تبلیغات مربوط به هایلایت، بالیاژ، آمبره، سامبره، کالر ملت و … . شاید شما هم به این نوع رنگ ها علاقه دارید. اما آیا تفاوتشان را می دانید؟ ما در این مقاله به بررسی تفاوت هایلایت و بالیاژ می پردازیم. با ما در فن تریکس همراه باشید.

هایلایت چیست؟

تصور غلطی که در مورد هایلایت مو رایج شده، این است که مردم فکر می کنند هایلایت یعنی وجود رگه های بلوند در زمینه قهوه ای موها. البته این تصور کاملاً غلط نیست اما مطلق هم نیست. هایلایت ها، بخش های کوچکی از مو هستند که نسبت به رنگ پایه مو (شاید رنگ طبیعی مو نه صرفاً قهوه ای) روشن ترند. غالباً رنگ هایی که برای هایلایت استفاده می شوند، سایه روشنی از رنگ زمینه ای مو هستند. مثلاً فردی که موهایش دارای رنگ پایه قهوه ای تیره است، می تواند از رنگ قهوه ای روشن برای هایلایت استفاده کند. برای موهای پایه بلوند عسلی، هایلایت بلوند طلایی مناسب خواهد بود.

هایلایت مو، به کمک فویل های آلومینیومی انجام می شود. در این روش، قسمت های کوچکی از موها، از ریشه مو تا نوک آن، به رنگ هایلایت مورد نظر آغشته شده و درون فویل های آلومینیومی، پیچیده می شوند. مقدار یا اندازه هایلایت، مکان آن ها روی مو و تن رنگ هایلایت، بستگی به سلیقه فرد داشته یا می تواند توسط آرایشگر پیشنهاد داده شود.

بالیاژ چیست؟

بالیاژ یک کلمه فرانسوی به معنی “جارو کردن” است. بالیاژ، تکنیک رنگ کردن موها به صورت آزادانه و با دست است. در این روش، غالباً موها از محور وسط تا پایین و نوک موها، رنگ می شوند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته بالیاژ، نحوه رنگ آمیزی موهاست. در این روش، ابتدا پایین ترین بخش موها در نزدیکی گردن، سپس قطعه میانی و بعد بخش بالایی موها رنگ می شوند. بین هر لایه مو، یک کاغذ سلفون قرار می گیرد.

در نهایت کار، بالیاژ هم شبیه هایلایت می شود. با این تفاوت که بالیاژ تیره تر بوده و رنگ روشن موهای بالیاژ شده، خیلی روشن تر از رنگ پایه نیست. در هایلایت، رنگ موها خیلی پُر نیست و قسمت های پایینی موها به رنگ تیره است. بالیاژ یک ظاهر خیلی طبیعی به موها می دهد.

تفاوت بین هایلایت و بالیاژ

2 تفاوت هایلایت و بالیاژ

• هایلایت، از یک الگوی ساختار یافته تر پیروی کرده و دقیق تر از بالیاژ باید انجام شود. از سوی دیگر، بالیاژ با دست آزاد و روی بخش بزرگی از موها انجام می شود. بنابراین بالیاژ به صورت یکپارچه تر روی موها قرار می گیرد، اما بین قسمت های هایلایت شده مو، ممکن است مرزهایی وجود داشته باشد.

• در هایلایت، بخش کوچکی از موها درست از ریشه تا پایین و نوک موها رنگ می شوند، در حالی که در بالیاژ، موها از قسمت میانی سر به سمت پایین رنگ آمیزی می شوند.

• هایلایت ها نسبت به رنگ پایه مو، روشن تر از بالیاژ هستند چون در فویل های آلومینیومی پیچیده می شوند. بالیاژها ملایم تر و یکنواخت تر به نظر می رسند.

• از آنجایی که موها در هایلایت، درست از ریشه رنگ می شوند، شما باید هر چند هفته یکبار موها را ریشه گیری کنید. چون ریشه ها در می آیند و در غیر این صورت رنگشان متفاوت خواهد بود. اما در بالیاژها، موها از ریشه رنگ نشده و نیازی به ریشه گیری های مداوم ندارد.

• بالیاژها به موهایتان عمق و بُعد می بخشند در حالی که هایلایت بیشتر روی چهره شما و رنگ پایه ی مو تمرکز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رنگ مو به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز ساخت اسپری روشن کننده رنگ مو <<<

>>> جلوگیری از تغییر رنگ موهای بلوند <<<

>>> رنگ کردن مو در منزل با مواد طبیعی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا