پوشاک

نحوه ترمیم کلاه حصیری له شده و تغییر حالت داده

اگر از یک کلاه حصیری به عنوان کلاه آفتابی استفاده می کنید، حتماً این تجربه را داشته اید که بعد از استفاده کلاه در مسافرتی طولانی کلاه له و لورده شده یا تاب برداشته و کلا شکل اولیه ی خود را از دست داده است. حتماً بعد از مسافرت هم به این فکر افتاده اید که این کلاه حالت اولیه ی خود را از دست داده، دیگر به درد نمی خورد و باید دور انداخته شود؛ به احتمال زیاد این کار را هم کرده اید. اما ما اینجاییم تا به شما بگوییم که اصلاً نیازی به نابود کردن کلاه نیست، زیرا فن تریکس راه حل بسیار ساده ای را برای برگرداندن کلاه به حالت اولش در اختیارتان می گذارد.

بازگردانی کلاه حصیری له شده به حالت اولیه

1- کلاه حصیری را در معرض بخار آب قرار دهید.

اولین راه حل برای تغییر حالت کلاه بخار دادن آن با اتو، قابلمه یا دستگاه بخور گرم است. ابتدا بخار را روی تمام لبه های کلاه اعمال کنید. بخار، الیاف کلاه را شل کرده و کمک می کند کلاه به حالت طبیعی و اولیه ی خود باز گردد.

– اگر فکر می کنید که بخار کلاه را زیادی اشباع کرده است، چند دقیقه ای کار را متوقف کرده و مجدداً پروسه را ادامه دهید.

1 ترمیم کلاه حصیری له شده

2- حال لبه های کلاه را مانند تصویر بالا زده و مجدداً سرتاسر لبه ها را بخار دهید.

فاصله ی منبع بخار و کلاه باید 6 تا 8 اینچ (15 تا 20 سانتی متر) باشد تا کلاه آسیب نبیند و دست هایتان نسوزد. بعد از بخار دادن کامل، لبه های کلاه که بالا آورده بودید را رها کنید.

– بعد از بخاردهی کامل لبه ها، در قسمت داخلی کلاه نیز بخار اعمال کنید.

– بخار قسمت های تا خورده و له شده ی کلاه را به حالت اولیه باز می گرداند. به طوری که اصلاً نیازی به اتو کردن برای باز کردن تا شدگی ها نخواهید داشت.

– بخار دادن به کلاه را تا جایی ادامه دهید که کلاه کاملاً مرطوب شود و اصلاً نگران خیس شدن کلاه نباشید. زیرا رطوبت چیزی است که به صاف شدن کلاه کمک می کند.

2 ترمیم کلاه حصیری له شده

3- بعد از اینکه کلاه کاملاً مرطوب شد یا در حین بخار دادن، کلاه را به کمک دست به حالت اولیه برگردانید.

البته بهتر است در حین بخار دادن، مدام این کار را انجام دهید تا نتیجه ی بهتری بگیرید. برای حالت دادن به کلاه، به جای انگشتانتان از قاشق هم می توانید استفاده کنید. سعی کنید برای حالت دادن، الیاف نرم شده ی کلاه را از هم باز کرده تا راحت تر قالب بردارند.

– دقت داشته باشید بعد از اینکه کل کلاه را بخار داده و مرطوب کردید، داخل کلاه را با کاسه یا حوله ای پر کنید. این کار به راحت تر قالب برداشتن و گرد شدن قست داخلی کلاه کمک می کند.

– حین کار با بخار از دستکش های فر استفاده کرده تا دست هایتان نسوزد.

3 ترمیم کلاه حصیری له شده

4- زمانی که بخار زدن، خیس کردن و بازگرداندن کلاه به حالت اولیه به پایان رسید، باید اجازه دهید کلاه به همان حالت ترمیم شده، خشک شود.

کلاه را روی سطحی صاف رها کرده تا به همان حالت خشک شود.

– در صورتی که نتیجه ی مورد نظرتان حاصل نشد، مراحل را مجدداً تکرار کنید. این کار به میزان آسیب و جنس حصیر کلاه بستگی دارد. برخی با یکبار انجام پروسه ترمیم شده و برخی به چندین بار تکرار نیاز دارند.

– در صورت نیاز می توانید حوله ی خیسی را روی لبه های کلاه انداخته، اتو را روی درجه حرارت کم تنظیم کنید و مانند تصویر لبه های کلاه را اتو بزنید تا باز شده و به حالت اولیه برگردد. فقط اتو را سریع روی کار کشیده و اجازه ندهید اتو روی حصیر بماند. زیرا آن را می سوزاند.

4 ترمیم آفتابگیر حصیر له شده

با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه شستن و تمیز کردن کلاه آفتابی و نمدی بدون از دست دادن حالت اولیه آشنا شوید.

>>> روش های تمیز کردن و مراقبت از کلاه آفتابی <<<

 >>> نحوه شستن و تمیز کردن کلاه نمدی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا