پوشاکورزش

اصول صحیح نگهداری و مراقبت از وت سوت یا لباس غواصی

وت سوت یا لباس غواصی جزو ابزاری است که سال های سال دوام آورده و صحیح و سالم باقی می ماند؛ به شرط آنکه به صورت صحیح و اصولی از آن نگهداری و مراقبت شود. اگر چه ممکن است به نظر برسد که این لباس به مراقبت آن چنانی احتیاج ندارد، اما دقیقاً برعکس، این لباس را باید حتماً بعد از هر بار استفاده، با آب سرد و تمیز، آبکشی کرد. هرگز وت سوتی که شنی و نمکی شده است را برای مدت طولانی، مثلاً در کف حمام رها نکنید. تنها با کمی حوصله و مراقبت می توان آن را همیشه به بهترین شکل ممکن حفظ کرد.

بعد از هر بار استفاده از لباس غواصی

1- حتماً وت سوت را با آب شرب سرد، که بدون املاح و نمک است به طور کامل آبکشی کنید.

آب گرمی که نمک و املاح داشته باشد، باعث می شود لباس غواصی انعطاف پذیری خود را از دست بدهد. باقی ماندن نمک، کلر، املاح، شن و آب روی لباس نیز از عمر مفید آن می کاهد.

2- دقت داشته باشید که حتماً بعد از هر بار استفاده، باید هر دو طرف لباس غواصی را آبکشی کنید.

یعنی هم باید رویه را شسته و هم آن را پشت و رو کنید؛ و قسمت زیرین آن را نیز با دقت بشویید؛ تا همه ی آلودگی ها به طور کامل از بین برود.

1 اصول شستن و مراقبت از لباس غواصی

3- برای از بین بردن بوی لباس غواصی، باید از شامپوهای مخصوص وت سوت استفاده کنید.

عرق، چربی، جلبک، ادرار، همه و همه باعث می شوند لباس غواصی بوی بسیار بدی بگیرد. زمانی که متوجه شدید لباس غواصی بوی بدی گرفته است، شامپوی مخصوص شستشوی وت سوت را به صورت آنلاین و یا در فروشگاه هایی که لوازم غواصی می فروشند، تهیه کنید؛ و با دست وت سوت را بشویید. البته از شامپو بچه نیز می توانید برای این کار استفاده کنید.

4- وان را با آب سرد پر کرده و مقدار مناسبی شامپو در آن بریزید.

آب و شامپو را هم بزنید؛ تا شامپو در آب مخلوط شود. سپس لباس غواصی را به مدت 20 دقیقه در آن بخیسانید؛ به گونه ای که کاملاً در آب غوطه ور شود. سپس لباس را با مالش دادن، همانگونه که تمامی لباس های دیگر را می شویید شسته و روی نقاطی که بو می دهد مثل زیر بغل تمرکز کنید. در پایان با آب سرد دو روی لباس را کاملاً آب بکشید؛ تا تمامی شامپوها از بین بروند.

2 اصول شستن و مراقبت از لباس غواصی

خشک کردن وت سوت

1- لباس را پشت و رو کرده و ابتدا اجازه دهید قسمت داخلی لباس خشک شود.

این کار از این جهت اهمیت دارد، که ابتدا خشک شدن لایه داخلی لباس از تشکیل قارچ و کپک و بو گرفتن آن جلوگیری می کند. همچنین عمر لباس را نیز افزایش می دهد.

2- بعد از اینکه لباس را پشت و رو کردید، به جای آویزان کردن آن برای خشک شدن، یک گیره ی لباس پلاستیکی بزرگ و مقاوم برداشته و لباس را روی آن بیاندازید؛ به گونه ای که وت سوت از وسط، یعنی در خط کمر تا شود.

حال گیره ی لباس را در محیطی باز آویزان کرده تا خشک شود. فقط به یاد داشته باشید که وت سوت را به هیچ وجه در زیر نور مستقیم آفتاب نگذارید، زیرا به بافت آن آسیب می زند.

3 اصول شستن و مراقبت از لباس غواصی

3- بعد از اینکه قسمت داخلی وت سوت خشک شد، آن را بر گردانید؛ تا قسمت بیرونی نیز به همان شکل که گفته شد، خشک شود.

دقت داشته باشید که باید اجازه دهید لباس به طور کامل به دور از نور مستقیم خورشید خشک شود.

4 اصول شستن و مراقبت از لباس‌غواصی

نگهداری ازلباس غواصی

1- قبل از اینکه وت سوت را جمع کرده و نگهداری کنید، ابتدا چک کنید آسیبی ندیده باشد.

به دنبال شکاف، پارگی و کنده شدن بافت لباس باشید. زیپ ها و وصله دوزی شده ها را نیز با دقت بررسی کنید. اگر متوجه آسیبی شدید، حتماً ان را به فروشگاه های لوازم غواصی برده تا برایتان تعمیر کنند.

2- نگهداری وت سوت یا باید مانند چیزی باشد که در تصویر می بینید یا باید آن را روی سطحی مانند میز به صورت مسطح پهن کنید.

هرگز آن را از گردن یا شانه ها آویزان نکنید؛ و یا به صورت تا شده در کشو نگذارید. این کار باعث می شود که وت سوت شکل و حالت خود را از دست داده یا چروک شود و از کارایی و عمر آن بکاهد.

5 اصول شستن و مراقبت از لباس‌غواصی

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر با نحوه مراقبت و نگهداری از لباس ریون و ابریشم مصنوعی آشنا شوید.

>>> مراقبت و نگهداری از لباس ریون و ابریشم مصنوعی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا