زیبایی

چگونه نقطه و دانه های سیاه بعد از شیو را از بین ببریم؟

لکه های تیره روی پوست، در نتیجه ی هایپرپیگمنتیشن (انواع لکه های پوستی) یا کنده شدن فولیکول مو در اپیلاسیون ایجاد می شود. در افرادی که رنگ پوست تیره ای دارند، دلیل لکه های تیره اغلب هایپرپیگمنتیشن است. اگر چه هایپرپیگمنتیشن درمان تخصصی تری دارد، اما فولیکول موی مشکی که در زیر پوست دیده می شود را به راحتی با وکس می توان از بین برد. البته هایپرپیگمنتیشن های ناشی از شیو معمولاً بعد از چند ماه خود به خود از بین می روند؛ اما راه حل های خانگی بسیاری برای از بین بردن زود تر آن ها وجود دارد.

روش های از بین بردن لکه های سیاه بعد از شیو

1- اپیلاسیون یا وکس کنید.

لکه های سیاه بعد از شیو می تواند یا به خاطر هایپرپیگمنتیشن یا فولیکول موهایی به وجود آید که به تازگی از روی سطحی ترین لایه ی پوست کنده شده است. اگر نقاط سیاه نتیجه ی این فولیکول ها می باشد، چاره ی کار استفاده از دستگاه اپیلیدی (موچین دستی) یا وکس برای شیو کردن و از بین بردن موهای زائد است.

اما هایپرپیگمنتیشن کمی کار می برد. زیرا هایپرپیگمنتیشن نقاط کوچکی از پوست بوده که به خاطر التهابات یا تحریکات پوستی مثل آکنه، عفونت باکتریایی و موهای برگشته به داخل، تغییر رنگ داده است.

1 از بین بردن دانه های سیاه بعد از شیو

2- روی نقاط و لکه های سیاه، هر روز کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر بزنید.

در صورتی که قصد بیرون رفتن از خانه را داشته و لکه های سیاه در معرض نور خورشید قرار می گیرند، حتماً در سطح وسیع و به مقدار زیادی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب یک عامل حفاظت از پوست بوده که اجازه نمی دهد لکه ها با قرار گرفتن در نور خورشید تشدید پیدا کنند.

3- برای روشن کردن لکه های سیاه بعد از شیو ، از آب لیمو استفاده کنید.

آب لیموی تازه ای را در کاسه بچلانید. سپس توپ پنبه ای را در آن خیسانده و به آرامی روی نقاط سیاه بکشید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید. آب لیمو حاوی سیتریک اسید بوده که لایه بردار و سم زدایی طبیعی است. همچنین باعث می شود سلول های پوستی سطحی که باعث هایپرپیگمنتیشن می شوند از بین برود.

2 از بین بردن دانه های سیاه بعد از شیو

4- برای رفع لکه های بعد از شیو ، کرم سفید کننده ویتامین سی بزنید.

این کرم نیز عملکردی مانند آب لیمو دارد. اگر چه استفاده از آب لیمو راحت تر و ارزان تر است، اما این کرم به جلوگیری از خشکی و تحریکات پوستی که ممکن است در اثر استفاده از آب لیمو اتفاق بیفتد، کمک می کند.

– به برچسب روی کرم توجه داشته باشید که حتماً 5 تا 10 درصد AA یا 5 تا 10 درصد ویتامین سی داشته باشد.

5- آلوورا بزنید.

برگ آلوورا را از وسط نصف کنید. سپس ژل آن را درآورده، روی نقطه های سیاه بزنید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند. بعد از آن، ژل را با آب سرد بشویید. از این روش دو بار در روز استفاده کنید.

– آلوورا حاوی ترکیبات طبیعی بوده که می تواند التهاب را کاهش داده و به ترمیم لکه های پوست کمک کند.

3 از بین بردن دانه های سیاه بعد از شیو

6- از عصاره ی شیرین بیان استفاده کنید.

عصاره شیرین بیان را می توانید به صورت تجاری از فروشگاه ها تهیه کرده و مستقیماً روی نقاط سیاه بمالید. همچنین می توانید خودتان آن را در منزل درست کنید. برای ساخت این عصاره 2 قاشق غذاخوری شیرین بیان را در 6 پیمانه آب جوش بریزید. سپس حرارت را کم کرده، درب آن را بگذارید و اجازه دهید 40 دقیقه آهسته بجوشد. با استفاده از حوله یا کمپرس سرد آن را روی لکه ها اعمال کنید.

– قبل از استفاده عصاره شیرین بیان، بهتر است با پزشک مشورت کنید. به خصوص اگر شرایط خاصی مثل دیابت داشته یا باردار هستید و یا قصد بارداری دارید.

– شیرین بیان دارای خواص ضد التهابی است.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا