تکنولوژی

امواج رادیویی چگونه روی گل ها و درختان اثر می گذارد؟

تاثیر امواج رادیویی بر گیاهان 

امواج رادیویی بسیار مخرب بوده و دیده شده است که امروزه نه تنها تأثیرات مخربی بر کودکان و بزرگسالان دارد، بلکه اشیاء بسیار زیاد دیگری را در محیط اطرافمان درگیر می کند که از آن بی خبریم. امواج رادیویی با هر شخص و شیئی از جمله انسان، حیوان، درخت و هر چیز دیگری که در معرض آن ها باشد، تماس می یابد. میزان و بزرگی درگیری امواج رادیویی با اجسام، بسته به فاصله دکل یا منبع فرستنده ی این امواج دارد. حتماً می دانید که امواج دکل های مخابراتی و تمام وسایل الکترونیکی بیسیم بر روی تمام موجودات زنده اثر می گذارد.

1 تاثیر امواج بر گیاهان

تحقیقات بسیار زیادی در نقاط و کشورهای مختلف برای تأثیر امواج بر روی درخت به عمل آمده است. نتیجه ی یکسان و مشابه به دست آمده از مطالعات این بود که درختان به شدت در مقابل امواج آسیب پذیرند. این مسئله زمانی کاملاً مشهود شد که دو درخت را یکی در معرض شدید امواج و دیگری را در امواج کمتر مقایسه کردند.

در تحقیقاتی که در دانشگاه Wageningen در هلند به عمل آمد، درختانِ زبان گنجشک که در معرض امواج شدید WiFi بودند مورد بررسی قرار گرفتند. در پی این بررسی محققان متوجه شدند که درختان از علائمی رنج می برند که به هیچ وجه ناشی از بیماری ویروسی یا باکتریایی نیست و عامل اصلی آن ها امواج بیسیم WiFi می باشند. از جمله ی این علائم، شکاف در پوسته ی درخت، رشد غیر طبیعی و از بین رفتن قسمت هایی از برگ های درخت بود.

محققان برای تکمیل فرضیه ی تأثیر امواج بر درختان، 20 عدد درخت را در معرض امواج مختلف رادیویی قرار دادند و تست کردند. نتیجه ی این آزمایش که سه ماه به طول انجامید، برگ های خشک شده و از بین رفته ی درختانی بود که در معرض شدید امواج قرار داشتند. امروزه محققان دریافته اند، در سال های اخیر میزان درختانی که در معرض امواج و تشعشعات هستند به شدت افزایش یافته است. به گونه ای که 70 درصد درختان هلند در معرض امواج می باشند و این درحالیست که 5 سال پیش این آمار فقط 10 درصد بوده است.

به علاوه درختانی دیده شده اند که فقط یک طرفشان آسیب دیده است و این نشان می دهد که مسمومیت گیاه یا درختان بر اثر امواج و تشعشعات ابتدا از یک طرف شروع شده و سپس به کل گیاه گسترش می یابد.

2 تاثیر امواج بر گیاهان

این بار محققان مطالعات 6 ساله ی خود را بر روی 30 درخت در منطقه ای بدون امواج رادیویی قرار دادند و مشاهده کردند که هیچکدام از این درختان کم ترین آسیبی ندیدند. بنابراین گفته شد که بهتر است برای کاهش مرگ و میر درختان، به کارگیری و کاشت آن ها کمتر شود. وجود این تکنولوژی اثرات بسیار مخربی را بر درختان می گذارد به گونه ای که کاهش درختان در سطح زمین با سرعت بسیار بالایی اتفاق می افتد. یعنی از بین رفتن درختان توسط امواج مخابراتی و WiFi بسیار سریع تر از جایگزینی آن ها است.

3 تاثیر امواج بر گیاهان

در سال 2016 تحقیقات بسیار جامع و کاملی توسط دو محقق ارائه شد که تصاویرشان با وضوح هر چه تمام تر، واقعیت تأثیر امواج بر درختان را نشان می دهد.

به دلیل اینکه تغییرات در گیاهان بسیار حساس تر از تغییرات در درختان است، تحقیقات بسیاری هم روی گیاهانی از قبیل جوانه ی لوبیا و فلفل انجام شد و دیده شد که رشد جوانه هایی که در معرض امواج بوده با رشد جوانه های بدون امواج متفاوت است. محققان برای تحقق یافتن فرضیه های خود موبایلی را که به صورت کاملاً عادی و معمولی کار می کند و در دسترس همه ی افراد است را در معرض 50 دانه ی گیاه فلفل قرار دادند. در حالی که 50 دانه ی دیگر را به دور از هر گونه امواج نگهداری کردند. به وضوح دیده شد که رشد گیاهانی که در معرض امواج بودند طولانی تر از گیاهان بدون امواج شد. همچنین برگ های این گیاهان بعد از رشد، بسیار چروک تر و پژمرده تر از دیگر گیاهان بود. به علاوه اینکه فقط نیمی از 50 دانه ای که در معرض امواج بودند جوانه زدند و این درحالی است که از 60 دانه ای که در معرض امواج قرار نگرفته بودند 75 درصدشان جوانه زده و رشد کردند.

تحقیقاتی که تا امروز انجام شده است، نشان داده اند که گیاهان و درختان نیز از امواج ماهواره ای مخابراتی (EMF) رنج می برند و تحت تأثیر قرار می گیرند.

چه باید کرد؟

جای هیچ توضیحی ندارد که درختان و گیاهان اطرافمان تا چه اندازه نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می کنند. یکی از هزاران فواید آن ها تولید اکسیژن می باشد که آلودگی را کنترل کرده و هوای اطراف خود را تمیز و عاری از آلودگی می کنند. حال اگر این موجودات ارزشمند در معرض شدید امواج مخابراتی قرار گیرند، در مدت کوتاهی به کل از بین می روند. بعضی معتقدند باید تمام درختان شهر را در فویلی نازک پیچاند. اما این اصلاً راه حلی عقلانی و با دوام نیست. برای حل این مشکل تحقیقات بسیار زیادی باید صورت گیرد. بهتر است از عواقب بالقوه ی تکنولوژی جدید که به شدت هم مایل به استفاده از آن هستیم آگاه بوده و چاره ای برای آن بیاندیشیم.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “چگونه از آسیب های رعد و برق در امان بمانیم؟” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
mudita




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا