پوشاک

اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه با لباس های دیگر

اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

لباس هایی هستند که اصلاً به چشم هم نمی آیند و فکرش را هم نمی کنیم که می توانند در خوش تیپی و به همان اندازه در بد تیپی نقش داشته باشند. زیرپیراهن های مردانه یکی از این نوع لباس ها می باشند که تأثیر زیادی در راحتی و زیبایی تیپ اشخاص دارند. این در حالی است که آقایان بدانند چگونه با پوشیدن زیر پیراهن، هم راحت بوده و هم خوش تیپ باشند. در واقع باید از اصولی پوشیدن آن تا حدودی آشنایی داشته باشند.

1 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

از چندین سال پیش یعنی زمانی که مردان شروع به پوشیدن پیراهن و کراوات کردند، پوشیدن زیرپیراهن هم رایج شد. اما امروزه با رواج سبک لباس پوشیدن های مختلف و متنوع، پوشیدن این لباس کمی گیج کننده شده است. خصوصاً برای آقایانی که همیشه تیپ های به روز داشته و سبک یکنواخت و اداری پیراهن و شلوار را نمی پسندند. بنابراین چگونه می توان با زیرپیراهن ها یک تیپ زیبا و متفاوت زد؟

چرا باید زیرپیراهنی پوشید؟

2 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

هدف از پوشیدن لباس زیر به حداقل رساندن لکه های عرق، دئودرانت و چرک بدن روی بقیه ی لباس ها است. بنابراین زیرپیراهن ها با تمیز نگه داشتن دیگر لباس ها، عمر لباس ها را افزایش می دهند. همچنین وجود یک لایه ی اضافی در زیر یک پیراهن نازک که همان زیرپیراهنی می باشد، ظاهر پیراهن و کت شلوار را زیبا تر و خوش تیپ تر نمایان می کند. زیرا یک لایه ی اضافی در زیر لباس های اصلی، نوک سینه و موهای سینه را پنهان کرده و بدن را جذاب تر می کند.

زیرپیراهنی های آستین بلند نیز مخصوص هوای سرد و یا پوشیدن در زیر لباس های اداری و رسمی است.

به یاد داشته باشید که زیرپیراهنی همان طور که از نامش هم پیداست فقط برای زیر لباس بوده و به هیچ وجه نباید از روی لباس مشخص شود. یعنی زیرپیراهنی انتخاب کنید که از یقه ی لباستان مشخص نباشد، همچنین تنگ و بلند باشد که به بدن چسبیده و داخل شلوار قرار گیرد. به علاوه نازک باشد که روی پیراهن مشخص نشود.

انواع زیر پیراهنی

رکابی: این زیر پوش ها یا زیرپیراهن ها آستین نداشته و عرق را جذب نمی کنند. تنها نوک سینه ها را پنهان می کنند و به دلیل اینکه خطوط آن از روی پیراهن مشخص می شود بهتر است از آن ها استفاده نشود.

یقه هفت: این زیرپیراهن ها مناسب افرادی است که مایلند همیشه دکمه ی اول پیراهنشان باز باشد. زیرا یقه ی آن اجازه نمی دهد زیرپیراهن از روی لباس مشخص شود.

یقه گرد: این نوع زیر پیراهن ها که شبیه تی شرت بوده بهترین گزینه برای پوشیدن در زیر پیراهن در فصل تابستان و باز گذاشتن دکمه های پیراهن می باشد.

همچنین زمانی که می خواهید کراوات بزنید نیز باید از این نوع زیرپیراهنی (با یقه گرد) استفاده کنید. زیرا خط یقه ی زیرپیراهنی های یقه هفت و رکابی ها در کنار کراوات از روی پیراهن مشخص می شود که اصلاً جالب نیست. اما اگر قصد کراوات زدن ندارید به هیچ وجه از این نوع زیرپیراهنی استفاده نکنید که از روی یقه ی پیراهن مشخص می شود و جلوه ی خوبی ندارد.

آستین بلند: این زیرپیراهنی ها هم همان طور که گفته شد برای هوای سرد و یا موقعیت های اداری و رسمی (اگر پیراهن نازک باشد) می باشد.

زیرپوش و زیرپیراهنی گنیک برای لاغر نشان دادن بدن استفاده می شود.

رنگ زیرپیراهنی

3 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

رنگ زیرپیراهن باید همرنگ پوستتان باشد تا از روی لباس مشخص نشود. البته لازم نیست دقیقاً همرنگ پوستتان باشد، اما تضاد زیاد آن هم باعث می شود زیرپیراهن بیشتر از چیزی که فکرش را کنید از روی لباس مشخص گردد.

خاکستری تیره، قهوه ای یا مشکی مناسب پوست های تیره هستند. اگر پوست بدنتان روشن است، طوسی، بژ و سفید برایتان خوب است.

زیرپیراهنی سفید برای فردی با پوست سفید در زیر یک پیراهن سفید عالیست. اما زیرپیراهن طوسی رنگ همراه با پیراهن سفید، باعث می شود پیراهن چرک به نظر برسد.

جنس

جنس زیر پیراهنی باید نازک بوده تا هم از روی لباس مشخص نگردد و هم باعث عرق نشود. بهترین جنس برای زیرپیراهنی، الیاف 100 نخی، مخلوط نخی و مصنوعی است؛ که هم نرم بوده و هم به راحتی قالب بدن شده و می چسبند. زیرپیراهن های جنس نانو نیز ضد عرق و رطوبت بوده که گزینه ی بسیار خوبی می باشند.

سایز

4 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

آستین های زیرپیراهن نباید خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد. زیرا آستین های خیلی بلند باعث بد فرم شدن آستین های لباس شده و خیلی کوتاه هم جمع می شود و باعث چروکی خواهد شد که عرق را نیز به خوبی جذب نمی کند.

همچنین زیرپیراهن نباید خیلی تنگ باشد. زیرا به سمت بالا جمع شده و فرم پیراهن و لباس رویی را بدنما می کند. قد زیرپیراهن ها هم همانطور که گفته شد، باید بلند باشد تا در شلوار قرار گیرد.

5 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

به یاد داشته باشید که:

• هرگز از تی شرت به عنوان زیرپیراهن استفاده نکنید. زیرا تی شرت ها هم گشاد تر و ضخیم تر بوده و هم اغلب رنگی و طرح دار هستند که اصلاً مناسب پوشیدن در زیر لباس نمی باشند.

6 اصول پوشیدن زیر پیراهن مردانه

• از زیرپیراهن به عنوان تی شرت نیز استفاده نکنید. زیرا زیرپیراهن ها اغلب تنگ و چسبان بوده که برای تکی پوشیدن مناسب نمی باشند. حتی در صورتی که تنگ هم نباشد و هیکل پری هم نداشته باشید، پوشیدن زیرپیراهن به جای تیشرت ظاهر بسیار بدی دارد. به علاوه اگر زیرپیراهنی را به تنهایی بپوشید به دلیل اینکه در زیر آن نمی توانید چیز دیگری بپوشید تاعرق را جذب کند، لباستان عرقی شده و ظاهر زننده ای می گیرد.

در پایان با مطالعه مقالات “ست کردن پولوشرت با انواع لباس و کفش” و “راهنمای انتخاب کت چرم و کتان” با اصول پوشیدن لباس های مردانه بیشتر آشنا شوید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realmenrealstyle




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
امین

سپاس از شما دوست عزیز

دکمه بازگشت به بالا