لپ تاپ و کامپیوتر

نکاتی که باید در مورد تغییر عملکرد Alt+Tab در ویندوز 10 بدانید

تغییر عملکرد Alt+Tab در ویندوز 10

پنج آپدیت ویندوز 10 ویژگی هایی به نام Sets را داراست که تب هایی را به هر پنجره در دسکتاپ اضافه می کند. اما عملکرد گرفتن این دو دکمه (Alt+Tab) به طور همزمان نسبت به قبل تغییراتی داشته است.

1 تغییرعملکردAlt+Tab ویندوز 10

اگر مایل به تغییرات جدید نیستید می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید تا عملکرد این دو دکمه مثل قبل شود.

برنامه redstone 5 اکنون با نام قبلی خود در دسترس است که در پاییز 2018 با نام جدید و قابلیت های جدید در دسترس قرار می گیرد.

Sets چیست؟

ویژگی های Sets، تب هایی را به هر نوار عنوان اضافه می کنند. این ویژگی برنامه های قدیمی که با نوار عنوان استاندارد روی دسکتاپ هستند و همچنین برنامه های UWP را ساپورت می کنند. بعضی از اپلیکیشن ها نوار اعلان مخصوص خود را نشان می دهند؛ مثل کروم Chrome، فایرفاکس Firefox، استیم Steam و iTune.

بنابراین این برنامه ها از sets پشتیبانی نمی کنند‌.

اپلیکیشن هایی که با sets کار می کنند یک نوار تب چسبیده به نوار عنوان دارند. در نوار عنوان روی + کلیک‌ کرده و یک صفحه جدید باز کنید. در ورژن فعلی redstone 5 یک صفحه مرورگر مایکروسافت جدید در هر برنامه باز می شود.

این صفحات را بین پنجره ها می توانید جا به جا کنید. بنابراین اگر یک پنجره file explorer و یک پنجره Notepad باز کرده اید، می توانید پنجره Notepad را روی نوار تب file explorer بکشید. به این ترتیب همزمان می توانید فایل اکسپلورر و نوت پد را در یک پنجره داشته باشید و روی + کیک کرده تا صفحه مرورگر را در لبه صفحه ایجاد کنید.

در واقع این روش یک راه جدید برای سازماندهی اپلیکیشن های باز شده می باشد. با Sets می توانید برنامه ها را به یکدیگر ملحق کنید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن یک مطلب در word هستید می توانید روی + کلیک کرده و مرورگری کنار صفحه باز کرده و هر چه که خواستید سرچ کنید و بعد به ادامه تایپ‌ بپردازید، بدون اینکه از صفحه خارج شوید.

2 تغییرعملکردAlt+Tab ویندوز 10

گرفتن دکمه Alt و Tab همزمان، صفحات را نیز نشان می دهد.

مایکروسافت عملکرد گرفتن همزمان این دو دکمه (Alt+Tab) را تغییر داده است. اکنون با زدن همزمان این دو دکمه، هم تب ها و هم پنجره ها نشان داده می شوند. به طور مثال اگر پنجره ای باز کردید که چهار صفحه دارد، با زدن این دو دکمه می توانید تمام صفحات را در مقیاس کوچک ببینید.

اگر از مرورگر کنار صفحه ای استفاده کنید، تغییر بزرگتری را هم می بینید. اگر در مرورگر کناری صفحه های چندتایی باز کرده باشید، گرفتن Alt + Tab هر صفحه مرورگر به طور جداگانه و در مقیاس کوچک به شما نشان داده می شود. (برنامه set و ویژگی هایش برای مرورگرهایی مثل موزیلا، فایرفاکس و کروم کار نمی کنند.)

3 تغییرعملکردAlt+Tab ویندوز 10

با زدن روی windows + tab و یا کلیک روی آیکون task view در سمت راست می توانید بین پنجره های باز شده به راحتی جا به جا شوید. مثل موارد قبل، این پنجره ها در مقیاس کوچک نمایش داده خواهند شد.

4 تغییرعملکردAlt+Tab ویندوز 10

چگونه با گرفتن Alt+tab فقط پنجره ها را نشان دهیم؟

اگر مایلید عملکرد این دکمه ها مثل قبل باشد به تنظیمات رفته و سپس System و بعد multitasking را انتخاب کنید.

از صفحه پایین آمده و در بخش Sets روی dropdown کلیک کرده و wimdows only را انتخاب کنید.

5 تغییرعملکردAlt+Tab ویندوز 10

هنوز هم می توانید از میانبرهای کیبورد برای جا به جایی بین صفحات استفاده کنید، برای رفتن به صفحه بعدی دکمه های window+ctrl+tab را همزمان گرفته و برای رفتن به صفحه قبلی، windows + ctrl + shift + tab را همزمان بزنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> چگونه Ad Blocker را برای سایت ها در Chrome غیرفعال کنیم؟ <<<

>>> چگونه دکمه های کیبورد را تمیز و سرویس کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا