بیشتر بدانید

اگر هنگام زلزله در ماشین بودیم چه کنیم؟

زلزله از اتفاقاتی است که هیچگاه خبر نمی کند. از آن جایی که این حادثه بسیار خطرناک بوده و مستقیماً با جان انسان در رابطه می باشد، لازم است تا همیشه آمادگی مواجه شدن با آن را داشته باشیم. دانستن این آمادگی ها به ما کمک می کند تا به طور مثال اگر هنگام به وجود آمدن این حادثه در حین رانندگی بودیم، بتوانیم خود را نجات دهیم و آسیب را به حداقل برسانیم. در ادامه به آمادگی های لازم هنگام وقوع زلزله در حین رانندگی پرداخته ایم.


برای اطلاع بیشتر از زمین لرزه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> واقعیت های پشت پرده زلزله <<<


ماشین را پارک کنید.

1- ماشین را سریعاً به سمت شانه ی جاده هدایت کنید.

خونسردی خود را حفظ کنید تا با ماشین های دیگر یا عابرینی که در حال فرار هستند برخورد نکنید.

1 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

2- دقت کنید جایی که با ماشین توقف می کنید، حدالامکان مکانی باشد که احتمال سقوط چیزی روی ماشین نباشد یا حداقل چیز سنگینی روی ماشین آوار نشود.2 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

3- اگر روی پل هستید، به هیچ وجه در محل اتصال پل ها به یکدیگر توقف نکنید. زیرا ممکن است در طول زلزله باز شود و سقوط کنید.

3 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

4- بلافاصله بعد از توقف کردن، ماشین را خاموش کنید.

زیرا زمین لرزه می تواند به مخزن گاز یا بنزین ماشین صدمه زده و آن را بشکند که در نهایت منجر به آتش سوزی می شود.

5- ترمز دستی را بکشید.

کشیدن ترمز دستی باعث جلوگیری از حرکت ماشین به عقب و جلو در طول زلزله می شود. خصوصاً اگر در محل های سربالایی یا سرازیری باشید.

در ماشین بنشینید تا زلزله تمام شود.

1- رادیو ماشین را روشن کنید تا در مورد زلزله اطلاعاتی را به دست آورید.

این کار به شما کمک می کند تا بدانید که عمق فاجعه تا چه حد بوده و چه کاری باید انجام دهید. چگونه خونسردی خود را حفظ کرده و از وضعیت نجات یابید.

4 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

2- اگر چه ممکن است در طول زلزله وسوسه شوید که به بیرون از ماشین پناه ببرید، اما باید بدانید که بهترین کار در موقعیت شما نشستن در ماشین تا پایان زلزله است.

زیرا در صورتی که ماشینتان آسیب ببیند یا شیئی به سمتتان فرود آید، از سرتان محافظت می شود و با ایجاد سر و صدا، بوق زدن و یا شکستن شیشه موقعیت خود را به دیگران اطلاع می دهید.

5 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

4- به محض این که بوی بنزین به مشامتان خورد، چه در حین زلزله و چه بعد از آن باید فوراً از ماشین پیاده شده و دور شوید. چراکه ممکن است ماشین منفجر شده یا آتش بگیرد.

6 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

5- در صورتی که در کنار آب یا دریا بودید نیز ماشین را رها کرده و برای پناه گرفتن به سمت نزدیک ترین ساختمان بروید.

بعد از اتمام زلزله احتمال پس لرزه وجود داشته و ممکن است دوباره رخ دهد. پس بهتر است جعبه ی کمک های اولیه مربوط به زلزله را همیشه در ماشین داشته باشید. جعبه ای تهیه کرده و وسایل کمکی را در آن بچینید. سپس آن را در نزدیک ترین نقطه ی قابل دسترس بگذارید.

وسایلی که باید در این جعبه قرار گیرد عبارتند از: پتو، یک دست لباس، یک کیف یا کیسه ی پلاستیکی، چند بطری آب (بهتر است آب را در محلی از ماشین نگهداری کنید که بیشترین دسترسی را به آن دارید)، مقداری خوراکی که کمترین حجم و بیشترین کالری را داشته باشند، یک بوق که اگر در ماشین گیر افتادید با آن به دیگران خبر دهید، یک چراغ قوه به همراه باطری که اگر کاملاً در زیر آوار قرار گرفتید آن را روشن کرده، اطراف را ببینید و دیگران را از وضعیت خود مطلع کنید.

7 حضور در خودرو در زمان زمین لرزه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا