آموزش های ویدئوییتغذیه

چگونه میتوان پوست نارگیل را به راحتی جدا کرد؟

نارگیل ها بسیار خوشمزه، مفید و مقوی هستند، مخصوصا اگر به صورت تازه مصرف شوند. اما بسیاری از مردم به دلیل سخت جدا شدن پوست نارگیل، از خرید این میوه ی گران بها امتناع می کنند. ما در اینجا سعی داریم تا با معرفی چند روش ساده با چند وسیله ی ساده ی آشپزخانه، به شما کمک کنیم تا پوست نارگیل را به راحتی جدا کرده و از خوردن آن لذت ببرید. پس با ما در فن تریکس همراه باشید.
یکی از این روش های ساده برای جدا کردن پوست نارگیل، حرارت دادن نارگیل در فر است. این کار کمک می کند نارگیل به اندازه ی کافی نرم شده و با یک ضربه روی سطح سخت باز شود. اگر به فر دسترسی نداشتید نگران نباشید، با یک چکش ساده هم می توان به راحتی پوست نارگیل را باز کرد. بعد از باز شدن هم تنها به یک چاقو نیاز است تا نارگیل از پوست سخت جداشده و آماده ی خوردن شود. به همین راحتی!

تخلیه ی نارگیل

۱- سوراخی را بالای نارگیل ایجاد کنید. بر روی سر نارگیل سه چشم یا به عبارتی سه فرورفتگی وجود دارد. یکی از آن ها معمولا ضعیف تر است. با یک چاقوی تیز آن را بیابید و به راحتی سوراخ کنید.

1 باز کردن نارگیل

۲- نارگیل را روی یک لیوان برگردانید تا سوراخ دقیقا روی لیوان قرار گیرد و آب درون نارگیل، در لیوان تخلیه شود. از ظروف دیگری مثل کاسه هم می توانید استفاده کنید. اما سعی کنید ظرفی باشد که قطرش از قطر نارگیل کوچک تر بوده تا نارگیل روی ظرف ثابت بماند و درون ظرف نیافند و یا مجبور نباشید آن را با دست نگه دارید.

۳- اجازه دهید نارگیل به طور کامل خالی شود. بعد از این که نارگیل را روی لیوان برگرداندید، باید چند دقیقه ای صبر کنید تا آب به طور کامل خالی شود. گاهی لازم است چندین بار آن را تکان دهید تا کوچک ترین قطرات باقی مانده هم خارج شوند.

قبل از باز کردن نارگیل به چند نکته توجه کنید

• اگر قصد دارید برای بازکردن نارگیل از فر استفاده کنید، به یاد داشته باشید که حتما باید آب آن را به طور کامل تخلیه کنید. چرا که در صورت تخلیه نشدن کامل آب، ممکن است نارگیل در داخل فر منفجر شود.
• اگر می خواهید از چکش برای باز کردن نارگیل استفاده کنید، لازم نیست حتما محتویات و آب آن را خالی کنید. اگرچه برای جلوگیری از ریخته شدن، از بین رفتن آب و کثیف شدن منزل بهتر است ابتدا این کار را انجام داده و بعد آن را باز کنید.
• یک نارگیل خوب تقریبا ۱۱۸ تا ۱۷۷ میلی لیتر آب دارد.
• آب نارگیل های تازه و جوان باید شیرین باشد. اگر مایع غلیظ و چرب است، این نارگیل، نارگیل خوبی نیست و باید دور انداخته شود.

استفاده از فر برای باز کردن نارگیل

۱- فر را از قبل گرم کنید. به دلیل این که گرما کمک می کند تا پوست نارگیل باز شود، باید مطمئن شوید که فر به اندازه ی کافی گرم شده است و بعد نارگیل را در آن قرار دهید. درجه حرارت فر را روی ۳۷۵ درجه ی فارنهایت یا ۱۹۰ درجه ی سانتی گراد قرار داده و اجازه دهید تا کاملا گرم شود.

۲- نارگیل را روی سینی فر گذاشته و اجازه دهید تقریبا ۱۰ دقیقه، یعنی تا زمانی که شکافی روی پوست آن ایجاد شود، داخل فر بماند.
اگر بعد از ده دقیقه شکاف ایجاد نشد بیشتر به آن فرصت دهید؛ اما مدام حواستان باشد تا به محض ایجاد شکاف آن را خارج کرده و نارگیل بیش از حد گرما نبیند.

اگر عجله دارید از ماکروویو هم می توانید استفاده کنید. نارگیل را روی ظرف مخصوص ماکروویو قرار داده و آن را با درجه حرارت متوسط روی بالا به مدت سه دقیقه حرارت دهید.
۳- به محض اینکه پوست نارگیل ترک خورد. سینی را بیرون آورده و اجازه دهید میوه دو تا سه دقیقه خنک شود. سپس آن را در حوله ای کوچک بپیچید.

4 باز کردن نارگیل

۴- اکنون حوله حاوی نارگیل را در داخل یک کیسه ی پلاستیکی قرار داده و درب کیسه را ببندید و چند بار بر سطحی سخت ضربه بزنید تا زمانی که احساس کنید شکسته است. هرچه سطحی که نارگیل را روی آن می زنید سخت تر باشد، زودتر و راحت تر می شکند.

۵- زمانی که پوست نارگیل شکسته شد آن را از کیسه خارج کرده و حوله را باز کنید. قطعات را برداشته و چاقویی بین پوسته و گوشت سفید آن قرار داده و آن را به دقت جدا کنید.

اصلا لازم نیست از یک چاقوی تیز برای این کار استفاده کنید. چاقوی کره هم این کار را به راحتی انجام خواهد داد.
۶- پوست قهوه ای رنگ یا فیبر که روی گوشته ی نارگیل قرار دارد را نیز جدا کنید. از یک پوست کن برای جدا کردن این فیبر استفاده کنید. و درست همان طور که سیب زمینی را پوست می کنید، پوست نارگیل را نیز جدا کنید.

اکنون نارگیل شما آماده ی خوردن و یا طبخ در غذاهای خوشمزه تان می باشد.

باز کردن نارگیل با استفاده از چکش

۱- بعد از این که آب نارگیل به طور کامل خالی شد، آن را روی یک حوله قرار داده و حوله را به دورش بپیچید و آن را برگردانید. حالا نارگیل را روی سطح سختی قرار داده و به آن ضربه بزنید. به هر حال باید به هر روشی که برایتان راحت تر است آن را بشکنید.

۲- با چکش روی دورتا دور آن ضربه بزنید تا کاملا خرد شود.
چکشی فلزی و سنگین برای این کار مناسب تر است.

اگر چکش نداشتید از گوشت کوب یا هاون دستی آشپزخانه هم می توانید استفاده کنید.
۳- حال نارگیل را از حوله درآورید و شکاف های ایجاد شده را با انگشت باز کنید و تکه های آن را روی همان حوله قرار دهید. اگر به راحتی تکه ها از هم جدا نمی شوند دوباره همین مرحله را تکرار کنید.

۴- اکنون روی تکه های نارگیل که روی حوله قرار داده اید با چکش به آرامی ضربه های مداوم بزنید تا گوشته از پوسته ی سخت راحت تر جدا شود. توجه داشته باشید که این کار را باید روی تمام نقاط تکه های نارگیل انجام دهید تا تمامی قسمت ها ضربه دیده و به راحتی جدا شوند.

بهتر است زمانی که بر پوست سخت ضربه می زنید، قطعات، باز هم به تکه های کوچک تری تقسیم شوند چرا که در این حالت پوست سخت راحت تر جدا می شود.
۵- بعد از اتمام کار ضربه، چاقوی کره را بین گوشته و پوست سخت نارگیل قرار دهید و با یک حرکت به راحتی آن دو را از هم جدا کنید. بهتر است از چاقوی کره که تیز نیست، استفاده کنید. زیرا امکان مانور روی تمام قسمت ها را داشته و گوشته را به طور کامل جدا کنید.

۶- پوسته ی فیبری روی گوشته ی نارگیل را با یک پوست کن جدا کنید تا فقط گوشته ی سفید آن باقی بماند.

اکنون نارگیل شما آماده ی سرو است. نوش جان.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
طیبه

من استفاده کردم. فکرشا نمیکردم انقد راحت باشه. واقعا مرسی

کاربر ناشناس

روش بسیار جالب و متفاوتی بود. واقعا ممنون

دکمه بازگشت به بالا