زیبایی

چگونه ماندگاری عطر و ادکلن را افزایش دهیم؟

در مقالات قبلی با انتخاب ادکلن مناسب و روش‏‌های تست کردن ادکلن آشنا شدید و اینک در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های استفاده از ادکلن جهت ماندگاری آن آشنا شوید.

روش‌های صحیح استفاده از ادکلن برای ماندگاری بیشتر آن

۱- ادکلن را بر روی مچ دست، آرنج و قفسه سینه استفاده کنید.

دو تا سه جای پرحرارت بدن را (مانند قفسه سینه، گردن، فک پایین، آرنج، مچ دست، بازو و شانه) انتخاب کنید و ادکلن را به این قسمت‌های بدن بزنید. اگر اولین بار است که ادکلن می‌زنید بر روی هر سطح از بدن فقط یکبار اسپری کنید.

1 افزایش ماندگاری ادکلن

۲- ادکلن را بعد از دوش گرفتن استفاده کنید.

برای اینکه رایحه ادکلن بیشترین اثر را داشته باشد باید آن را بعد از یک حمام گرم و طولانی به خود بزنید. منافذ پوست بعد از حمام کردن باز می‌باشد و به همین دلیل رایحه ادکلن قوی‌تر می‌شود. از طرفی ترکیب بوی بدن با بوی ادکلن بوی نامطبوعی را ایجاد می‌کند. به همین دلیل باید قبل از استفاده از ادکلن از تمیز بودن خود مطمئن باشید.

 – از صابون و مواد بوزدای بی‌بو و یا عطر ملایم و کم استفاده کنید. چرا که ترکیب بوی ادکلن با بوی صابون باعث کمتر شدن اثر بوی ادکلن می‌شود.

2 افزایش ماندگاری ادکلن

۳- ادکلن را در فاصله ۳ الی ۶ اینچ (۷٫۶۲ الی ۱۵٫۲۴ سانتی‌متر) دورتر از بدن با پوست خشک اسپری کنید.

ادکلن را بعد از اسپری کردن بر روی پوست بدن نمالید. شاید به نظر برسد که این کار باعث نفوذ بیشتر رایحه ادکلن به داخل منافذ پوست می‌شود، اما در حقیقت این کار باعث شکسته شدن پیوندهای مولکولی ادکلن می‌شود. این کار ممکن است شدت رایحه را کاهش و بوی ادکلن را ضعیف‌تر کند.

– به هنگام اسپری کردن ادکلن مراقب باشید که ادکلن نباید ترشح کند یا بیرون بریزد. با انگشت دهانه بطری ادکلن را فشار دهید، به آرامی آن را کج کنید و سپس ادکلن را بر روی پوست اسپری کنید.

3 افزایش ماندگاری ادکلن

۴- ادکلن را فقط بر روی پوست خود بزنید نه روی لباس یا در هوا

اسپری کردن ادکلن بر روی لباس اجازه نمی‌دهد تا رایحه با چربی بدن مخلوط شود و باعث می‌شود که اثر رایحه ادکلن گم شود. همچنین ممکن است لکه آن بر روی پارچه لباس شما باقی بماند. اسپری کردن آن در هوا هم باعث می‌شود که بوی آن به طرف سقف رفته و بر روی بدن شما اثر نکند.

4 افزایش ماندگاری ادکلن

۵- مراقب باشید که از مقدار زیادی ادکلن استفاده نکنید.

استفاده زیاد از ادکلن باعث می‌شود که از بوی آن زده شده و نسبت به آن متنفر شوید. نوع پوست شما می‌تواند باعث شود که نسبت به بوی ادکلن حساسیت کمتر یا بیشتر پیدا کنید. افرادی که پوست چرب دارند بیشتر باید در مصرف ادکلن دقت کنند. اما افرادی که پوست خشک دارند می توانند مقدار بیشتری از ادکلن را استفاده کنند بدون اینکه نگران باشند تا بوی آن قوی‌تر شود.

5 افزایش ماندگاری ادکلن

۶- ادکلن را در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید.

ادکلن باید به درستی نگهداری شود تا برای مدت زیاد قابل استفاده باشد. البته باید روش نگهداری آن را از فروشنده بگیرید و به همان دستور داده شده عمل کنید. برای اینکه ادکلن شما خراب نشود باید آن را از نور، گرما و اکسیژن دور نگهدارید. حتی می‌توانید آن را در یخچال نگهداری کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهسان

سلام میشه راهنمایی کنید نشانه های خراب شدن عطر چیه؟ آیا اگه رنگش عوض بشه یعنی خراب شده

کاربر ناشناس

بله تغییر رنگ، رسوب و ته نشینی و تشکیل یک لایه ی چرب یا شیری روی عطر نشانه ی فساد و خرابیه عطره

دکمه بازگشت به بالا