تغذیه

چگونه مرنگ کیک را غلیظ و براق تهیه کنیم؟

مرنگ یک مخلوط کم چرب و سبک بوده که از شکر و سفیده ی تخم مرغ تشکیل شده است، و برای تزئین انواع کیک، کوکی و پای های میوه ای استفاده می شود. برای بهتر و زیباتر شدن آن و در نتیجه تزئینی خاص و جالب توجه تر، مرنگ باید بافتی غلیظ و براق داشته باشد، تا شکل تزئین شده ی خود را روی کیک حفظ کند.

برای رسیدن به مرنگ غلیظ و براق، باید به ترفندها و نکاتی در زمان تهیه ی آن توجه داشت که به مرور آن ها می پردازیم.


همچنین می توانید برای اطلاع از نحوه براق کردن خمیر فوندانت مخصوص تزئین کیک به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> براق کردن خمیر فوندانت مخصوص تزئین کیک <<<


طرز تهیه مرنگ غلیظ و براق

1- سفیده و زرده ی تخم مرغ ها را با دقت جدا کنید، به گونه ای که به هیچ وجه زرده به همراه سفیده نباشد.

وجود حتی مقدار بسیار کمی از زرده ی تخم مرغ به همراه سفیده، از رسیدن به نتیجه ی دلخواه جلوگیری می کند. توصیه می شود ابتدا سفیده را در ظرف جداگانه ای از زرده جدا کنید و زمانی که از جدا شدن کامل سفیده مطمئن بودید، آن را با بقیه ی سفیده ها در ظرفی تمیز و خشک بریزید. حتی یک قطره آب هم نباید به مواد وارد شود، پس ظرف باید کاملاً خشک باشد.

– تخم مرغ ها باید حدالامکان تازه ی تازه باشند.

– برای پوشش دادن یک پای میوه ای، معمولاً 2 تا 3 تخم مرغ کافی است.

2- اجازه دهید که سفیده های تخم مرغ به مدت 30 دقیقه در دمای محیط بمانند.

دمای تخم مرغ به طور بالقوه ای روی بافت تخم مرغ و نتیجه ی نهایی اثر خواهد گذاشت. بنابراین بسیار مهم است که قبل از ساخت مرنگ ، تخم مرغ به دمای محیط برسد. مطمئن شوید که ظرف حاوی تخم مرغ نزدیک منبع گرمایشی یا سرمایشی نباشد.

3- سفیده تخم مرغ را با پودر کرم تارتار مخلوط کنید. این ماده به سفیده تخم مرغ کمک کرده تا حداکثر غلظت و براقیت را به دست آورد.

بیشتر دستورهای غذایی توصیه می کنند به ازای هر دو عدد سفیده تخم مرغ از ½ قاشق غذاخوری پودر تارتار استفاده شود. تخم مرغ و تارتار را با همزن دستی آنقدر هم زده تا بافتی سفید و فومی به دست آید. مانند تصویر زیر.

1 تهیه مرنگ غلیظ و براق

4- شکر را اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید.

شکر را با یک دست آهسته آهسته به مخلوط اضافه کرده و با دست دیگر و با استفاده از همزن دستی هم زدن را ادامه دهید. معمولاً برای هر دو عدد سفیده تخم مرغ به ¼ پیمانه شکر نیاز است. هم زدن مخلوط را تا زمانی ادامه دهید که خطوط و لایه هایی ایجاد شده و مخلوط شبیه به خامه گردد؛ دقیقاً مانند تصویر زیر. زمانی که شکر را اضافه می کنید، مرنگ بسیار براق می شود، به طوری که انعکاس نور را در آن می بینید.

2 تهیه مرنگ غلیظ و براق

5- همزن را در آورید.

اکنون باید بافتی شق، غلیظ و براق داشته باشید. دقیقا مانند فوم در ظرف.

بافت مرنگ به گونه ای است که وقتی ظرف را کج می کنید، از ظرف بیرون نمی ریزد و سر جای خود باقی می ماند. این نشان می دهد که مرنگ شما کاملاً آماده است تا برای تزئین استفاده شود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا