خانه و کاشانه

ساده ترین ترفندهای خانه داری که زندگی را آسان تر می کنند

ترفند های خانه داری

حتماً شما هم خانه ی تمیز و مرتب را دوست دارید. اما شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که از وقت زیادی که برای تمیز و مرتب کردن خانه می گذارید، ناراحت می شوید. در این مقاله 7 ترفند به شما آموزش داده می شود که با کمک آن ها می توانید با حداقل کار و خستگی، خانه ای تمیز داشته باشید.

1 ترفندهای خانه داری

1- حوله حمام خود را پس از سه یا چهار بار استفاده بشویید؛ نه پس از هر بار استفاده!

اگر شما هم جزو افرادی هستید که معتقدید پس از هربار استفاده از حوله حمام، باید آن را شست، سخت در اشتباهید. کافی است پس از 3 یا 4 بار استفاده از حوله، آن را بشویید. البته یک شرط استثناء هم وجود دارد؛ اینکه یک فرد بیمار از حوله استفاده کند. در اینجا باید پس از استفاده از حوله توسط آن فرد، حوله را شست.

2- تشک و رختخوابتان را بدون شستن، خوب تمیز کنید.

تحقیقات نشان داده اند که تشک ها و رختخواب می توانند پناهگاه بیش از 10 میلیون مایت و هیره باشند. این کرم ها و مایت ها می توانند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله آلرژی و حساسیت در فرد شوند. بنابراین لازم است ملحفه ها و رختخوابتان همیشه تمیز باشد. اما نیازی نیست برای این کار پول و وقت زیادی صرف کنید و خیلی زود به زود آن ها را بشویید تا هم خودتان را خسته کنید و هم سبب پوسیدگی زودتر ملحفه ها شوید. شستن هفته ای یکبار یا دو هفته ای یکبار برای ملحفه ها کافی است. اما در مدت زمان بین هر بار شستن، می توانید تشک ها و رختخوابتان را تمیز کنید. برای این کار، تشک و رختخواب تان را خوب جاروبرقی بکشید، کمی آب روی آن ها اسپری کنید و بعد مقداری جوش شیرین روی آن ها بپاشید. زمانی که خشک شدند، مجدداً از جاروبرقی استفاده کنید تا جوش شیرین ها را از روی آن ها جمع کنید.


برای مطالعه متن کامل مقاله اصول شستن ملحفه تشک و روتختی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول شستن ملحفه تشک و روتختی <<<


3- ملحفه های زرد شده را به کمک انرژی خورشیدی سفید کنید.

برای سفید کردن و تمیز شدن ملحفه هایی که رنگشان زرد شده، لازم نیست زود به زود آن ها را بشویید (حداکثر هفته ای یکبار و حداقل دو هفته ای یکبار). در یک روز آفتابی، آن ها را بیرون برده و مقابل نور خورشید پهن یا آویزان کنید. نور خورشید به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند.


در هر بار شستن ملحفه های سفید لک شده از مواد و روش هایی که در لینک زیر از وب سایت فن تریکس آمده است استفاده کنید.

>>> روش و نحوه پاک کردن لکه از لباس و ملحفه های سفید <<<


4- یخچال خود را طبق یک زمان بندی تمیز کنید.

یخچال و فریزرتان را هم طبق یک برنامه و زمان بندی مشخص تمیز کنید. بهتر است هر چند روز یکبار یخچال را از خرده ها و باقی مانده های غذا پاکسازی کنید و هر یک ماه یکبار، آن را اساسی تمیز کنید. همچنین فیلتر آب آن را هم هر شش ماه یکبار تعویض نمایید.

2 ترفندهای خانه داری

5- مانع مسدود شدن لوله جاروبرقی شوید.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از جارو کشیدن خانه با جارو برقی، متوجه گرفتگی و انسداد لوله جاروبرقی شده اید. برای حل کردن این مشکل، شما نیاز به یک کیسه توری بسته بندی مخصوص میوه ها و سبزیجات دارید. این توری را روی قسمت انتهایی لوله جاروبرقی بکشید تا مانع از عبور ذارت درشت از لوله و ورود آن ها به داخل لوله اصلی شود. این توری به ذرات ریز و کوچک اجازه عبور می دهد و اختلالی در عملکرد جاروبرقی ایجاد نمی کند.

3 ترفندهای خانه داری

6- لازم نیست برای خشک کردن ظرف ها، آن ها را در چرخه خشک کن ماشین ظرفشویی قرار دهید.

پس از شستن ظرف ها داخل ماشین ظرفشویی، لازم نیست آن ها را با خود ماشین خشک کنید. چرا که پس از آبکشی ظرف ها توسط ماشین، ظرف ها خیلی داغ بوده و آب روی آن ها تبخیر می شود. حال اگر پس از آبکشی ظرف ها، درب ماشین ظرفشویی را کمی باز کنید، آب تبخیر شده از روی سطوح ظروف، خارج شده و ظرف ها طی چند دقیقه خشک می شوند.

7- بوی حیوانات خانگی و نامطبوع خانه را از بین ببرید.

اگر در خانه حیوان خانگی دارید، هر چقدر هم که آموزش دیده باشد، باز هم یکسری مشکلات و کثیفی ها را به دنبال دارد. بوی ادرار حیوانات خانگی حتی پس از تمیز کردن هم باقی می ماند. اما برای از بین بردن کامل بو، می توانید از این مواد استفاده کنید: 500 میلی لیتر آب گرم و 10 قطره اسانس نعناع فلفلی یا 2 قاشق غذا خوری عصاره نعناع فلفلی را در یک بطری اسپری، با هم مخلوط کنید. محلول بدست آمده را روی قسمت مورد نظر اسپری کنید تا بو به طور کامل از بین برود. برای از بین بردن بوهای نامطبوع در خانه هم می توانید از این روش های ساده و مؤثر استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا