تغذیه

نحوه تشخیص کال یا رسیده بودن میوه پشن فروت

پشن فروت از جمله میوه هایی است که کمتر کسی پیدا می شود که در تشخیص کال یا رسیده بودن آن تخصص داشته باشد. حتی آن هایی که فکر می کنند پشن فروت های کاملاً رسیده را انتخاب می کنند نیز گاهی گول می خورند، زیرا پشن فروت قبل از اینکه کاملاً برسد و آماده خوردن شود چروک می شود، گویی بسیار رسیده باشد، در حالی که کال است. به همین دلیل دانستن راه هایی برای تشخیص پشن فروت کال یا رسیده برای داشتن انتخابی مناسب بسیار مهم است. پس در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

راه های تشخیص پشن فروت کال یا رسیده

1- پشن فروت کاملاً رسیده را باید از رنگش تشخیص دهید.

به یاد داشته باشید که هیچگاه پشن فروت سبز نخرید. چرا که هرچه پشن فروت سبزتر باشد کال تر است. این امر درمورد همه ی انواع پشن فروت صدق می کند. رسیدن میوه با تغییر رنگ مشخص می شود. پس به دنبال میوه هایی باشید که به رنگ بنفش، قرمز و زرد درآمده اند.

1 تشخیص پشن فروت کال یا رسیده

2- نرمی و لطافت بافت پوست پشن فروت را بررسی کنید.

پشن فروتی رسیده است که روی سطح پوست خود کمی چین و چروک داشته و پوست آن کاملاً صاف و صیقلی نباشد. دقیقاً مانند آنچه که در تصویر می بینید. دقت داشته باشید که اگر سطح پشن فروت بسیار چروک می باشد، هم ممکن است کال بوده و هم طراوت و تازگی خود را از دست داده باشد.

2 تشخیص پشن فروت کال یا رسیده

3- لکه ها و آسیب دیدگی های روی میوه را نیز در نظر داشته باشید.

وجود این بریدگی ها، کوفتگی و نقاط قهوه ای روی پوست میوه کاملاً طبیعی است و می توان آن ها را خورد، فقط کمی نرم و له می باشند. با این حال از آنجایی که زودتر هم کپک می زنند حتماً آن را خوب وارسی کنید تا از عدم وجود کپک مطمئن شده و بعد آن ها را مصرف کنید. در صورتی که کپکی روی میوه مشاهده کردید می توانید به راحتی آن را با چاقو جدا کرده و پشن فروت را نوش جان کنید.

3 تشخیص پشن فروت کال یا رسیده

4- اگر خودتان در باغچه منزلتان درخت پشن فروت دارید یا مستقیماً آن را از باغات می خرید پشن فروت هایی را بردارید که خود به خود از درخت جدا شده و به زمین افتاده اند.

پشن فروت هایی که کاملاً می رسند و سنگین می شوند از درخت جدا شده و می افتند.

– با این حال ممکن است پشن فروت ها به دلایل دیگری مثل ضعیف بودن درخت یا کم آبی هم بیافتند. پس برای اطمینان از رسیده بودن آن ها معیارهای دیگر را نیز در نظر بگیرید.

5- پشن فروت هایی را انتخاب کنید که سنگین تر هستند.

به راحتی می توانید با در دست گرفتن میوه ها و مقایسه وزن آن ها پشن فروت های رسیده و سنگین را انتخاب کنید. یک پشن فروت رسیده 4 تا 8 سانتی متر بوده و 35 تا 80 گرم هم وزن دارد.

6- میوه های سفت را انتخاب کنید.

اگر کمی پشن فروت ها را فشار دهید پوست آن کمی فرو می رود اما همچنان حالت خود را حفظ می کند. اگر پشن فروت مانند سنگ سفت باشد کال است و اگر بسیار نرم باشد تازگی و طراوت خود را از دست داده است.

نکات مهم برای رسیدن پشن‌فروت کال، نحوه مصرف و نگهداری آن

1- اگر پشن فروت ها کال هستند آن ها را چند روزی در دمای محیط و به دور از تابش مستقیم آفتاب بگذارید تا برسد.

البته روزانه باید آن را در نظر داشته باشید تا بتوانید پشن فروت ها را در بهترین شکل خود قبل از چروک و خشک شدنشان میل کنید.

2- برای مصرف، میوه را از وسط نصف کنید و مواد داخل آن را با قاشق در آورده و بخورید.

پوست میوه قابل خوردن نیست.

4 نحوه مصرف پشن‌فروت

3- پشن فروت های بریده شده را برای نگهداری باید در یخچال یا فریزر بگذارید.

پشن فروت را در یخچال به مدت یک هفته و در فریزر تا یک سال می توان نگهداری کرد. برای گذاشتن میوه در فریزر حتماً آن ها را در کیسه پلاستیکی فریزر بسته بندی کنید.

5 نحوه مصرف پشن‌فروت

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “تشخیص آووکادوی رسیده” و “تشخیص طالبی کال” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا