تغذیهسلامت

بهترین میوه ها با کربوهیدرات کم مناسب افراد رژیمی کدامند؟

بهترین میوه ها با کربوهیدرات کم

میوه ها سرشار از ویتامین های ضروری و آنتی اکسیدان های ضد سرطان هستند. می توان گفت که خطر و ضرر بسیاری از میوه های شیرین بسیار کمتر از دیگر مواد خوراکی و غذاهای شیرین است. خوردن روزانه ی میوه ها و سبزیجات در کاهش بیماری های قلبی، دیابت و انواع سرطان بسیار مؤثر بوده و خطر مرگ و میر را تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.


همچنین در لینک زیر مواد غذایی را که برای بهبود سریع آسیب و صدمات مناسب هستند را به شما معرفی می کنیم.

>>> مواد غذایی مناسب برای درمان سریع آسیب و صدمات <<<


اما امروزه با پیدایش رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پُر پروتئین، میوه ها کمی به حاشیه رفته اند. طبق نظر بانی تاب دیکس، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب “قبل از آنکه آن را بخورید آن را بخوانید”، تمام میوه ها دارای قندهای طبیعی بوده و بنابراین مقدار کربوهیدراتشان بالاست. بر طبق این گفته مردم بر این باورند که هیچ میوه ای با کربوهیدرات کم وجود نداشته و برای همین از خوردن میوه ها بخاطر داشتن قند و کربوهیدرات بالا، ترسیده و امتناع می ورزند.

اما تاب دیکس می گوید این ترس ها و نخوردن میوه، کار اشتباهی است. البته افراد مبتلا به دیابت و هیپوگلیسمیک حتماً باید به مقدار قند و کربوهیدرات مصرفیشان حتی توسط میوه ها، توجه کنند. دیکس می گوید: کسی را تاکنون ندیده ام که بخاطر مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات، وزنش زیاد شده باشد. پس مهم این است که به یاد داشته باشید، میوه ها (و مقدار کربوهیدرات آن ها) تنها بخشی از رژیم تغذیه ای شماست و اینکه کربوهیدرات هایی که در یک میوه وجود دارند، با کربوهیدرات موجود در یک تکه نان سفید تفاوت دارند.


اگر می خواهید یک برنامه رژیم غذایی مناسب برای تناسب اندام به سبک خودتان داشته باشید به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید و از راهنمایی های آن نهایت استفاده را ببرید.

 >>> رژیم غذایی مناسب برای تناسب اندام <<<


همانطور که گفته شد، میوه هایی هستند که مقدار کربوهیدراتشان کم است. بنابراین اگر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید یا دوست دارید مواد شیرینی استفاده کنید که کربوهیدراتشان کم باشد، پنج میوه ای که در ادامه به آن ها اشاره شده است را از دست ندهید.

1- زردآلو

زردآلو میوه ای شیرین و آبدار است. اما در یک زردآلوی کوچک، تنها 3.89 گرم کربوهیدرات و 17 کالری وجود دارد. این میوه غنی از ویتامین A بوده و برای کودکان نیز ضرر ندارد.

1 میوه با کربوهیدرات کم

2- کیوی

در یک کیوی متوسط، حدود 11 گرم کربوهیدرات وجود دارد. یک عدد کیوی، می تواند نیاز روزانه شما به ویتامین C را برطرف کرده و سرشار از ویتامین K است، که می تواند 38 درصد از ویتامین K مورد نیاز روزانه بدن را تأمین نماید. همچنین این میوه حاوی پتاسیم، فسفر و مس بوده و شما می توانید برای جذب این مواد معدنی از کیوی استفاده کنید.

3- هندوانه

شما نیز احتمالاً شنیده اید که هندوانه، میوه ای است که قند زیادی دارد. اما دیکس می گوید این نظر درست نیست. یک لیوان با تکه های هندوانه، تنها دارای 11 گرم کربوهیدرات است، اما سرشار از ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و منیزیم می باشد.

2 میوه با کربوهیدرات کم

4- توت فرنگی

توت فرنگی نیز میوه ای با کربوهیدرات کم است. یک فنجان توت فرنگی، حاوی 11 گرم کربوهیدرات است، اما سرشار از آنتی اکسیدان ها بوده و 149 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین C را تأمین می کند. همچنین یک منبع عالی برای فولات و منگنز معدنی است. بعلاوه، چون توت فرنگی ها میوه های کوچکی هستند، به مقدار خیلی زیادی خورده نمی شوند.

5- آووکادو

شاید فکر کنید که آووکادو عجیب غریب است و نمی توانید آن را به عنوان میوه بپذیرید، اما واقعاً یک میوه ای با کربوهیدرات کم می باشد. در یک آووکادو 100 گرمی، فقط چیزی حدود 8.53 گرم کربوهیدرات وجود دارد. دیکس می گوید: آووکادو یک منبع عالی برای فیبر و چربی های سالم است. شما می توانید با پودر کره بادام زمینی و آووکادو یک ماده ای پر از پروتئین با کربوهیدرات کم درست کنید.

3 میوه با کربوهیدرات کم

همچنین می توانید آووکادو را با روش های دیگری مصرف کنید. در مقاله زیر طرز تهیه 4 نوع صبحانه با آووکادو را آموزش می دهیم.

>>> طرز تهیه 4 نوع صبحانه با آووکادو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
احمد

به به اگر میشه چیزایی ک کربوهیدرات بالا دارن رو هم بیان کتید

آرین.

میوه های رژیمی!چقدر جالب بود,ممنون.

دکمه بازگشت به بالا