گل و گیاه

نحوه کاشت، پرورش و مراقبت از گل شقایق کالیفرنیا پاکوتاه الوان

اصول پرورش و مراقبت از شقایق کالیفرنیا پاکوتاه الوان

شقایق کالیفرنیا گیاهی خوش رشد بوده که در حواشی جاده ها و جاهای خالی می روید. هرچند که هنگام چیدنشان، زیبایی زود گذرشان قابل توجه است، اما گلبرگ های آن مقاومت کمی داشته و قبل از رسیدن به گلدان می ریزند. این گیاهان معمولاً یکساله بوده اما برخی از آن ها دائمی می باشند. گل های شقایق کالیفرنیا در بهار به اوج رشدشان می رسند. اما اگر در باغچه کاشته شوند ممکن است در یک تابستان خنک و کمی دیرتر از بهار گل بدهند. این گل ها با گلبرگ های لطیف نارنجی روشن، صورتی و طلایی می توانند مکان های خالی داخل باغچه را پر کنند.

سایر نام ها: فنجان طلایی
نام علمی: Eschscholzia californica
نوع گیاه: پایا
اندازه: 30 سانتی متر
نوردهی: آفتاب کامل
نوع خاک: متعادل تا ضعیف
PH خاک: 6.6 تا 7.5
زمان گلدهی: بهار
رنگ گل: نارنجی، زرد، صورتی، سفید
بومی مناطق: غرب آمریکا

اصول نگهداری از شقایق کالیفرنیا

نگهداری از شقایق کالیفرنیا مانند بسیاری از گل های خودرو دیگر کار راحتی است. کلید این کار فراهم کردن شرایطی مشابه منطقه بومیشان است. این گیاه به آب کم، خاک با مواد مغذی کم و گرمای کمی نیاز دارد.

– نکته: دور گل هایتان حصار نکشید و اجازه دهید آزادانه رشد کنند.

نور: این گیاهان برای گل دهی به یک روز آفتاب کامل نیازمندند. 6 ساعت آفتاب مستقیم برای رشد این گل ها مناسب است. (بیشتر از 6 ساعت نیز بهتر است) گل هایی که در سایه رشد می کنند کهنه به نظر می رسند و مستعد قارچ و انگل هستند.

خاک: قابلیت رشد این گل ها در خاک های فقیر و ضعیف یکی از دلایل بقای آن ها است. در حالی که سایر گل ها به خاک رس با مواد مغذی بالا نیازمندند، شقایق کالیفرنیا به راحتی در خاک های فقیر هم رشد می کنند. خاک های شنی و ماسه ای هر دو برای شقایق کالیفرنیا مناسب هستند. تنها خاکی که برای رشد این گل مناسب نیست، خاک رس متراکم است؛ زیرا ریشه این گل برای رشد کردن به زهکشی مناسب نیاز دارد. پس اگر خاک متراکم است، از باغبانی در بستر ارتفاع یا باغبانی کانتینر استفاده کنید.

آب: شقایق های کالیفرنیایی به آب خیلی کمی نیاز دارند و برای کاشته شدن در مکان های خشک و کم آب بسیار مناسب هستند. باران های پراکنده بهاره برای آبیاری این گیاهان کافی است. در مکان هایی با تابستان های داغ و گرم گل ها به خواب رفته و به آب اضافه نیاز ندارند.

دما و رطوبت: گرمای داخل خاک و رطوبت حاصل از بارش های بهاره، باعث جوانه زدن بذر این گل ها می شود. تا زمانی که دمای خاک ملایم باشد (بین 10 تا 24 درجه سانتیگراد) شقایق های کالیفرنیا هم به رشد خود ادامه می دهند. هر چند که این گل ها در تابستان های خیلی داغ و هوای گرم به خواب فرو می روند، اما با بازگشت پاییز و خنک تر شدن هوا دوباره رشد کرده و گل می دهند.

کود دهی: این گیاهان به کوددهی نیازی ندارند و همان گونه که گفته شد این گل در خاک فقیر هم رشد می کند. کوددهی فقط باعث بیشتر شدن برگ ها و گل ها می شود.

تنوع گل شقایق کالیفرنیا‌

– “گل های طلایی کالیفرنیا”رنگ نارنجی ملایم بسیار زیبایی داشته که از زمان های دور مهاجران را به تحسین واداشته است.

– “میشن بِل” ها نیز با رنگ های زیبای صورتی، حنایی روشن و کرمی با گلبرگ های اضافه گل های زیبایی هستند.

– “غرب طلایی” رنگ هایی از طیف نارنجی داشته و در گذر زمان تیره تر می شود.

میزان سمی بودن شقایق کالیفرنیا‌

همه قسمت های گل برای استفاده (خوراکی) هم برای انسان و هم برای حیوانات سمی است.

پرورش گل شقایق کالیفرنیا در گلدان

ترفند پرورش این گل ها در گلدان این است که آن ها را با دانه کاشته و پرورش دهید. این گل ها به دلیل ریشه عمودی بلندشان زیاد با قلمه شدن کنار نمی آیند. گل های کاشته شده در گلدان را بعد از یک سال و پایان گلدهی از خاک بیرون بکشید، زیرا هنگامی که در گلدان هستند، شانس کمی در برابر سرمای زمستان دارند.

اصول کاشتن دانه شقایق کالیفرنیا

کاشتن دانه های شقایق کالیفرنیا را بعد از آخرین سرمازدگی در خارج از خانه انجام دهید. بعد از این کار خاک را خیس کرده تا از جا به جا شدن دانه ها جلوگیری کرده باشید. رویش ریشه ها تقریباً دو هفته بعد رخ خواهد داد. جوانه گل های شقایق کالیفرنیا را می توانید به وسیله ته رنگ آبی-سبز برگ ها از علف هرز تشخیص بدهید. بین دانه ها حدود 13 سانتی متر فاصله بگذارید.

آفات و بیماری های رایج شقایق کالیفرنیا

اگر شقایق کالیفرنیا در محلی با مقدار بارش زیاد کاشته شود، گل در معرض آفات متعددی قرار دارد. قارچ، سفیدک و پوسیدگی ساقه برخی از مشکلاتی هستند که این گل ها در مناطق مرطوب و پر باران تجربه می کنند. هر چند که با آفت کش می توان این مشکلات را از بین برد، اما بهتر است گل ها را در آفتاب کامل و در خاک هایی که زود خشک می شوند، بکارید.

تفاوت شقایق کالیفرنیا با خشخاش شرقی

خشخاش شرقی (Papaver orientale) فامیل خیلی دور شقایق کالیفرنیا است! خشخاش شرقی از شقایق کالیفرنیا بزرگ تر بوده و به 120 سانتی متر ارتفاع هم می رسد. این گل ها با طیف خاصی از رنگ و بافت ها موجود هستند؛ مثل گل های دوتایی و لبه های حاشیه دار. این گل ها بیشتر از شقایق کالیفرنیا عمر کرده و هر ساله دسته هایشان بزرگ تر می شود.

5 اصول پرورش و مراقبت از شقایق کالیفرنیا

برای آشنایی با نحوه کاشت چمن و نگهداری طولانی گل گلایول به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه کاشت چمن <<<

>>> اصول نگهداری طولانی گل گلایول <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا