خانه و کاشانه

ترفند های استفاده از وسایل مختلف و ساده | قسمت اول

ترفندهایی وجود دارد که با کمی درایت می‌توان از آن‌ها در جهت رفاه بیشتر استفاده کرد. تمامی ابزارهایی که در اطرافمان می‌بینیم و به ظاهر وسیله‌ای بسیار ساده با کارایی کم هستند می‌توانند به ما در انجام بسیاری از کارها کمک شایانی کنند. ما به شما خواهیم آموخت چگونه از ابزارها در محیط‌های مختلف بهره ببرید.

در آشپزخانه

۱- زمانی که نوشیدنیتان گرم است و یخ در دسترس نیست، دور بطری نوشیدنی، یک دستمال یا حوله‌ی خیس بپیچید و برای ۱۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید. بعد از یک ربع آن را خارج کنید خواهید دید که کاملا سرد شده است. فقط حواستان باشد بیشتر از ۱۵ دقیقه نشود چرا که یخ می‌زند.

1 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۲- از انبرهای سالاد برای گرفتن آب لیمو استفاده کنید. در آشپزخانه‌ی همه‌ی ما انبرهایی برای سرو سالاد و… موجود است. لیمو را نصف کرده و وسط انبر بگذارید و محکم فشار دهید. تقریباً کل آب لیمو گرفته می‌شود.

2 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۳- از نخ دندان برای حلقه حلقه کردن موادی مثل کیک، فوندانت و خمیر استفاده کنید. نخ دندان به اندازه‌ای نازک و انعطاف پذیر است که به راحتی این مواد را می‌برد. نخ را بین دو دوست گرفته و از میان بافت کیک عبور دهید. مثل همان کاری که سفالگرها با گل انجام می دهند.

3 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۴- نودل را با قهوه‌ساز طبخ کنید. وقتی آب در قهوه‌ساز به نقطه‌ی جوش می رسد، نودل‌ها نرم شده و سریع و راحت پخته می‌شوند. پس همان مدت زمانی که نودل‌ها را در قابلمه می‌پزید در قهوه‌ساز ریخته و لذت ببرید. ولی سس را هیچ وقت در قهوه‌ساز درست نکنید. هات داگ را هم می‌توان به همین روش تهیه کرد.

4 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۵- باقی مانده‌ی پیتزا را داخل یک ماهیتابه‌ی داغ گذاشته و گرم کنید. این روش از نرم و یا خشک شدن بیش از حد پیتزا جلوگیری می کند. اگر دوست دارید می توانید کمی روغن هم به آن اضافه کنید.

5 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۶- وقتی می‌خواهید شیر را داخل کاسه روی نان یا بیسکویت بریزید یک قاشق را به صورت برگردان روی کاسه بگذارید و شیر را روی قاشق بریزید تا از شتک زدن شیر و کثیف شدن آشپزخانه جلوگیری کنید.

6 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

داخل حمام و اتاق

۱- پشت در کمد یک جا مجله‌ای نصب کنید و وسایلی که جای مشخصی ندارند مثل سشوار یا وسایل ریز را داخلش بریزید.

7 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۲- به جای استفاده از چوب لباسی داخل حمام از قلاب آویزهای تکی استفاده کنید تا حوله‌ها با فاصله از هم آویزان شده، زودتر خشک شوند و به هم برخورد نکنند.

8 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۳- برای آن دسته از افرادی که گوشی را به حمام هم می برند باید گفت که پلاستیک‌های زیپ‌دار یکی از بهترین وسیله‌ها برای ضد آب کردن گوشی است. البته قبل از اینکه گوشی را داخل پلاستیک بگذارید یک تکه کاغذ داخل پلاستیک گذاشته و امتحان کنید اگر کاغذ خیس نشد، از پلاستیک استفاده کنید اگر خیس شد به هیچ وجه از این پلاستیک استفاده نکنید که گوشی را خراب می‌کند.

9 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۴- یک فرچه‌ی دایره‌ای شکل را به سر دریل وصل کنید و بدون کوچکترین فشار به دستانتان تمام سطوح کثیف که احتیاج به سابیدن دارد را تمیز کنید.

10 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۵- اگر اتاقتان کوچک است و می خواهید نور کافی داشته باشد، به جای استفاده از یک لامپ ساده، از رشته سیم‌هایی که لامپ‌های کوچک رویشان سوار می‌شود استفاده کنید؛ و آن را دور لوستر اتاق بپیچید. حتی می‌توانید رشته سیم به هر طرفی از اتاق که نور بیشتری نیاز دارد بکشید و از آن لذت ببرید.

11 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۶- وقتی می‌خواهید اتاق را رنگ آمیزی کنید، اول یک قاشق عصاره یا اسانس وانیل به رنگ اضافه کنید و خوب هم بزنید (برای هر نیم لیتر رنگ یک قاشق غذاخوری اسانس وانیل) و بعد اتاق را رنگ آمیزی کنید. با این کار بعد از اینکه اتاق رنگ شد، به جای استشمام بوی آزار دهنده‌ی رنگ، عطر ملایم وانیل به مشام می رسد.

12 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۷- برای اتو کردن یقه‌ی لباس‌ها از اتوی مو استفاده کنید که هم راحت تر است و هم عملکرد بهتری نسبت به اتوهای لباس دارد.

13 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۸- اگه می‌خواید کفش هایتان مثل روز اول تمیز و نو و براق شود یک مقدار شیشه پاک کن را روی کفش اسپری کنید و خوب پاک کنید.

14 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۹- لنگه‌های جوراب را با یک سنجاق به هم وصل کنید و بعد داخل لباسشویی بیندازید تا گم نشوند ولی یادتان نرود سنجاق را محکم کنید تا داخل لباسشویی باز نشود.

15 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

در مورد تمیز کننده‌ها

۱- اگر قصد دارید تشت را با آب پر کنید ولی داخل سینک جا نمی‌شود از یک خاک انداز کمک بگیرید. خاک انداز را زیر شیر آب گذاشته و تشت را روی زمین، دقیقاً رو به روی خاک انداز بگذارید. آب روی خاک انداز می ریزد و دسته‌ی خاک انداز مثل ناودان آب را به تشت هدایت می‌کند. به همین راحتی تشت پر می‌شود.

16 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۲- هر بار که از خمیر دندان استفاده می‌کنید و مقداری از مواد داخل تیوپ خالی می‌شود از زیر تیوپ، خمیر دندان را به سمت فضای خالی بالا هدایت کنید تا فضای خالی به ته تیوپ برود. قسمت خالی را تا زده و یک کلیپس به آن وصل کنید تا در پایان از همه‌ی خمیر دندان به طور کامل استفاده کرده باشید.

17 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۳- فرچه‌های رنگ که خشک و شکننده شده را نیم ساعت داخل سرکه بخیسانید. فعل و انفعالات شیمیایی باعث از بین رفتن خشکی و سختی فرچه شده و آن را نرم می‌کند.

18 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف


برای اطلاع بیشتر در رابطه با نحوه برطرف کردن خشکی قلموی رنگ به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه برطرف کردن خشکی قلموی رنگ <<<


۴- با استفاده از گالن‌های دور ریختنی خاک انداز بسازید. پایه‌ی گالن را به صورت منحنی برش زده، جدا کنید و خاک انداز بسازید.

19 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف

۵- برای پاک کردن لکه جوهر از روی انواع مواد از پاک کننده‌های مختلف استفاده کنید. مثلاً: برای پاک کردن لکه جوهر از پارچه از مایع دستشویی استفاده کنید. اگر لکه‌ی جوهر روی پوست یا چوب باشد باید الکل روی آن بمالید. روی دیوار اسپری مو یا خمیر دندان بزنید تا جوهر پاک شود. در مورد فرش یا موکت از سرکه‌ی سفید استفاده کنید. لکه‌ی جوهر روی مبلمان را با شیر پاک کنید. برای پاک کردن لکه ی جوهر از روی سرامیک یا شیشه بی‌کربنات سدیم و خمیر دندان را با نسبتی مساوی مخلوط کرده و روی محل بزنید.

20 ترفندهای خانگی استفاده از وسایل مختلف


همچنین ممکن است به طوراتفاقی خودکاری درون ماشین لباسشویی قرار گیرد و جوهر آن در حین چرخه شستشو به بیرون ریخته شود. پس برای اطلاع از نحوه پاک کردن لکه جوهر از ماشین لباسشویی مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه نمایید.

>>> پاک کردن لکه جوهر از ماشین لباسشویی <<<


برای بهره بردن از ترفندهای بیشتر با ما در قسمت دوم این مقاله همراه باشید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
5 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا

خیلی جالب و کاربردی بودن.ممنون

حجتی

همشون جالب و به درد بخور بود .ممنون .

اشکان

این خاک اندازه خداییش خیلی جالب و جدید بود. دمتون گرم

هانیه

سلام وعرض ادب .مطالبتون بسیار جدید و به درد بخور بود .ممنون از زحماتتون

بهناز

مورد یک,پنج,شیش را خیلی خوشم امد و دوست داشتم ممنون

دکمه بازگشت به بالا