لپ تاپ و کامپیوترموبایل و تبلت

چگونه صفحات وب را با گوگل کروم از کامپیوتر به گوشی منتقل کنیم؟

انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

امروزه بیشترین وقت افراد صرف جستجو در دنیای مجازی شده و به این صورت خود را سرگرم می کنند. صفحات وب به وسیله ی گوگل کروم باز می شوند و افراد در هر ثانیه می توانند در دنیای متفاوت سیر کند. در این میان حتما برای شما هم پیش آمده که به صفحه ای برخورد کرده اید که به هر دلیلی دوست دارید آن را به گوشی انتقال دهید. صفحاتی که شاید فرصت مطالعه ی آن را نداشته و می خواهید بعدا آن را مطالعه کرده یا با دوستان خود به اشتراک بگذارید. باید گفت که هیچ راه مستقیم و راحتی که توسط ویندوز برای این کار تعریف شده باشد، وجود ندارد. اما ما چند راه حل برای انتقال صفحات وب به گوشی های اندرویدی و آیفون یافته ایم که با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم. با ما همراه باشید.

1 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

 ابتدا باید تنظیمات مربوط به آن را با استفاده از گزینه های مختلفی که در اختیار شما می گذاریم، انجام دهیم. همه ی گزینه ها بسیار آسان بوده و به راحتی قابل انجام می باشند.

استفاده از ابزار کمکی Pushbullet

زمانی که قصد دارید چیزی را از کروم به گوشی منتقل کنید، Pushbullet را فراموش نکنید. این برنامه هم برای iOS و هم برای اندروید قابل دسترس بوده و باید روی کامپیوتر نیز نصب باشد. پس Chrome Pushbullet extension را دانلود کرده و نصب کنید. زمانی که اپلیکیشن هم روی گوشی و هم روی سیستم کامپیوتری قرار گرفت، وارد آن شده و برای استفاده از خدمات آن sign up شوید. توجه داشته باشید که بر روی هردو دستگاه باید با یک اکانت متصل شده باشید. در حالی که برنامه هم در گوشی و هم در کامپیوتر در حال اجراست، روی صفحه ی وبی که می خواهید آن را به گوشی منتقل کنید، راست کلیک کرده و در منویی که باز می شود روی Pushbullet کلیک کنید. از کشویی که باز می شود، مدل گوشی خود را انتخاب کنید. بلافاصله در اپلیکیشن Pushbullet نصب شده روی گوشی، لینکی نمایش داده خواهد شد.

2 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

اگر گوشی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، نوتیفیکیشن آن برایتان نمایش داده شده که به راحتی می توانید آن را باز کرده و به لینک دسترسی یابید. اما در گوشی های iOS باید خودتان وارد اپلیکیشن شده و لینک را به صورت دستی بیابید. تمامی لینک های ارسالی به راحتی در اپلیکیشن قابل مشاهده است.

3 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

استفاده از ابزار خود کروم

اگر مایل به استفاده از ابزار کمکی و اپلیکیشنی نیستید، از ابزار خود کروم استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی خواستار استفاده از اپلیکیشن در گوشی و سیستمتان نیستید، می توانید از ابزار خود کروم یعنی همگام سازی صفحه ی وب یا تب کروم استفاده کنید. شاید نسبت به روش قبل کمی دشوار باشد و گاهی نیز به علت اختلالات بوجود آمده، همگام سازی انجام نشده و جواب ندهد، اما از این نظر که به هیچ ابزار اضافی دیگری نیازی ندارید، یک امتیاز مثبت خواهد بود. فقط بروزرسانی کروم در موبایل و کامپیوتر کافیست. برای این کار لازم است تا روی هر دو کروم با یک جیمیل log in کرده باشید. بنابراین در موبایل می توانید به صفحه یا تبی که در کامپیوتر باز است دسترسی پیدا کنید. فقط کافیست در گوشی مرورگر کروم را باز کرده و روی تنظیمات یعنی سه نقطه ی سمت راست بالای صفحه زده و گزینه ی “Recent Tabs” را انتخاب کنید.

4 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

در صفحه ای که باز می شود جدیدترین تب هایی را که در کامپیوتر باز کرده اید برایتان نمایش داده خواهد شد. کافیست روی هر کدام از صفحاتی که مایلید بزنید تا صفحه ی مورد نظر برایتان باز شود.

5 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

استفاده از AirDrop برای مک، آیفون یا آیپد

اگر از کاربران مک و iOS هستید، تمامی روش های گفته شده را کنار گذاشته و فقط از AirDrop استفاده کنید. با یک اکانت مشترک در دستگاه های مختلف لاگین شده و کار را شروع کنید. یک صفحه از مرورگر کروم را در مک باز کرده و مسیر زیر را دنبال کنید:

File > Share > AirDrop

6 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

در پنجره ای که بالا می آید، دستگاهی که می خواهید صفحه ی مورد نظرتان به آن ارسال شود را انتخاب کنید.

7 انتقال صفحه وب کروم از کامپیوتر به گوشی

صفحه ی شما ارسال شد. به همین راحتی!

در پایان یادآور می شویم که برای گوشی های اندرویدی و سیستم های ویندوزی اپلیکیشن Pushbullet سریعترین و آسانترین راه برای انتقال صفحه ی وب از کامپیوتر به موبایل بوده که هزاران ویژگی عالی دیگری نیز دارد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا