خودرو و وسایل نقلیهمهارت های فنی

نحوه و چگونگی رنگ کردن دوچرخه و نکات مربوط به آن

نکات مربوط به رنگ کردن دوچرخه

همه ی ما خوردن بستنی هنگام دوچرخه سواری در هوای گرم تابستانی را دوست داریم؛ حتی اگر هیچ علاقه ای هم به این کار نداشته باشیم، حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. به اعتقاد بسیاری از افراد، رنگ کردن دوچرخه یکی دیگر از سرگرمی هایی است که به اندازه ی بستنی خوردن موجب لذت بردن از دوچرخه سواری شده و حتی افرادی که علاقه ای به بستنی خوردن روی دوچرخه ندارند را نیز شاد خواهد کرد.

این کار به حدی جذاب است که Emily Kachorek یک دوچرخه سوار نخبه، از شدت علاقه، رنگ کردن همه ی دوچرخه های یک شرکت سازنده را بر عهده گرفته و به گونه ای آن ها را رنگ می کند که حتی اگر دوچرخه در کثیفی و گل و لای هم غرق باشد، الگوهای رنگی موجود روی آن همچنان به چشم می آید.

1 اصول رنگ آمیزی دوچرخه

امیلی 6 نکته را جهت رنگ کردن دوچرخه برای علاقه مندان به انجام این کار به اشتراک گذاشته تا با استفاده از تجربیات او بتوان نتیجه ی عالی و موفقیت آمیزی را به دست آورد.

1- ابتدا تمرین کنید.

به احتمال خیلی زیاد و شاید هم بتوان گفت قطعاً، این اولین باری است که شما یک دوچرخه را رنگ می کنید. به همین دلیل تمرین کردن برای جلوگیری از خراب شدن پروسه، لازمه ی کار است. به خصوص اگر از رنگی بسیار متفاوت تر از رنگ فعلی دوچرخه استفاده می کنید. توصیه می کنیم ابتدا روی یک قاب لوله ای کهنه، بلااستفاده و ارزان قیمت که کثیف شدن آن برایتان مهم نیست، تمرین کرده تا دقیقاً نحوه ی انجام کار را به دست آورید؛ به گونه ای که نتیجه عالی از آب درآید.

2- دوچرخه را برای رنگ شدن آماده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید فریم یا همان قاب لوله ای دوچرخه برای رنگ شدن کاملاً آماده است، ابتدا آن را با الکل و حوله ای بدون پرز کاملاً تمیز کنید. همچنین اطمینان یابید که کوچک ترین آلودگی روی فریم نباشد تا نتیجه ی کار خراب نشود. اگر بدنه ی دوچرخه تان از جنس آلومینیوم، استیل یا کربن نیست، سنباده ی بسیار ملایمی را روی آن کشیده تا رنگ به راحتی روی سطح بدنه بچسبد. سنباده ورقه ای 1000 یا 1500 که تنها بافت سطح را کمی زبر کند، برای این کار مناسب است. دقت داشته باشید که اصلاً لازم به از بین بردن قسمتی از فلز با سنباده نیست.

3- رنگ را تهیه کنید.

انتخاب رنگ با کیفیت بسیار مهم است؛ زیرا رنگ با کیفیت برای مدت زمان بیشتری دوام دارد. به دنبال اسپری رنگ کم فشار باشید. زیرا هر چه رنگ آهسته تر بیرون آید، کار کردن با آن بسیار آسان تر است. دقت داشته باشید که رنگ ها را با برندهای مختلف انتخاب نکنید؛ زیرا رنگ ها با برند های مختلف، به صورت بسیار ضعیفی با هم واکنش داده و هم خوانی ندارند.

4- چسب بزنید.

نوار چسبی را آماده کرده و روی قسمت های از دوچرخه بچسبانید که نباید رنگ شوند. حتی با چسباندن نوار چسب به شیوه های مختلف، می توانید طرح و نقشی را روی رنگی که در بدنه زده می شود، ایجاد کنید. فقط ابتدا مطمئن شوید که لایه ی ابتدایی رنگ کاملاً خشک شده و سپس چسب را روی آن بزنید؛ زیرا ممکن است با برداشتن چسب، رنگ کنده شود.

5- محلی را برای رنگ کردن دوچرخه آماده کنید.

دوچرخه را در محلی تنظیم کنید؛ به گونه ای که لازم نباشد در حین رنگ کردن آن را با دست نگه دارید. مثلاً می توانید میخ بلندی به دیوار زده و دوچرخه را روی آن گیر دهید. همچنین زدن پارچه یا روزنامه در کف و دیوارها برای جلوگیری از رنگ شدنشان فراموشتان نشود.

6- رنگ را اسپری کنید.

ابتدا به مدت سه دقیقه اسپری رنگ را خوب تکان دهید. سپس دستورالعمل استفاده از آن را چک کرده تا فاصله اسپری کردن رنگ روی بدنه را بدانید. اسپری رنگی که برای رنگ کردن دوچرخه استفاده می شود، باید نزدیک تر از رنگ های دیگر نگه داشته شود (معمولاً با فاصله ای بین 2.5 تا 10 سانتی متر). ابتدا یک لایه رنگ را به صورت کاملاً یکنواخت روی کار بزنید. دقت داشته باشید که خشک و آفتابی بودن هوا در روزی که دوچرخه را رنگ می کنید، بسیار مهم است؛ یعنی رطوبت بسیار پایین و دما بالا باشد. بین رنگ کردن لایه های رنگ ، حتماً زمان لازم برای خشک شدن کامل آن ها را بدهید.

در پایان چسب ها را کنده و سوار دوچرخه زیبایتان شوید و از آن لذت ببرید.

فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه از بین بردن زنگ زدگی زنجیر دوچرخه” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
12 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali

سلام خسته نباشید
برای رنگ کردن دوچرخه اسپری رنگ خاصی وجود داره یا از همین اسپری رنگ های معمولی هم میشه استفاده کرد

کاتا

نمی دانم

دینا

سلام….من که از اسپری‌معمولی استفاده کردم خوب پیش‌رفت⁦

مریم حسینی

سلام من متوجه نشدم هرکی بلده بگه مراحلشو

حامی

راحته ..فقط دقت کن ..

کاربر ناشناس

رنگ خاصی

علی اصغر

به نظر من رنگ روغنی خوب میشه

عارف

اگه میخوایید نوشته ای مثل اسم دوچرخه روی بدنه باشه مثلا به رنگ سفید بعد تز اتمام سنباده کاری روی قسمتهای سوراخ (هرسوراخی که روی دوچرخه هست)با دقت چسب کاغذی بزنید تا رنگ داخل نشود بعد یکی دو دست رنگ سفید بزنید توصیه میکنم بعد از هربار رنگ امیزی با… بیشتر بخوانید.

صدرا

دوچرخه ی آلمینیومی رو چیکار کنیم؟

مهدی

سلام اگه خواسته باشم رنگ براق باشه از چه نوع رنگی باید استفاده کنم ؟؟
یا باید بعد از کار براق کننده بزنم

علیرضا

از کیلر استفاده کن

نا شناس

بدتر از این نمی شه

دکمه بازگشت به بالا