سلامت

آیا تاتو می تواند روی غدد عرق و میزان عرق تاثیر بگذارد؟

تاثیر تاتو روی غدد عرق و میزان عرق

اگر به تازگی تاتو کرده باشید، بارها شنیده اید که جوهر تاتو می تواند در تمرینات ورزشی و فعالیت های بدنی تان مشکلاتی را به وجود آورده و غدد تعریق را مسدود نماید. با این حال می بینیم تاتو در بین ورزشکاران که بیشترین تمرینات ورزشی و فعالیت بدنی را دارند، بسیار رایج است. همین امر باعث می شود که پاسخ به این سوال که آیا جوهر تاتو مانع عملکرد غدد عرق می شوند؟ بی پاسخ بماند.

1 تاثیر جوهر تاتو بر غدد عرق

تعدادی از محققان استرالیایی اعلام کرده اند که این ادعا در مورد جوهر تاتو و غدد عرق واقعیت دارد. اگر واقعاً تاتو باعث عرق کردن کمتر بدن شده و غلظت سدیم عرق را بر هم بزند، عملکرد بدن شدیداً پایین آمده و می توان گفت بدن با مخ به زمین می خورد. چرا که نمی تواند خودش را به طور صحیحی تنظیم کند.

مطالعه ای که در مجله ی Science and Medicine in Sport منتشر شد، 22 مرد و زن 18 تا 45 ساله که حداقل یک تاتو با عمر بالای دوماه روی بدنشان داشته و از نظر اندازه زیر، 2 اینچ مربع و 50 درصد یا بیشتر پرسپکتیو سایه ای در تاتو داشتند را مورد مطالعه قرار داد.

شرکت کنندگان 4 حرکت 5 دقیقه ای (با استراحت 1 دقیقه ای بین هر حرکت) را روی دوچرخه ی ثابت اجرا کردند که مانند شنا، دوچرخه سواری و دیگر تمریناتی بود که شدت و میزان عرق و ضربان قلب و تنفس را بسیار بالا می برد. متوسط ضربان قلب شرکت کنندگان 165 ضربه در دقیقه بود.

دو پد جذب کننده ی عرق روی بدن شرکت کنندگان یکی روی محل تاتو و دیگری روی محلی بدون تاتو، دقیقاً قرینه ی محل قبلی قرار داده شد؛ تا میزان عرق در این دو محل سنجیده شود. مثلاً اگر تاتوی فردی روی بازوی دست راست بود، میزان عرق این ناحیه از دست را با میزان عرق همان ناحیه از دست چپ بررسی کردند. همچنین محققان ابتدا همه ی شرکت کنندگان را وزن کرده تا میزان عرقی که از دست می دهند را نیز محاسبه کنند.

زمانی که محققان پدها را از بدن شرکت کنندگان جدا کردند تا میزان عرق هر شرکت کننده را بسنجند، دریافتد که هر نفر به طور میانگین 0.92 میلی گرم عرق در هر سانتی متر مربع ناحیه خال کوبی خود و 0.94 میلی گرم عرق در هر سانتی متر مربع در ناحیه غیرتاتوی شده، عرق از دست داده اند، که تفاوت قابل توجهی نداشت.

علاوه بر این، برای هر دو ناحیه خالکوبی شده و غیر خالکوبی، مقدار کل سدیم از دست رفته ی عرق نیز تقریباً هیچ تفاوتی نداشت.

این مطالعه نشان می دهد که بر خلاف تصور عموم، میکرونیدلینگ و تزریق جوهر و تاتو ، به لایه های پوستی آسیبی نرسانده و زخم ها و مشکلاتی که ممکن است روی عملکرد غدد عرق ، تاثیر گذار باشد را ایجاد نمی کند.

دزبرو یکی از محققان این مطالعه در محاسبه ای می گوید: اگر این ادعا واقعیت داشت و چنین اتفاقی می افتاد، تاتو افراد را در معرض ریسک های بیماری های مرتبط با گرما و تمرینات ورزشی قرار می داد و عملاً ورزشکاران سلامتی خود را از دست می دادند. زیرا عرق کردن اصلی ترین راه برای کنترل بدن در تمرینات ورزشی و گرماست.

فن تریکس در پایان مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهد.

>>> انجام تاتو با وجود پسوریازیس <<<

>>> اصول صحیح حمام کردن بعد از انجام تاتو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا