بیشتر بدانید

چرا انسان ها علف را به عنوان وعده غذایی خود انتخاب نمی کنند؟

هیچ بویی نشاط بخش تر از علف های تازه در طول تابستان نیست. زمانی که هوا این بو را همه جا پخش می کند، با استشمام این رایحه خوش، وجود انسان پر از حس آرامش خواهد شد. علف ها با رایحه ی خوبی که دارند، یک نوع سبزی مانند کاهو، کلم بروکلی و… به شمار می آیند. اما ما می توانیم این علف ها را مانند سبزی های خوردنی میل کنیم؟ فن تریکس در ادامه به این سوال پاسخ می دهد. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید انسان ها علف ها را به عنوان وعده ی غذایی خود انتخاب نمی کنند. علف گیاهی طبیعی و غیر سمی است. بنابراین بدون شک می توانید علف بخورید و کسی هم جلوی شما را نمی گیرد. اما بحث ما در این مقاله این است که چه عاملی باعث شده علف یکی از وعده های غذایی انسان ها نباشد؟

چرا انسان ها علف را به عنوان وعده غذایی انتخاب نمی کنند؟

1 دلیل نخوردن علف توسط انسان

انسان ها مثل سایر پستانداران مانند گاو، گوسفند و بز قابلیت هضم علف را ندارند.

خب در اول باید گفت که ما هیچ دلیلی برای خوردن علف نداریم و خوردن این گیاه می تواند ما را بیمار کند. برای ثابت کردن این موضوع کافیست نگاهی به اعضای کلیسای آفریقا بیندازید. در سال 2014 رهبر روحانی اعضای کلیسا را مجبور به خوردن علف کرد. زیرا باور داشت این کار آن ها را به خدا نزدیک تر می کند! با وجود این، یکی از اعضای کلیسا ادعا داشت سوزش گلویش برطرف شده است. در حالی که عکس ها نشان می دهند، مقدار بیماری ها و معایب جویدن علف خیلی بیشتر از مزایای آن بوده است.

علاوه بر این علف هیچ ماده مغذی و مفیدی برای بدن انسان ندارد. حیواناتی مثل گاو، گوسفند و سایر نشخوارکنندگان سیستم گوارش متفاوتی نسبت به انسان ها و سایر پستانداران دارند. یکی از این تفاوت ها معده چهار قسمتی است که به آن ها اجازه می دهد تا با گوارش و متابولیزه کردن مخصوص، از مواد مغذی علف بهره مند شوند.

انسان ها چنین سیستم گوارشی ندارند. یعنی علف در معده و روده انسان تجزیه نمی شود. بنابراین در صورتی که این گیاه را بخوریم احتمالاً بالا می آوریم یا اسهال می گیریم و در بهترین حالت آن را به صورت هضم نشده دفع می کنیم. علاوه بر این ها خوردن علف برای سلامت دندان انسان ها نیز مفید نیست. علف مقدار زیادی سیلیکا (سیلیسیم دی اکسید) دارد. سیلیکا ماده اصلی برخی سنگ ها مثل کوارتز و ماسه سنگ است. خوردن علف مینای دندان را از بین می برد. نشخوارکنندگان با این مشکل رو به رو نیستند، آن ها علف را با حرکات چپ و راست دندان های خود می جوند؛ دندان های آسیا علف را ریز کرده و آن را برای هضم آماده می کنند. نشخوارکنندگان دندان هایی هم دارند که همیشه در حال رشد هستند. یعنی آن ها می توانند سطوح قدیمی و فرسوده را خیلی سریع با یک لایه جدید بپوشانند.

یک چیز جالب! در بازه ای از زمان انسان ها قابلیت هضم علف را داشتند. این دوره مربوط به 3.5 میلیون سال قبل می باشد! زمانی که جد کوچک تر و پرموتر ما “جنوبی‌ کپی بحرالغزالی” دندان هایی داشته که علف را کاملاً ریز و آن را به راحتی هضم می کرد.

جالب است بدانید که سال 1840 در دوره قحطی بزرگ ایرلند که به نام قحطی سیب زمینی هم معروف است، مردم به دلیل کمبود غذا علف می خوردند.

در آخر فن تریکس مطالعه خواص و کاربرد روغنی گیاه سرده یا علف لیمو را در لینک زیر، به شما پیشنهاد می دهد.

>>> خواص اسانس روغنی علف لیمو <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا