تغذیه

آیا پودرهای پروتئینی هم تاریخ انقضا دارند؟

زمان خرید قوطی پودر پروتئینی از یک فروشگاه، شاید این سوال برای شما پیش آید که تاریخ مصرف درج شده روی قوطی درست است یا نه؟ این قوطی ها اکثراً در بسته بندی های بزرگ بوده که با توجه به حجم آن ها، افراد نمی توانند این حجم از پروتئین را برای مدت زمان تعیین شده مصرف کنند. بنابراین این سوال برای آن ها به وجود می آید که آیا مصرف پودرهای پروتئینی در حالی که روزها یا هفته ها از انقضایشان گذشته بی خطر است یا خیر؟ با فن تریکس همرا شوید تا درباره تاریخ انقضای این پودرها بیشتر بدانید.


همچنین با مطالعه لینک زیر از وب سایت فن تریکس، با بهترین پودرهای پروتئینی برای ریکاوری و بازیابی ورزشکاران آشنا شوید.

>>> انواع پودر پروتئینی مناسب ورزشکاران <<<


متخصصان تغدیه و میکروب شناسان اظهار دارند که انقضای برچسب خورده روی این محصولات نشان کیفیت است نه خطرناک بودن مصرف. تاریخ انقضا مدت زمانی است که تولید کنندگان از کیفیت و خوش مزه بودن محصول خود مطمئن هستند. بنابراین می توانید پودرهای پروتئینی تان را هفته ها و حتی ماه ها بعد از گذشتن تاریخ انقضایشان نیز مصرف کنید. پودرهای پروتئینی همان گونه که از اسمشان پیداست، حالت پودر و خشکی داشته که چنین محصولاتی احتمال اینکه فرد را بیمار کنند، بسیار کم است.

آیا پودر های پروتئینی تاریخ مصرف گذشته هنوز هم تاثیرگذار هستند؟

1 تاریخ انقضای پودرهای پروتئینی

مصرف پودرهای تاریخ گذشته شما را روانه بیمارستان نمی کند؛ اما آیا هنوز هم این پودرها به درد عضله سازی و تامین پروتئین می خورند؟

پروتئین از آمینو اسیدها تشکیل شده و قرار نیست در گذر زمان آمینو اسیدها تجزیه و به محصول دیگری تبدیل شوند. کربوهیدارت های موجود در این پودرها هم در گذر زمان تغییری نمی کنند. بنابراین جای نگرانی نیست که مشکلی را به وجود بیاورند.

اما باید بدانید که همه ترکیبات هم پایداری آمینو اسید و کربوهیدرات را ندارند. از جمله این ترکیبات می توان به چربی ها اشاره کرد. از آنجایی که بدن شما به چربی نیاز دارد، این پودرها حاوی چربی هایی بوده و در صورتی که بعد از گذشت تاریخ مصرفشان برای زمان طولانی نگهداری شوند، فاسد خواهند شد.

از کجا بفهمیم “خیلی طولانی” چقدر است؟

پودر را بو کنید. در صورتی که بوی ناخوشایند و فاسدی داشت، چربی ها فاسد شده و پودر غیر قابل مصرف است.

فرقی نمی کند از یک پودر پروتئینی گیاهی، لبنی یا هر مواد دیگری استفاده کنید؛ ویتامین های موجود در پودر پروتئین در گذر زمان کم شده و حدوداً بعد از دو سال که از تاریخ مصرف پودر بگذرد، دیگر آنچنان تاثیری ندارند.

چگونه می توانیم پودرهای پروتئینی را برای مدت طولانی تری نگهداری کنیم؟

در لیست زیر می توانید روش های افزایش طول عمر پودر های پروتئینی را مطالعه کنید:

– پودرها را در همان بسته بندی های خود که تیره و مات هستند، نگهداری کنید تا از نور خورشید دور باشند.

– پودرها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. حتی می توانید برای عمر طولانی تر چربی های موجود در پودر، آن ها را در فریزر نگهداری کنید.

– پودرها را بالای یخچال نگذارید. گرما و رطوبت موجود در این مکان طول عمر پودرها را کاهش می دهد.
– همیشه برای برداشتن مقدار مشخصی از پودر از قاشق خشک استفاده کنید. در صورتی که آب با پودرها تماس پیدا کنند، به احتمال زیاد کپک می زنند. این کپک ها به شکل یک کپه پودر به هم چسبیده دیده شده که باعث رشد باکتری ها می شود. پودر کپک زده حتماً باید دور ریخته شود.

نشانه های گذشتن تاریخ انقضای پودر های پروتئینی چیست؟

– روش اول: همان طور که اشاره شد، پودر ها را بو کنید.

– روش دوم: چک کردن بافت پودر است. جمع شدن و کپه شدن پودر نشان دهنده رشد کپک است. در هر حال اگر بافت پودری شکل محصول تغییری کرد، آن را دور بیندازید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید

اگه پودر گینر یا پودر های بدن سازی رو در آب حل کنیم و چند ساعت بعد استفاده کنیم، آیا خراب میشه یا اثرش رو از دست میده؟

دکمه بازگشت به بالا