سلامت

هنگامی که می ترسیم، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

واکنش بدن هنگام ترس

ترس به عنوان یک رفتار در انسان شناخته شده است. به وجود آمدن حالت ترس دو نوع دارد: اولین حالت ترس ذاتیست که از ابتدای تولد با فرد همراه است و دومین نوع آن ترس های طبیعی می باشد که با توجه به موقعیت و شرایط فرد، در او شکل می گیرند. زمانی که فردی با ترس های طبیعی مواجه می شوند دو راه مقابله یا فرار برای او وجود دارد. در هر دو حالت، فرد دچار حالت هایی می شود که در ابتدا ممکن است کاملاً ناخودآگاه باشد. در این شرایط در هر کدام از اندام های بدن اتفاقاتی می افتد که بسیار عجیب و جالب هستند. اگر علاقه مند به ادامه این موضوع هستید، این مقاله را دنبال کنید.

1 واکنش بدن هنگام ترس


گاهی اوقات نیز مردان هنگام صحبت کردن با زنان دچار ترس و استرس می شوند. اما چگونه باید بر این ترس و استرس خود غلبه کنند؟ برای اطلاع از این موضوع اینجا کلیک کنید.


تأثیر ترس بر چشم ها

زمانی که ترسی در شما اتفاق می افتد، چشم ها بازتر می شوند تا بتوانید بهتر ببینید، عوامل ایجاد کننده ترس را تشخیص دهید و راه گریز را پیدا کنید. در پژوهشی که در سال 2013 در زمینه روانشناختی انجام گرفت، نشان داده شد افرادی که چهره ی ترسیده ای دارند در مقابل افرادی که چهره خنثی و طبیعی دارند، قدرت دیدشان 9.4 درصد بیشتر است. یعنی توانایی بینایی فردی که می ترسد نسبت به حالت طبیعی خود، 9.4 درصد افزایش می یابد.

از سوی دیگر فردی که ترسیده، حرکت چشم هایش در تمام جهات (اعم از بالا – پایین و چپ – راست) افزایش می یابد.

تأثیر ترس بر گردن و شانه ها

زمانی که ترس در بدن شما اتفاق می افتد، عضله ها و ماهیچه های گردن و شانه منقبض می شوند. یعنی گرفتگی ماهیچه ها اتفاق می افتد. این به این دلیل است که در شرایط وقوع ترس، بدن، هورمون نورآدرنالین (مسئول انتقال پیام های عصبی) را ترشح کرده و سبب می شود فرد توانایی کنترل ماهیچه ها و عضلاتش را از دست بدهد.

برای ریلکس شدن، چند تمرین کششی انجام دهید و شانه های خود را بچرخانید تا کمی نرمال تر و آرام تر شوید.


برای اطلاع از روش های درمان بیماری عصب تحت فشار گردن و تمریناتی برای خوش فرم کردن شانه ها مقالات زیر را مطالعه کنید.

>>> روش های درمان بیماری عصب تحت فشار گردن

>>> تمریناتی برای خوش فرم کردن شانه ها


تأثیر ترس بر قلب شما

هنگام وقوع ترس، بدن، هورمون آدرنالین آزاد می کند. آدرنالین، موجب افزایش ضربان قلب می شود. این کار یک عکس العمل یا پاسخ است. با آزاد شدن آدرنالین، بدن آماده مقاومت و مقابله با ترس می شود.

تأثیر ترس بر مغز

ترس، تأثیرات زیادی بر مغز می گذارد. یکی از آن ها این مورد است که اگر هنگام وقوع ترس، آدرنالین به مغز هجوم آورد، منجر به انجام یکسری واکنش ها درون مغز شده که موجب ترس فرد می شود. در نتیجه فرد رفتارهای عقلانی و منطقی را کنار می گذارد.

تأثیر ترس بر دست ها و پاها

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده است که در هنگام ترس، دست و پاهایتان یخ می کند. این به این دلیل است که هنگام ترس، مکانیسم بدن تغییر کرده و بدن خون را از پوست و دست و پا گرفته و آن را به سمت قلب، ریه ها و ماهیچه های اصلی هدایت می کند. در این حالت، جریان خون در پوست و دست و پا کم شده و این قسمت ها سرد می شوند. در عوض، قلب و قسمت هایی که جریان خون در آن ها افزایش یافته است می توانند به بدن کمک کنند تا به عامل ایجاد کننده ترس واکنش نشان دهند.

تأثیر ترس بر مثانه

همان گونه که در بالا گفته شد، هنگام ترس و آزاد شدن آدرنالین در بدن، ضربان قلب افزایش می یابد. افزایش ضربان قلب، بر روی کلیه ها تأثیر گذاشته و سبب می شود کلیه ها سریع تر کار کنند و مایعات را سریع تر جریان دهند. اینجاست که احساس می کنید مثانه پر شده و مکرراً به دستشویی می روید. این احساسات، به اضطراب و ترس شما می افزایند.

تأثیر ترس بر پوست

هنگام وقوع ترس، بدن شما عرق می کند. با این کار، بدن به شما کمک می کند تا سرد بمانید.

همچنین ممکن است با وجود ترس، هنگام خواب خیال هایی به ذهن انسان خطور کرده و باعث بی خوابی فرد شود. فن تریکس در لینک زیر روش هایی را برای غلبه بر خیال پردازی و تصورات قبل از خواب برایتان بیان می کند.

>>> غلبه بر خیال پردازی های قبل از خواب <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
پریسا اشکانی

جالب بود

دکمه بازگشت به بالا