سلامت

آیا می دانید عفونت کلامیدیا باعث ناباروری مردان می شود؟

عفونت کلامیدیا و تاثیر آن روی قدرت باروری مردان

مقاله ای که در تاریخ 15 اکتبر 2019 در سایت HealthDay News منتشر شد، این گونه بیان داشت که مطالعات جدید نشان داده است اگر عفونت کلامیدیا تشخیص داده نشود، می تواند به قدرت باروری مردان آسیب زده و باعث ناباروری مردان گردد.

1 تاثیر عفونت کلامیدیا بر باروری مردان

مدیر گروه مطالعاتی این تحقیق به نام Ken Beagley که پروفسور ایمنی شناسی در دانشگاه صنعتی کوئینزلند در استرالیا می باشد، این گونه بیان می دارد که: عفونت کلامیدیا در زنان (از آنجایی که اگر درمان نشود باعث التهاب رحم و نازایی می شود) همواره با ناباروری در ارتباط بوده است. اما تاثیر آن در ناباروری مردان بسیار کمتر شناخته شده و می توان گفت کمتر کسی به تاثیر این عفونت در ناباروری مردان پی برده است. به ویژه در مردانی که هیچ گونه علائمی را برای تشخیص آن تجربه نمی کنند و حدود 50 درصد افراد مبتلا را نیز شامل می شوند.

– زمانی که افراد هیچ گونه علائمی نداشته باشند، می توانند ناآگاهانه عفونت را به شرکای جنسی خود نیز منتقل کنند.

محققان استرالیایی اولین کسانی هستند که وجود این بیماری مقاربتی جنسی را در نمونه برداری (بیوپسی) از بافت بیضه ی مردان ناباروری که هیچ علت مشخصی برای ناباروری شان مشاهده و تشخیص داده نشده، یافته اند. در این مطالعه 95 مرد نابارور (بدون مشخص بودن دلیل ناباروری شان) مورد مطالعه قرار گرفتند که در بیوپسی بیضه ی 43 نفر آن ها عفونت کلامیدیا دیده شد. یعنی حدود 45/3 % افراد مبتلا بوده اند.

در یک مطالعه ی دیگری که به تازگی انجام شد در 16/7 % (3 نفر از 18 نفر) بیوپسی های بیضه مردانی که دلیل ناباروری شان اصلاً مشخص نیست نیز عفونت کلامیدیا دیده شد. 12 نفر از 18 مرد مورد مطالعه یعنی 66/7% درصد آن ها آنتی بادی های مخصوص عفونت کلامیدیا را در بدن داشتند که نشان می داد در معرض باکتری قرار گرفته اند، اما هیچ کدامشان علائم عفونت را نشان ندادند یا گفته شده بود که به نوعی عفونت مسری مقاربتی مبتلا هستند که مشخص نیست کدام است.

Beagley می گوید: “این اولین شواهد گزارش شده در مورد عفونت کلامیدیا در بافت بیضه انسان است. اگرچه به قطع نمی توان گفت کلامیدیا عامل ناباروری مردان است، اما یافته ها بسیار قابل توجه می باشد.”

Beagley همچنین توضیح می دهد که “مطالعات نشان می دهد، میزان بالایی از عفونت کلامیدیایی که قبلاً شناخته نشده است، نقش احتمالی در عدم رشد اسپرم در بیضه ها را دارد.

این درحالی است که مطالعات گروهی ما در مورد حیوانات نیز از این یافته ها پشتیبانی می کند. این مطالعات نشان می دهد که عفونت کلامیدیا در موش های نر باعث ایجاد عفونت مزمن در بیضه می شود و به طور قابل توجهی رشد طبیعی اسپرم را مختل می کند.

ما براین باوریم که مطالعات و تحقیقات آینده روی بیماران مرد نابارور باید این مسئله را کشف کند که چگونه عفونت کلامیدیا می تواند به دستگاه تناسلی مردان آسیب برساند و به ناباروری کمک کند.”

مطالعات انجام شده در این رابطه و نتایج آن به تازگی در مجله ی Human Reproduction منتشر شده است.

فن تریکس مطالعه مقاله “روش های درمان خانگی عفونت و التهاب بیضه” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
webmd




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا