خانه و کاشانه

چگونه از پلاستیک سلفون به راحتی و بدون چسبندگی استفاده کنیم؟

ترفند استفاده از سلفون

پلاستیک های سلفون یکی از بهترین وسایلی بوده که می توان برای مهر و موم کردن مواد غذایی داخل ظروف از آنها استفاده کرد. زیرا به طور محکمی روی همه ی ظروف چسبیده و از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری می کنند. در مقابل کارایی موثری که دارند، قیمت چندانی نداشته و تقریباً همه ی خانم های خانه آن را در آشپزخانه هایشان نگهداری و در موارد مختلف استفاده می کنند.1 ترفند استفاده از پلاستیک سلفون

اما علی رغم کارایی بسیار بالایشان استفاده از آنها گاهی برای همه، شاید کمی دشوار باشد. ماهیت و جنس این پلاستیک ها به گونه ای بوده که به شدت خاصیت چسبندگی دارند. در واقع همین خاصیت است که عملکرد و دلیل استفاده از آن را فراهم می کند. اما اگر قلق استفاده از آن را نداشته باشید به راحتی در هم پیچ خورده و چسبندگی آن باعث می شود که به سختی قابل جدا شدن باشد. شاید بارها برایتان پیش آمده که برای استفاده از مقدار کوچکی از این پلاستیک، بارها و بارها تنها مچاله هایی از آن در دستتان مانده و مقدار زیادی از پلاستیک سالم و تمیز را فقط به دلیل این که خراب شده دور انداخته اید. به همین دلیل در رستوران ها و مکان هایی که دائماً با پلاستیک سلفون سر و کار دارند آن را در جا فویلی مخصوص گذاشته تا راحت تر از آن استفاده می کنند.

حال با توجه به اینکه این جا سلفونی در هر خانه ای نبوده و اصلاً تهیه و استفاده از این وسیله در منزل ضروری هم نیست، چگونه می توان از پلاستیک سلفون استفاده کنیم که هیچگاه مشکلات گفته شده به وجود نیاید؟

ترفند آن بسیار ساده، آسان و موثر است. ابتدا به این سوال جواب دهید که رول سلفون خود را در کجای خانه نگهداری می کنید؟

1- در کابینت یا دراور آشپزخانه؟

2- یا در فریزر؟

بله درست شنیدید فریزر! پلاستیک سلفون زمانی که در فریزر گذاشته و در معرض هوای سرد قرار می گیرد، به طور موقت به دو دلیل چسبندگی خود را از دست می دهد. اول این که سرما الکتریسیته ی ساکن آزار دهنده ی موجود در آن از بین رفته و دوم اینکه ساختار ملکولی این نوع پلاستیک ها که پلی اتیلن با چسبندگی بالاست، زمانی که در دمایی متفاوت قرار می گیرد تغییر می کند.

دکتر چاد اورزل، دانشیار فیزیک و نجوم در دانشکده ی Union می گوید: چسبندگی بین پلاستیک زمانی به وجود می آید که مولکول های سطح پلاستیک، آرایش خودشان را مداوم تغییر داده تا بتوانند پیوندهای شیمیایی ضعیف ایجاد کنند. دمای پایین ممکن است این روند را به میزان کمی مهار کرده و در نتیجه چسبندگی سلفون را از بین ببرد.

پس پلاستیک های سلفون را که دائماً در استفاده از آنها مشکل دارید، در فریزر نگهداری کرده تا باز کردن و کشیدن آنها بدون کوچکترین چسبندگی و به راحتی دیگر پلاستیک ها باشد.

امتحان این روش باعث خواهد شد که دیگر هیچگاه سلفون را در کابینت یا دراور نگذارید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
goodhousekeeping




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
......

خب مگه سلفون واسه این نیست که چسبندگی داره اگه نداشته باشه که همون پلاستیکه…

دکمه بازگشت به بالا