تغذیه

چگونه انبه کال و نارس را به عمل آوریم؟

انبه ها میوه های مفید و پرخاصیتی هستند که بومی جنوب آسیا می باشند. اما امروزه در مناطق گرمسیری مانند آمریکای جنوبی، مکزیک و جزایر واقع در دریای کارائیب نیز پرورش داده می شوند. سیستان و بلوچستان و هرمزگان هم مناطق پرورش انبه در ایران می باشند. خوشبختانه انبه از جمله میوه هایی است که هم به صورت خوراکی، هم در سالاد و هم به صورت آبمیوه طعم های متفاوتی دارد، که می توان در هر حالتی که بیشتر باب مزاج باشد تهیه و مصرف شود. منابع غنی از فیبر، پتاسیم، بتا کاروتن و ویتامین A و C و آنزیم های آن باعث شده تا این میوه، به یکی از دوستداران دستگاه گوارش تبدیل شود. انبه ها انواع مختلفی دارند: سبز، قرمز، زرد. رسیده یا کال. اگر چه بعضی از مردم طرفدار انبه های نارس هستند و با وجود طعم تلخ، آن ها را می خورند، اما انبه رسیده هم شیرین تر است و هم مواد مغذی بالایی دارد. پس اگر تاکنون انبه ی کال می خوردید اکنون با روش های زیر انبه های نارس را شیرین و مقوی کرده و سپس نوش جان کنید.


بد نیست مقالات “روش تسریع برای رسیدن آووکادوی کال” و “نحوه تشخیص آووکادوی رسیده و کال” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.


به سه روش می توانید انبه های کال را به عمل آورید.

۱- انبه ها را در جعبه کاغذی قرار دهید:

جعبه ای کاغذی تهیه کرده و شب هنگام، انبه ها را در آن گذاشته و اجازه دهید تا صبح در محیط آشپزخانه بماند. انبه ها از خود گاز اتیلن آزاد می کنند که یک نوع گاز بی بو است و سرعت رسیدن انبه را افزایش می دهد. انبه ی رسیده رایحه ی خوبی دارد که اگر با دست آن را فشار دهید کمی نرم خواهد بود. با این روش یک روز یا حتی کمتر از یک روز انبه می رسد.

– روشی که برای تسریع فرآیند رسیدن انبه در جعبه سال هاست در هندوستان استفاده می شود پوشش دادن انبه با پیاز و علف خشک در جعبه است. که از این روش هم می توانید استفاده کنید.

– مراقب باشید درب جعبه ی کاغذی محکم بسته نشود. وجود کمی درز در درب جعبه باعث خارج شدن گاز و جلوگیری از کپک زدن انبه می شود.

– می توانید یک سیب یا موز را نیز درون جعبه انبه اضافه کنید. میوه هایی که گاز اتیلن تولید می کنند باعث افزایش سرعت رسیدن انبه می شوند. حتی اضافه کردن انبه آبدار هم می تواند سرعت رسیدن انبه ها را افزایش دهد.

1 به عمل آوردن انبه کال و نارس

۲- انبه ها را در کاسه ای از برنج یا پودر ذرت غوطه ور کنید:

این روش در گذشته در هند به کار گرفته می شد. آن ها انبه های نارس را در کیسه برنج پنهان می کردند. در مکزیک نیز روشی مشابه همین روش رواج داشت با این تفاوت که مکزیکی ها به جای برنج از دانه های ذرت استفاده می کردند.

شما می توانید به جای اینکه سه روز منتظر بمانید تا در حالت طبیعی انبه ها برسند با این روش در یک یا دو روز یا حتی کمتر انبه ها را به عمل آورید.

– دلیل رسیدن انبه در این روش نیز همان روش اول است: برنج یا ذرت فقط کمک می کند تا گاز اتیلن آزاد شده را در اطراف انبه بسته نگه دارد و در نتیجه فرآیند رسیدن انبه سریع تر اتفاق می افتد.

– در حقیقت این روش برای زمانی که می خواهید انبه ها زودتر برسند خیلی موثر است. شما باید هر ۶ الی۱۲ ساعت به آن ها سر بزنید تا ببینید رسیده اند یا نه.

2 به عمل آوردن انبه کال و نارس

۳- انبه نارس را بر روی میز آشپزخانه در دمای اتاق قرار دهید:

این روش به زمان زیادی نیاز دارد. انبه، مثل سایر میوه ها، ممکن است چندین روز طول بکشد تا برسد، اما این طبیعی ترین راه برای داشتن یک انبه آبدار، لذیذ و خوردنی است. زمانی که انبه نرم شده و بوی خوبی داشت، رسیده و آماده خوردن می باشد.

3 به عمل آوردن انبه کال و نارس

روشهایی برای تعیین میزان رسیدگی انبه

۱- برای اینکه بفهمید انبه رسیده است یا نه آن را بو کنید:

ساقه انبه را بو کنید. اگر بویی همچون بوی میوه و بویی قوی همچون بوی مشک داشته باشد، انبه رسیده است. در غیر این صورت، اگر میوه چندان بویی نداشته باشد نارس است.

4 به عمل آوردن انبه کال و نارس

۲- انبه را بعد از اینکه بو کردید به آرامی فشار دهید:

انبه را به آرامی فشار دهید، اگر نرم باشد، رسیده است. انبه رسیده شبیه به هلو یا آووکادوی رسیده است. اگر با لمس کردن، احساس کردید که انبه سفت است، هنوز هم نارس می باشد.

5 به عمل آوردن انبه کال و نارس

۳- به رنگ انبه برای تعیین میزان رسیدگی آن اعتماد نکنید:

اگر چه اکثر انبه های رسیده بیشتر به رنگ قرمز و زرد هستند تا سبز رنگ، ولی همه انبه های رسیده همواره قرمز یا زرد نیستند. شما باید فقط از بو و نرمی انبه میزان رسیده بودن آن را تشخیص دهید.

۴- از وجود چند لکه سیاه بر روی پوست انبه ها نگران نشوید:

این لکه ها اغلب نشانه شروع رسیدن انبه است. لکه های سیاه لزوماً به این معنی نیست که انبه خراب است. در واقع، ممکن است به این معنی باشد که انبه قند بیشتری دارد. فقط زمانی لکه های سیاه نشانه ی فاسد بودن میوه است، که زیادی نرم باشند که در این صورت باید دور انداخته شوند.

6 به عمل آوردن انبه کال و نارس

روشهایی برای نگهداری انبه

۱- انبه های رسیده را در یخچال نگهداری کنید:

برای نگهداری انبه در یخچال هیچ ظرف یا بسته بندی خاصی نیاز نیست. البته نگهداشتن انبه در یخچال از سرعت رسیده شدن آن می کاهد. انبه رسیده و شیرین را تا ۵ روز می توانید در یخچال نگه دارید.

انبه قبل از رسیدن نباید در یخچال قرار داده شود چرا که مانند همه میوه های گرمسیری، انبه نیز با دمای سرد آسیب دیده و سرعت رسیدن آن کاهش می یابد.

۲- اگر انبه رسیده و قابل خوردن است، آن را پوست کنده، خرد کنید:

انبه خرد شده را در یک ظرف درب دار ریخته و درب آن را محکم ببندید تا هوا به آن نرسد. سپس آن را در یخچال قرار دهید. در این حالت تا ۶ ماه می توانید انبه را حفظ کنید.

8 به عمل آوردن انبه کال و نارس

همچنین می توانید انبه را خشک کرده و به صورت چیپس از آن استفاده کنید. برای تهیه چیپس انبه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طرز تهیه چیپس انبه <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید

روش نگهداری انبه بسیار جالب بود

رضا

لذت بردم متشکرم

دکمه بازگشت به بالا