سلامت

چگونه سطح هورمون TSH بدن را افزایش دهیم؟

هورمون تی اس اچ TSH که هورمون تحریک کننده تیروئید برای ترشح هورمون های تیروئید در خون است، از غده ی هیپوفیز ترشح شده و به تنظیم فعالیت تیروئید بدن کمک می کند. زمانی که سطح این هورمون پایین باشد، معمولاً به این معناست که تیروئید بیش از حد فعال بوده و بدن هورمون تیروئید را بیش از حد ضروری تولید می کند. در این شرایط به ارزیابی پزشکی نیاز است. پایین بودن سطح TSH منجر به پرکاری تیروئید می شود که مشکلی بسیار شایع بوده و می تواند مسائل پزشکی دیگری را نیز به دنبال داشته باشد. در این مقاله از وب سایت فن تریکس روش های خانگی افزایش سطح TSH را بررسی خواهیم کرد.


برای اطلاع از نحوه افزایش هورمون پروژسترون به طور طبیعی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> افزایش هورمون پروژسترون به طور طبیعی <<<


قبل از درمان مشکلتان، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

– برخی از داروها مثل داروهای آسم، پارکینسون، التهاب و سرطان، سطح TSH را کاهش می دهند. بنابراین اگر چنین داروهایی را مصرف می کنید، حتماً با پزشک در میان گذاشته تا شرایطتتان را کاملاً تحت نظر داشته باشد. همچنین در صورت لزوم، تغییر در رژیم غذایی و دارو و روش های خانگی افزایش سطح این هورمون را در اختیارتان بگذارد.

– دقت داشته باشید که جهت پایین آوردن سطح TSH، روش های خانگی به تنهایی کارساز نبوده و برای حل مشکلتان به درمان دارویی و پزشکی نیاز دارید. روش های خانگی تنها، یاری دهنده بوده و به مدیریت بهتر مشکلتان کمک می کنند.

افزایش سطح هورمون TSH با تغییر در سبک زندگی

1- زمانی که جهت افزایش هورمون تی اس اچ، تحت درمان هستید، یک رژیم غذایی کم ید مصرف کنید.

یعنی از مصرف نمک ید دار، غذاهای دریایی، محصولات لبنی و زرده تخم مرغ اجتناب کنید. مصرف دانه ها، گوشت و مرغ را نیز محدود کنید. بعد از اینکه پرکاری تیروئید درمان شده و سطح TSH بالا رفت، می توانید به رژیم غذایی نرمال برگردید.

1 افزایش سطح هورمون تحریک کننده تیروئید

2- استرستان را مدیریت کرده و آن را کاهش دهید.

هر زمانی که احساس آشفتگی، اضطراب و استرس می کنید، نفس های عمیق و آهسته بکشید. همچنین مناظر آرام بخش، خاطرات خوش و لحظه های دوست داشتنی زندگی تان را تصور کرده تا حال روحیتان خوب شده و استرستان از بین برود. با خواندن کتاب، قرآن، نماز، موسیقی آرام و حمام آرامش بخش و روش های دیگر، می توانید استرس را مدیریت کنید.

استرس، پرکاری تیروئید و علائم مربوط به آن مثل ضربان قلب بالا و لرز را بدتر می کند. قبل از درمان و در طول درمان، استرس باید به بهترین شکل ممکن مدیریت شود.

3- از دکتر بخواهید مکمل های کلسیم و ویتامین D را برایتان تجویز کند.

بالا بودن هورمون های تیروئید مانع از جذب کلسیم و ویتامین دی شده که پوکی استخوان را در پی دارد. مکمل می تواند در این امر یاری دهنده باشد.

– دقت داشته باشید که مصرف مکمل را حتماً با تجویز پزشک انجام دهید. زیرا کلسیم می تواند از جذب برخی داروهای تیروئید جلوگیری کرده که تشخیص آن با پزشک است.

4- اگر متوجه کاهش وزن شدید، مقدار مصرف کالری و پروتئین را افزایش دهید.

فقط دقت داشته باشید که این کالری و پروتئین، باید از منابع دارای ید کم یا بدون ید مثل حبوبات تامین شود.

– در زمان مدیریت تیروئید ، از انجام ورزش های شدید خودداری کنید. زیرا باید کالری کمتری از دست بدهید. همچنین پر کاری تیروئید باعث سخت کار کردن قلب می شود، بنابراین ورزش برایتان مضر و خطرناک است.

2 افزایش سطح هورمون تحریک کننده تیروئید

5- زمانی که تیروئید کم کار شد، مصرف کالری را کم تر کنید.

معمولاً بعد از درمان پرکاری تیروئید، افزایش وزن اتفاق افتاده و از دست دادن آن بسیار سخت می شود. بنابراین مصرف کالری را مدیریت کنید. همچنین گوشت قرمز، قندها، شیرینی ها و میان وعده های ناسالم را کم کرده و میوه و سبزیجات فراوانی بخورید.

3 افزایش سطح هورمون تحریک کننده تیروئید

6- اگر ورزش می کنید، حتماً در مورد آن با پزشک مشورت کنید.

ورزش برای سلامتی مفید است، اما برای کسانی که مشکل تیروئیدی دارند خطرناک بوده و ممکن است موجب مشکلات قلبی و دیگر مسائل شود. بنابراین در برهه ی زمانی که بیمار هستید، به هیچ وجه خودسرانه ورزش نکنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا