جوانانروانشناسی

چگونه با استاد یا معلم خود صمیمی شویم؟

بسیاری از دانش آموزان یا دانشجویان در طول تحصیل رابطه صمیمی و محکمی را با معلم یا استاد خود برقرار کرده و معتقدند که هر چه بیشتر به معلم نزدیک شوند، راحت تر می توانند با او ارتباط برقرار کرده و صحبت کنند. این کار در یادگیری آن ها تاثیر مستقیمی داشته و باعث افزایش یادگیری در آن ها می شود. در نتیجه دوستی با معلم می تواند یکی از جنبه های عالی آموزش باشد. راهکارهای زیر در این امر به شما کمک می کند.

روش های برقراری رابطه صمیمی با استاد یا معلم

1- در کلاس فعال بوده و در بحث ها بیشترین شرکت را داشته باشید.

سعی کنید همیشه توجهتان تمام و کمال به صحبت های معلمتان بوده و به طور کامل درک کنید که در حال گفتن چه چیزی است. هیچگاه کلاس را از دست ندهید و دیر نکنید. این نشانه ی بی توجهی و بی اهمیتی کلاس و معلم است که نمی تواند رابطه عمیقی را رقم بزند. سعی کنید در همه ی جلسات کلاس با آمادگی و تجهیزات کامل (کتاب، جزوه) حاضر شوید.

1 برقرای رابطه دوستانه با معلم

2- کنجکاو باشید.

دائماً از معلم یا استاد سوال پرسیده و سعی کنید میزان گفتگو با او را تا جایی که ممکن است افزایش دهید. باور کنید یا نه، معلمان معمولاً سوال پرسیدن محصلان را دوست داشته و نسبت به آن ها حس مثبتی دارند. کنجکاوی شما نشان می دهد که گوش کرده اید، آماده بوده و مایل به یادگیری بیشتر و سود بردن از کلاس هستید.

در پایان کلاس نیز چند دقیقه ای وقت استاد را گرفته و از درس و صحبت های شخصی او تعریف کرده و نشان دهید که چقدر لذت برده اید.

2 برقرای رابطه دوستانه با معلم

3- در مواقعی که استاد یا معلم در طول تدریس نیاز به کمک دارد، داوطلب شده و به عنوان یک دستیار به او کمک کنید.

این گونه بیشتر در چشم او بوده و همان ارتباط کلامی کوتاه در مورد کار، باعث قوی تر شدن رابطه شما می شود.

4- فعالیت های فوق برنامه یا پروژه هایی که معلم می دهد را ابتدا خودتان به بهترین شکل انجام داده و سپس آن ها را مدیریت و رهبری کنید.

این کار باعث می شود که خارج از کلاس نیز به خاطر بحث و گفتگو و مشورت در مورد فعالیت مورد نظر، با استاد خود ارتباط داشته باشید. اما یادتان باشد که گفتگوها فقط باید در مورد مباحث درسی، کلاسی و پروژه باشد.

در روابط خود با معلم نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید.

1- مثبت و مؤدب باشید.

بهترین و البته اولین راه برای ایجاد یک رابطه ی دوستانه و صمیمی با استاد ، رعایت ادب است. استفاده از عبارت های محترمانه و مؤدبانه در ابتدا یا پایان کلاس یا هر زمان که او را می بینید و به گفتگو می پردازید نیز بسیار موثر است.

2- بعد از اینکه رابطه شما قوی، محکم و صمیمی شد، می توانید در مورد مسائلی غیر از درس و کلاس با هم صحبت کرده و نظرات و افکار خود را پیرامون مسائل مختلف با هم در میان بگذارید.

به یاد داشته باشید که ارتباطات خوب، مبتنی بر شفاف سازی افکار، خوب گوش دادن و درک متقابل است.

3- در پایان ترم یا دوره ی تحصیلی، به هر نحوی که می توانید از او تشکر کنید. همچنین بیان دارید که به خاطر دانشی که در اختیارتان گذاشته و امکان رشد و یادگیریتان را فراهم کرده است، قدردان او هستید.

اگر بتوانید قاب عکس یا تصویری برای این کار آماده کرده که به در و دیوار دفترشان نصب کنند، بسیار بهتر است.

همچنین برای درک بیشتر معلم و ایجاد رابطه قوی تر با او:

1- خود را جای او گذاشته و فرض کنید خودتان معلم هستید.

این گونه درک رفتار و صحبت های او برایتان راحت تر و بهتر خواهد بود.

3 برقرای رابطه دوستانه با معلم

2- اگر معلم به تصحیح خطاهایتان پرداخت و گاهی مواردی را گوشزد کرد، اصلاً نگران نباشید و ناراحت نشوید.

شغل او ایجاب می کند که چنین برخورد و رفتاری را با محصل خود داشته باشد و این اصلاً به معنای کمرنگ شدن رابطه نیست.

3- مرزها و حرمت ها را نگه دارید.

به یاد داشته باشید که هر چقدر هم که با معلم صمیمی و دوست شوید، نباید جایگاه او را به عنوان یک معلم فراموش کنید. رعایت ادب و احترام، به یاد داشتن موقعیت خود به عنوان یک دانش آموز یا دانشجو و به رسمیت شناختن موقعیت او به عنوان یک معلم، لازمه ی دوست بودن با معلم است.

همچنین می توانید جهت افزایش اطلاعات مقالات “نحوه پرستاری و ایجاد رابطه صمیمی با کودک” و “نحوه برقراری رابطه صمیمی در محیط کار جدید” را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
59 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
یه نفر

من تو مدرسه خیلی فعال و درسخون و مودب هستم ولی معلما به یکی از بچه ها که همش چاپلوسی میکنه توجه میکنن واقعا اعصابم خورد شده مگه من چه گناهی کردم معلما اینجوری باهام رفتار میکنن من فقط میخوام باهاشون دوست بشم ولی یه کارایی میکنن ازشون متنفر میشم… بیشتر بخوانید.

...

رفتار بعضی از معلم ها خیلی بده انقدر فرق میزارن که آدم دیگه از اون درس زده میشه با خودم میگم دیگه درس نخونم بهتره

یه نفر

به نظرم همه چی به شعور و فهم معلم ربط داره من شاگرد زرنگی هستم همیشه فعالم مودب رفتار میکنم و… اما حتی معلمم اسمم رو یادش نمیمونه فقط به اونایی که لوس بازی درمیارن توجه دارن در حالی که همونا پشت سر معلم حرف های بد میزنن ، فحش… بیشتر بخوانید.

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط یه نفر
شیدا

ببین اگه معلمت، با وجود تمام کارهایی که براش کردی یا راهایی که بخاطر جلب توجهش رفتی ولی بازم بهت توجه نمیکنه تنها راه حلش اینه:( ولش کن) فقط همین برو برای کسی وقت بزار که قدرتو بدونه بفهمه که تو چقدر مهمی. کلا ۹ماه میخوایم بریم مدرسه بعدشم تموم… بیشتر بخوانید.

هعی...

معلمای ما فقط به بچه خوشگلا توجه میکنن😐یغنی اونایی که صورتشون صافه و سفیدن یدونه هم جوش ندارن 😭

ناشناس

دقیقا

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط ناشناس
آتی جانا

من صورتم سفیده و فقط یکی دوتا جوش دارم و معلمم منو دوست داره
ولی خو ربطی نداره مهم رفتاره

شلغم

همه ی این راه ها موثر هستند من این کار هارو کردم و الان معلمم به من بیشتر همه توجه میکنه و دوستم داره خیلی هم باهام صمیمی شده و همش تعریفم رو میکنه خیلی باهام خوش رفتاری میکنه و شوخی میکنه و از رفتارش معلومه که صمیمی شده ممنون… بیشتر بخوانید.

یسنا

معلم ریاضی ما خیلی بین بچه ها تفاوت قائل میشه تماااااام این کار ها رو قبلا کردم اما نشده که نشده به چند تا از بچه ها حتی اگه نمرشون صفر هم بشه آخرش بیست میده اما نمره من رو حتی بیست و پنج صدم هم تعقیر نمی‌ده . موندم… بیشتر بخوانید.

😆😆

سلام منم هر کاری میکنم نمیشه😔😔از تمام معلمام فقط خوشم از یکیش میاد اونم درست رفتار نمیکنه

کاربر ناشناس

ههههههههه خود را اندونده فقط بگو خداوندم مهربان است

صبا

ناراحت نشين مشكل از شما نيست اگه دارين تمام سعى تون رو مى كنيد پس مطمئن باشين مشكل از شما نيست بهترين معلم هاى من معلم هاى كلاس اولم ، سومم ، چهارمم ، پنجمم و معلم رياضى ششمم و معلم ورزشم بودن ولى راستش رو بخوايين هميشه اولش يا… بیشتر بخوانید.

ادینا صادقی

عالی

یه بنده خدایی🥲

من همه این کار ها رو انجام دادم ولی حتی به من نگاهم نمی کنه توی ریاضی هم به خاطر یک صدم بهم نمره نداد🥲😑من می خواستم یه سوالی بپرسم از معلمم دستم رو گرفتم بالا و نگاهم نکرد بعد اون یکی تا دستش رفت بالا گفت جانم عزیزم چیزی… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

من یه همکلاسی دارم که فوق العاده چاپلوسه خیلی حرف نمیزنه ومعلم ها هی همیاری میکنن حرف های الکی میزنه معلم داره حرف نمیزنه اونم حرف معلم هی تکرار می‌کنه آخه مگه مرض داری
من میترسم زشت باشه

Math

سلام من ازیکی ازمعلمام زیادخوشم نمیومدولی چون خیلی عاشق ریاضی بودم وتوی کلاس خیلی میپیچوندمش واشتباهات معلمموزیادمیگرفتم شاگردموردعلاقشمو خیلیم الان دوسش دارم .اگه میخوایدرابطتون بامعلماتون بهترشه به نظرم باهاشون بیشترچت کنیدونظرشونوبپرسید

محمد

من درسم بیسته ولی معلم حتی موقع جواب دادن نگاهم نمیکنه

یه بنده خدا

من تو مدرسه شاگرد اولم اما یک دانش اموز توی کلاس داریم که خیلی چابلوسی میکنه ازش متنفرم جلوی معلم هرچی به زبونش درمیاد به بچه ها میگه معلمم با این حال هیچی بهش نمیگه بازم دوستش داره به هیچکس به اندازه ی اون توجه نمیکنه من همه ی این… بیشتر بخوانید.

کقنقحقث

بابامن براش همه کارکردم ولی اون بی تفاوته من خیلی محترمانه صحبت میکنم ولی اون بی تفاوته هرچی میگم بی تفاوته فقط برای یک ازدوستام خوبه اونم فامیلیش وحیدیه اسمش نمیگم ولی بدونن هفتم

محمد

فایده نداره این راه حل ها

ناشناس

سر کلاس انلاین باید چکار کرد؟؟؟
من همه ی سال های تحصیلی عمرم رو شاگرد اول یا گاهی شاگرد دوم بودم اما امسال نمیدونم چجوری ارتباط برقرار کنم!😔😭

ناشناس

خیلی بد شدن معلما🤦‍♀️✔🤦‍♂️

Bahar

ارهههه منم دقیقا کمک کنید😞😞

Aylin

زیاد چاپلوسی نکنین و ادم باشین خود به خود خودتونو میکنین تو چش معلم😐🤌🏻

teakwondo

من چن ماهی هست که باشگاه میرم و استادم رو خیلی دوست دارم
دلم میخاد رابطه دوستانه و خوبی باهم داشته باشیم ولی نمیدونم چطور شروع کنم

Taekwondo player

منم همینطور چکار باید کنیم بنظرت؟

......

ماهم معلممون فقط به یک نفر توجه میکنه
همون یک نفر همه این کار هارو انجام ک معلم دوسش داره
پس شما هم این کار هارو انجام بدید شاید مشکل بر طرف بشه

آتی جانا

من خب معلمم رو دوست دارم و کلاس شیشمم خانم عل نژاد(معلمم) رو خیلی دوست دارم. اون بین منو بچه ها فرق میزاره مثلا کسی چیزی رو خونه جا میزاره تا دو زنگ باهاش دعوا میکنه ولی من امروز کتاب ریاضیم(ک درس خیلی مهمیه) رو یادم رفت و ب معلمم… بیشتر بخوانید.

Ava

نمی دونم میخوام عمل کنم ببینم چی میشه البته ماه دیگه من خیلی فکر میکنم در مورد ماه ها‌ی بعدی ……. واسه همین از حالا دارم میگردم اینم مثل بقیست همشون میگن درست رفتار کنیم سوال بپرسید …………………… ولی امیدوارم . اخه باید از طرف معلم یه پشتیبانی داشته باشی… بیشتر بخوانید.

Bahar

من قبلا پیش معلما خیلی عزیز بود اما امسال با وجود کرونا خود شیرین ها زیاد شدن و دیگ منو نمیبینه😣
میخوام از این روش استفاده کنم اگر بتونم

ازاده

بله به چند نفر توجه میکنه معلم ما یبار فیلم گفت بگیرید یه سوال ریاضی توضیح بدید بعد من گفتم تو ساد ارسال نمیشه نت ضعیفه گفت به من چه مگه من مسئول شاد هستم بعد یه نفر اومد گفت فیلم منم ارسال نمیشه گفت عزیزم تو واتساپ بفرست😐

صبا

من بيشترشون رو انجام دادم بستگى به معلمتون داره مثلا معلم ادبيات من دوست داره در انشانويسى ها و بحث ها شركت كنم و داوطلب بشم همين كار رو كردم و جواب داد و نمره ادبيات هم ٢٠ شد ولى انقدر عالى بود كه يك كار اضافه به من داد… بیشتر بخوانید.

علی

بابا من براش همه کار کردم هیچی نشد ولی به نظرم اگه واقعا دوستش دارید به دل نگیرید بی تفاوتی شو چون با همه دانش آموزا باید یه جور رفتار کنه این قانون کارشه

FAHIMEH

معلمم میگه من باهمه یجور نیستم😔من با بقیه فرق دارم😑

امید عسگری

من قدم کوتاه است ولی همیشه نفر یک دانه به آخرم

امید عسگری

منم کلاس چهارم و یک پسر درس خوان وبا املا بسیار عالی هستم ولی معلم فقط به جلویی ها اهمیت می دهد

محیا

ارتباط چشمی تو چشاش نگاه کنین این جوری ناخوداگاهش میگه کل کلاس شما رو نگاه کنه سعی کنین با ظاهرتون نشون بدین عاشق این درسین بقه رو که این سایت گفت هم انجام بدین میشه ولی خسته کنندس

ناشناس

من معلم ادبیاتم خیلی سختگیره یکچیزی رو اشتباه مینویسی میگه مگه ما سر کلاس کار نکردیم اینو چرا اشتباه نوشتی و…. اونم جلوی بچه ها خیلی رو مخه بعد حالا سر امتحان میاد جوابارو میرسونه بهمون معلوم نی مودش چیه

نازلار

من چه گناهی کردم
معلمم وقتی ی چیز رو بلد نیستم میگه
متسفم واسه که بچه ای به این خنگی تربیت کردم خودم بعد ی بچه ی دیگه وقتی
بلد نبست میگه عزیزم اشکال نداره رفع اشکال میکنیم

زدژنز

من همین کارا رو کردم الان انتظاماتم مبسر کلاس خانمم وقتی میخواد چیزی از بچه ها بپرسه ما من مشورت میکنع

بی‌نام

خیلی عالی 👍

Jobin

واقعا باورم نمیشه.. اون ها بدون مناسبت برای معلم زبانشون کادو گرفتن از اون ها همچین کاری بر نمیومد تازه فیلمم گرفت.. این واقعا مشکوکه شاید منم می خواستم ولی شرایطش رو نداشتم اون ها کمبود محبتی هستند و چون معلمه به من گفت توی یک مبحث مشکلی نداری ولی… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

والا معلم ما ۱۲ تا هست یکیش صمیمیه یکیش نه منم هر چی تونستم کردم ولی……….

مریم

منکه همه ی اینکارو براش انجام دادم ولی حتی بهم نگاهم نمیکنه

مریم

دقیقاولش کردم یه چن روز متوجه شد

هلیا

من انجام دادم ازم عصبانی شد و از کانال بله انداخت بیرون
خیلی بد بود فقط به خاطر یه تشکر انداختتم بیرون😒😒🥴🥴😭😭😭😭😭
کلا معلمای ما خیلی…….هستن😔😔

کاربر ناشناس

دقیقا

ناشناس

دقیقا

Sahl

والا من اینقدر از معلم بدم میاد که نگید . کلاس اول پیرزن بود بی اعصاب کلاس دوم خانم متوسطی بود ن زیاد گیر میداد ن بد اخلاق . کلاس سوم اسکل بود خدایی کلاس چهارمم به هر چیز کوچکی گیر میداد . کلاس پنجومو ببینم خدا چی میخواد

محیا

سلام من مخ ریاضی ام به نظرم مخ معلم ریاضیتو بزنی همه چی تمومه بقیه معلمامهم نیس البته اگه از درسی خوشتون میاد بیشترین فعالیت رو تو اون درس داشته باشین بقیه با دو سه تا 20 یا 19 و 75 رام میشن حالا لوسش کنین یکم مهربونی و ادب… بیشتر بخوانید.

بی نام

یه معلم ریاضی داشتم پارسال که آنلاین درس میخوندیم ، یه مدتی همه بچه ها توی کلاس مریض شده بودن ولی اصلا به هیچکس اهمیت نمیداد تا اینکه یه روز عزیزدوردونش دانش اموز نمونش اومد سر کلاس سرفه کرد معلم هم تا دید این حالش بده گفت دختر گلم برو… بیشتر بخوانید.

tara

من اول با معلمم جور نبودم کلن معلم کلاس دیگه ای بود سال بعدش که دبیر من شد کم کم خوشم اومد ازش تا اینکه عاشقش شدم همش کمکش میکردم تو کاراش چیزی نیاز داش منو اول میدید پیشش تو هر مناسبتی براش کادو میگرفتم وفتی یر کلاس دبیر دیگه… بیشتر بخوانید.

هیچکس

برای معلمتون کادو چی‌ میخرین؟!

هلیا نظرپوری

سلام دوستان به نظر من فقط معلم دوستتون داشته باشه و باهاتون صمیمی بشه فقط راهش اینه ردیف وسط میز اول کنارش باشی و وقتی هایی که دیر میبینیش بغلش کنی و همیشه خوشحال و خشرو باشی و زرنگ کلاس باشی همیشه هم اول از همه داوطلب بشی من هر… بیشتر بخوانید.

Aylin

منم وقتی 10یا11سالم بود مث تو سم بودم🤣🤣

دختری از جنس تاستان

من هرسال با معلمام خوبم چون درسم عالیه و هرسال دانش اموز برتر میشم مطلب عالی بود و به خاطر این خوندم چون تو تیزهوشان قبول شدم و میخام اونجا هم بهترین باشم هر سال هم معلمام منو بیشتر از همه دوست دارن و این باعث افتخارمه

ناشناس

چطوری می تونی من نمرات عالی هست ولی اصلا معلم ها بهم توجه نمیکنن نمره زیر 17اصلا نداشتم من هر موقعی که معلم داوطلب برای سوال می خواد من اولین نفر هستم و هر موقع امتحان ناگهانی می گیره من زیر 18 نمیشم ولی اصلا بهم توجهی نمی کنه دیگه… بیشتر بخوانید.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط ناشناس
پرنیان

اینجوری که شما پیش رفتید یعنی همه راه ها رو نرفتید یا اگر رفتید درست نبوده.شما باید بدونید همه چیز درس و مشق نیست مثلا شما در نظر بگیرید کدوم دانش آموز رو معلم بیشتر دوست داره:۱_درسخون و بی ادب۲_نمره های خوبی نمیگیره ولی بسیار محترم و با ادب هستش.خوب… بیشتر بخوانید.

ناشناس

دیگه ازش متنفر شدم همه ی این راه ها رو هم رفتم

دکمه بازگشت به بالا