پوشاک

نحوه نگهداری کمربند چرم جهت افزایش طول عمر آن

اگر تعداد زیادی کمربند چرم دارید و با وجود اینکه بسیار زیاد از آن ها استفاده نمی کنید، زودتر از آنچه که انتظارش را دارید پوسته پوسته شده یا چرم آن خراش برمی دارد و به طور کلی خراب می شود، نحوه ی نگهداری و مراقبت از کمربندهایتان مشکل دارد. کمربندهای چرم مانند همه ی وسیله های چرمی دیگرتان یعنی کیف، کفش، کت و غیره باید به شکلی صحیح در کشو یا کمد قرار گرفته تا طول عمرشان کاهش نیابد. لذا توصیه می کنیم برای نگهداری کمربند چرم حتماً از جعبه های مخصوص کمربند یا چوب لباسی آویز مخصوص آن و یا حتی جا کمربندی در کشوها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.


فن تریکس مطالعه مقاله مراقبت از وسایل چرمی را به شما پیشنهاد می کند.


همیشه سعی کنید کمربند را به صورت رول نگهداری کرده یا آن ها را صاف و بدون تا خوردگی روی چوب لباسی مخصوص آویزان کنید (چه زنانه و چه مردانه). این گونه هیچ مشکلی برای کمربندهایتان به وجود نمی آید.

برای این کار:

نگهداری اصولی کمربند های چرمی

1- انتخاب نوع چوب لباسی کاملاً سلیقه ای است. البته به محل و میزان فضای موجود برای نگهداری نیز بستگی دارد.

یکی از ساده ترین چوب لباسی ها که فضای زیادی نیز اشغال نمی کند، انواعی است که در تصویر می بینید. این چوب لباسی ها که به در کمد نصب شده و فضایی را در کمد اشغال نمی کند و در عین حال به بهترین شکل از کمربند ها مراقبت می کند.

1 اصول مراقبت از کمر بند

2- برای آویزان کردن کمربند در داخل کمد، می توانید از حلقه هایی که بر روی برخی از چوب لباسی ها قرار دارند استفاده کنید.

چند سانتی متر از این حلقه ها باز بوده که از آنجا می توانید سگک کمربند را داخل حلقه انداخته و آن را آویزان کنید. اگر این وسیله را نیافتید، می توانید از حلقه های آویز S شکل استفاده کنید.

2 اصول نگهداری کمربند چرم

3- اگر در منزل فضای کافی دارید، می توانید یک چوب لباسی مانند تصویر را به کمربند اختصاص دهید.

3 اصول نگهداری کمربند چرم

4- اگر تعداد کمربندهایتان زیاد بوده اما فضای نگهداری کم است، خرید تنها یک عدد چوب لباسی کمربند و قرار دادن آن در کمد، همه ی مشکلتان را حل می کند.

4 اصول نگهداری کمربند چرم

برای نگهداری کمر بند به صورت رولی:

1- کمربندها را روی زمین و یا چیزی مثل میز باز کنید، به گونه ای که رویه ی براق چرم آن به روی زمین باشد.

2- حال از سمت سگک کمربند آن را رول کنید.

رول کردن کمربند، هم از آسیب و خراب شدن زود هنگام آن جلوگیری کرده و هم حفظ و نگهداری آن را آسان تر می کند.

5 اصول نگهداری کمربند چرم

3- برای باز نشدن کمربند در کشو و برخورد نکردن با اشیاء دیگر، بهتر است دور آن را با نخی بسته تا مادامی که از آن استفاده نمی کنید، به شکل رول نگهداری شود.

همچنین برای زمان هایی که کمربند را برای مسافرت در کیف یا چمدان قرار می دهید، از همین روش استفاده کنید.

6 اصول نگهداری کمربند چرم

4- سعی کنید برای افزایش عمر کمربندها یکی از کشوها را به کمربندهایتان اختصاص داده و همه ی کمربندها را در کنار هم در قرار دهید.

5- جعبه های مخصوص کمربند نیز در بازار موجود بوده و در صورتی که در کشو جا نداشتید، می توانید آن ها را تهیه کرده و کمربندها را با خیال راحت در آن نگهداری کنید.

7 اصول مراقبت از کمر بند

البته اگر جعبه، سبد و یا هر چیز مشابه آن ها را نیز داشته باشید، می توانید از آن ها استفاده کرده و نیازی به خرید جعبه ی مخصوص نیست. در اینجا هدف تنها حفظ و نگهداری برای جلوگیری از خراب شدن کمربند بوده و نوع جعبه ی آن اصلاً مهم نیست.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا