زیبایی

چگونه شکل، فرم و حالت چشمان خود را تشخیص دهیم؟

تشخیص اینکه حالت چشمانتان چه مدلی بوده و چه فرمی دارد بسیار ساده و آسان است. فقط کافیست آینه ای در دست داشته و چند دقیقه ای برای این کار وقت بگذارید. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید فرم چشم هایتان را تشخیص داده و برای مقاصد مختلفی مثل آرایش یا انتخاب عینک که دانستن فرم چشم مهم است با مشکل مواجه نشوید.

تشخیص شکل و فرم چشم

1- آینه ای را در دست گرفته و به مکانی با روشنایی بالا بروید.

بهتر است روشنایی محل با نور طبیعی باشد. آینه را آن قدر نزدیک صورتتان بگیرید تا تصویر واضحی از یک چشم در قاب آینه دیده شود.

1 تشخیص حالت و فرم چشم

2- چشمی که تصویرش در آینه است را بسته و دقت کنید که آیا چین و چروکی روی پلک چشم بسته می بینید یا نه؟

اگر پلک کاملاً صاف بوده و چروکی ندارد یعنی چشم هایتان تک پلکی است که به اصطلاح به این نوع چشم ها منولید (monolid) می گویند.

2 تشخیص حالت و فرم چشم

3- پوزیشن و محل قرار گرفتن گوشه ی خارجی چشم را در نظر داشته باشید.

یک خط راست افقی فرضی از مرکز چشم در ذهنتان رسم کنید. باید در نظر داشته باشید که گوشه ی خارجی چشم، بالای خط فرضی است یا پایین آن. اگر گوشه، بالای خط است مدل چشم هایتان رو به بالا یا اصطلاحاً upturned است. اما اگر گوشه ی چشم زیر خط است، مدل چشم هایتان افتاده یا رو به پایین و به اصطلاح downturned است. اگر خط دقیقاً روی گوشه قرار گرفت چشم هایتان گرد و یا بادامی است.

– که در ادامه گرد یا بادامی بودن چشم را بیشتر توضیح می دهیم.

– کشیدن خط فرضی ممکن است کمی سخت باشد بنابراین می توانید از کاغذ یا مدادی برای این کار استفاده کنید.

3 تشخیص حالت و فرم چشم

4- مجدداً روی پلک ها متمرکز شوید چشم را باز کنید و دقت داشته باشید که آیا پلک پنهان می شود یا خیر.

اگر با باز شدن چشم، پلک زیر استخوان ابرو پنهان می شود، مدل چشم هایتان روکش دار یا به اصطلاح hooded است.

4 تشخیص حالت و فرم چشم

5- سفیدی چشمانتان را نیز در نظر داشته باشید.

به سفیدی چشم ها در اطراف عنبیه توجه کنید. اگر می توانید در بالا و پایین عنبیه سفیدی را مشاهده کنید، چشمانتان گرد است. ولی اگر سفیدی در بالا و پایین عنبیه دیده نمی شود چشمانتان بادامی است.

5 تشخیص حالت و فرم چشم

معیار دیگر تشخیص فرم چشم

معیار دیگری نیز برای تشخیص مدل چشم ها می باشد که با اضافه کردن آن به معیارهایی که پیشتر گفته شد می توانید مدل دقیق چشم هایتان را تشخیص دهید. این معیار با توجه به موقعیت قرار گیری چشم ها در صورت می باشد.

برای این کار:

1- دوباره دقیقاً مانند همان کاری که در مرحله ی اول انجام دادید، آینه را در مکانی پر نور در دست گرفته و در آن نگاه کنید.

با این تفاوت که این بار هر دو چشم باید در قاب آینه قابل مشاهده باشند. زیرا یک چشم برای تعیین دقیق موقعیت چشم روی صورت کافی نخواهد بود.

2- این بار باید به صورت بسیار دقیقی گوشه ی داخلی چشم را بررسی کنید.

فاصله ی بین دو گوشه ی داخلی هر دو چشم را در نظر بگیرید. اگر این فاصله کم تر از اندازه ی طول یک چشم است، چشم هایتان نزدیک به هم است. اما اگر فاصله ی بین دو گوشه ی داخلی چشم بیشتر از اندازه ی طول یک چشم است، چشم هایتان دور از هم می باشد.

6 تشخیص حالت و فرم چشم

3- گودی چشم را نیز در نظر بگیرید.

چشم های تو رفته و گود، چشم هایی هستند که به سمت داخل فرو رفته و باعث شده اند که پلک بالایی کوچک به نظر برسد. اگر چشمانتان این گونه است یعنی چشم های گودی دارید. بالعکس، چشم های برجسته چشم هایی هستند که به سمت بیرون کشیده شده و پلک بالایی بزرگ به نظر می رسد.

7 تشخیص حالت و فرم چشم

4- حال باید سایز چشم هایتان را نیز در نظر داشته باشید.

پس چشم هایتان را با دیگر اعضای صورتتان مقایسه کنید. اندازه ی چشم ها باید با اندازه ی بینی و دهان مشابه بوده و هم خوانی داشته و یا کمی کوچک تر باشد. اگر چشم ها به طور قابل توجهی کوچک تر از دیگر اعضای صورت است، شما چشم های ریزی دارید و بالعکس اگر چشم ها بزرگ تر از دیگر اعضای صورت بوده چشم هایتان درشت است.

اکنون باید حالت و فرم چشم هایتان را تشخیص داده و بدانید که چشم هایتان چه مدلی می باشد تا بتوانید بهترین و مناسب ترین آرایش یا عینک یا هر چیز دیگری را برای چشم و صورتتان انتخاب کنید.

8 تشخیص حالت و فرم چشم

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Anonymous

سلام وقتتون بخیر من در رابطه با فرم چشمم خیلی گیج شدم راستش وقتی به آیینه که نگاه میکنم چشم سمت چپی کمی اندازه کوچکتری نسبت به دیگری دارد، پلک سمت راستی بدون هیچ خطوطی است و روی پلک سمت چپی تقریبت یک الی دو تا خط وجود داره! علت… بیشتر بخوانید.

......

من نمیدونم فرم چشمم چطوریه
چشمم درشته ولی بادمیه یعنی به اندازه ی چشم بادمی ها باز میشه و سفیدی نه از بالا و نه از پایین دیده میشه
من گیج شدم چشمام چطوریه

بهار

عکس چشمای اول صفحه که گذاشتین
چه مدلیه؟؟

Parisa

سفیدی پایین چشمم دیده میشه و یک خط فرضی بکشیم چشمان من روبه بالاس حالا نمیدونم چشام گرده یا روبه بالا 😐

Sara

عزیزم وقتی خط فرضی میکشی و ته چشمات بالای خط فرضی هست پس چشمات رو به بالا هستش نه گرد اگه گرد باشه ته چشات با خط فرضی تو یک خط قرار میگیره و بعد باید ببینی بالا و پایین چشات سفیدی هست یا نه،خب وقتی ته چشات بالای خط… بیشتر بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا