خانه و کاشانهفرهنگ و هنر

چگونه سنگ فرش های ورودی باغ، حیاط و ویلا را شبرنگ کنیم؟

اگر مایلید سنگ فرش های جلوی درب ورودی حیاط، باغ و ویلایتان بسیار زیبا و متفاوت باشد، و در عین حال شب ها رفت و آمد را به خصوص برای کودکان رویایی تر و راحت تر کند، پیشنهاد ما استفاده از شبرنگ برای سنگ فرش های ورودی است. طرح و ایده ای که بسیار شیک و عالی به نظر رسیده و به راحتی می توانید خودتان آن را در منزل تهیه کنید. با ما همراه باشید تا با خلاقیت هر چه بیشتر این کار را انجام دهید.


می توانید برای زیبایی و تزئین ورودی منزل از تم پاییزی نیز استفاده کنید. برای یادگیری طراحی و تزئین ورودی منزل با تم پاییزی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> طراحی و تزئین ورودی منزل با تم پاییزی <<<


استفاده از شبرنگ برای سنگ فرش درب ورودی

1- سنگ فرش هایی که قرار است با شبرنگ رنگ شده و در ورودی قرار بگیرند را کاملاً تمیز کنید.

گرد و خاک و کثیفی زیر رنگ موجب پوسته پوسته شدن رنگ شده و از کیفیت کار می کاهد. برای اینکه نتیجه ی کار عالی شود، سنگ ها را با آب و صابون و برس شسته و در پایان با الکل آن را تمیر کنید؛ تا اگر ماده ای روی سنگ فرش ها وجود دارد که با رنگ تداخل ایجاد می کند، از بین برود. بعد از این کار، اجازه دهید سنگ فرش ها کاملاً خشک شوند.

2- شبرنگ را خریداری کرده و با توجه به دستورالعملی که روی آن ثبت شده است، یعنی تعداد دفعاتی که باید زده شود، زمان خشک شدن و فاصله ی بین هر پوشش رنگ، سنگ فرش ها را رنگ کنید.

می توانید با اسپری یا با رنگ های معمولی به وسیله قلمو، سنگ فرش ها را شبرنگ کنید. استفاده از اسپری راحت تر بوده و زیبایی بیشتری دارد.

3- بعد از اینکه کار رنگ آمیزی سنگ فرش ها تمام شد؛ اجازه دهید رنگ شبرنگ به طور کامل خشک شود؛ در نهایت پوشش نهایی رنگ را بزنید.

زیرا برای پوشش نهایی، تمام حلال (مواد شیمیایی که رنگ را به صورت مایع نگه می دارند) باید تبخیر شوند. در طول این مدت سنگ فرش ها را در جایی نگهداری کنید که در معرض گرد و خاک و کثیفی نباشند، تا کارتان خراب نشود.

4- بعد از اینکه رنگ ها کاملاً خشک شدند (بعد از چند ساعت تا چند روز)، آنها را در ورودی چیده و در تاریکی شب از روشنایی و زیباییشان لذت ببرید.

1 شبرنگ کردن سنگ فرش ورودی منزل

5- می توانید کمی خلاقیت به خرج داده و به جای رنگ کردن تمام سنگ فرش، روی آن طراحی کنید.

2 شبرنگ کردن سنگ فرش ورودی منزل

ساخت سنگ فرش های شبرنگ با بتن

می توانید خودتان با بتن سنگ فرش های شبرنگ بسازید. برای این کار:

1- یک کیسه سیمان تهیه کرده و با توجه به تعداد و سایز سنگ فرش هایی که می خواهید بسازید، مقدار مناسب سیمان را در فرغونی بریزید.

2- پودر شبرنگ خریده و آن را با سیمان مخلوط کنید.

پودر شبرنگ که در انواع رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد، ماده ی شیمیایی خاصی است که انرژی خورشید را در طول روز دریافت کرده و در شب ساطع می کند. در هنگام خرید حتماً نوع استفاده را با فروشنده در میان بگذارید؛ تا پودری را در اختیارتان قرار دهد که سازگار با سیمان باشد. ساخت سنگ شبرنگ، نسبت ترکیب پودر شبرنگ با سیمان باید 85% سیمان و 15% شبرنگ باشد.

3- بعد از مخلوط کامل سیمان و رنگ، آب را به آن اضافه کرده و بتن را بسازید.

4- قالب ها را به هر شکلی که دوست دارید، و از هر چیزی که در دسترستان است آماده کنید؛ تا بتوانید بتن را در آن ریخته و سنگ فرش های شبرنگ بسازید.

فقط قبل از ریختن بتن در قالب، داخل قالب را وازلین زده تا بتن به راحتی از قالب جدا شود. مقدار بتنی که در هر قالب باید بریزید را از قبل علامت بزنید؛ تا ارتفاع همه ی سنگ هایتان یکسان از آب در آمده و زمانی که آن ها را می چینید، کوتاه و بلند نشود. بعد از ریختن بتن در قالب، قالب را تکان دهید، یا بتن را هم زده تا هوای آن گرفته شده و هر چه بهتر خشک و محکم شود.

3 شبرنگ کردن سنگ فرش ورودی منزل

5- قالب ها را در مکانی گرم گذاشته و تا قبل از 24 ساعت به آن دست نزنید.

هر چه بیشتر بماند و کامل خشک شود بهتر است. زیرا اگر زودتر از موعد آن را از قالب خارج کنید، ترک برداشته و بعد از مدتی خرد می شوند؛ و زحماتتان بر باد می رود.

6- بعد از خشک شدن کامل، شب هنگام آن ها را از قالب در آورده و در محل قرار دهید و از زیبایی آن ها لذت ببرید.

4 شبرنگ کردن سنگ فرش ورودی منزل

7- در اینجا می توانید خلاقیت به خرج داده و شبرنگ را در تمام سیمان مخلوط نکنید.

مثلاً قبل از خشک شدن، روی بتن طرح انداخته و فقط طرح را رنگ کنید.

در پایان نیز می توانید با مطالعه مقاله زیر با ایده های جالب و کاربردی استفاده از چوب پنبه در دکوراسیون منزل آشنا شوید.

>>> ایده های جالب و کاربردی استفاده از چوب پنبه در دکوراسیون منزل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا