بیشتر بدانید

آیا تتو یا خالکوبی روی زبان بر حس چشایی تاثیر دارد؟

تاثیر تتو و خالکوبی روی زبان بر حس چشایی

حتماً مطلع هستید که تتو انواع و اقسام گوناگونی دارد. از دست، گوش و بدن گرفته تا چشم و زبان. از زمانی که طرح انداختن روی پوست و تزریق رنگ در زیر آن رواج پیدا کرد، مردم همیشه به دنبال روشی متفاوت برای استفاده از این هنر بوده اند. به گونه ای که آن را طراحی کرده و در جایی از بدن آن را اعمال می کنند که در عین زیبایی، متفاوت و قابل توجه نیز باشد. امروزه خالکوبی سیاه و سفید، خالکوبی های سفید، خالکوبی چشم و خالکوبی زبان با وجود اینکه بسیار دردناک و پر خطر هستند، در بین بسیاری از افراد جامعه رواج یافته است.

2 تتو روی زبان

به نظر می رسد تتوی زبان بسیار خارق العاده بوده و شاید می توان گفت معنای هنر را با قدرت تمام تعریف کرده است. مردم از قرن هجدهم، هنر تتو را در این قسمت از بدن خود انجام می دادند. یعنی زمانی که ملوانان اروپایی برای اولین بار از جزایر اقیانوس آرام بازدید کردند و دیدند که مردم ساکن آنجا از این تتوها برای بیان آیین و فرهنگشان استفاده می کنند. جالب تر این که بومیان هاوایی زمانی که غم، سوگواری و مصیبتی را می دیدند، سه نقطه از زبانشان را تتو یا خالکوبی می کردند.

برخلاف دستگاه های تتوی قدیمی که از طریق نوک سوزن های چندگانه جوهر را سریعاً وارد زبان می کند، هنرمندان، معمولاً تتوی زبان را از طریق یک سری تزریق های رنگدانه ای اعمال می کنند. زبان پوشیده شده از یک بافت پوششی یا اپیتلیومی است. این بافت به گونه ای است که در برابر ضربه، جسم خارجی، خطر و زخم مقاومت کرده و به سرعت بهبود می یابد. بنابراین استفاده از دستگاه تتو برای این بافت، موجب می شود که جوهر بلافاصله ناپدید شود. اما در روش تزریق رنگدانه، جوهر مستقیماً به مویرگ فرستاده می شود. یعنی جایی که رنگ بلافاصله پخش شده و بافت اشباع می شود. البته از دستگاه تتو برای خالکوبی در زیر زبان هم می توان استفاده کرد. زیرا بافت زیرین زبان متفاوت است. اما اکثر مردم مشتاق به تتو روی نوک زبان می باشند تا دیگران بتوانند آن را ببینند. اما واقعاً تتوی زبان چگونه است؟

بیشتر مردم اظهار می کنند که تتوی زبان درد کمی دارد و مدت زمان بهبودی آن نیز نسبت به دیگر انواع تتو در دیگر قسمت های بدن بسیار کوتاه تر است (تقریبا 3 هفته). البته گفته می شود درد تتو در مدت این سه هفته بهبودی، بیشتر از زمانی است که درحال انجام خالکوبی روی زبان است.

تتوی زبان دائمی نبوده و مدت ماندگاری آن فقط چند هفته می باشد. البته میزان دقیق آن بسته به نوع رنگدانه ی استفاده شده دارد. برخی از تتو کاران معتقدند ماندگاری بعضی از تتوها تا دوسال هم می باشد!

اما با همه ی تعاریف گفته شده در مورد تتوی زبان، این سؤال مطرح می شود که، آیا خالکوبی زبان بر حس چشایی تأثیری دارد؟ البته که تأثیر دارد و اصلاً جای سوال نیست! زیرا رنگدانه های تتو مستقیماً روی سنسورها و نقاط چشایی زبان تزریق می شود و مسلم است که باید تأثیر سوء روی چشایی بگذارد. بنابراین گفته می شود اصلاً ارزش آن را ندارد که بر روی زبان تتو انجام داد. زیرا هم موقت بوده و هم به حس چشایی آسیب می زند.

Egrett Emry فردی است که تتوی زبان را به صورت آزمایشی با جوهری طعم دار و خوراکی انجام داد؛ وی طعم هر غذایی را بعد از خوردن، مانند گوشت سوخته توصیف کرد.

برای اطلاع از نحوه انتخاب محل مناسب بدن برای تتو و پیشگیری از عفونت های ناشی از آن به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه انتخاب محل مناسب تتو <<<

>>> درمان عفونت ناشی از تتو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Roxi

من تتو روی زبونو خیلی دوست داشتم حیف شد 💔

دکمه بازگشت به بالا